אני בקופנהגן בחופשה משפחתית

Dr T noki

New member
אני בקופנהגן בחופשה משפחתית


הדנים לא חזקים בכלל בצמחונות או טבעונות.... ורוב המזון שלהם בשרי דגים ופירות ים אבל יש כמה דברים שהצלחתי למצוא ואולי יעזרו לאחרים.

בשוק האוכל ב Nyhaven שהוא שוק אוכל מרחבי העולם, יש לא מעט אפשרויות טבעוניות, כולל פלאפל, דוכן פיצה שבו יש הרבה סוגים של פיצה טבעונית לא רעה בכלל (הרוב עם ירקות , חלק עם גבינת קשיו). יש גם פיצה צמחונית אך אין בשר בכלל בניגוד לרוב דוכני הפיצה.

סופרמרקטים רבים מוכרים לא מעט מצרכים טבעוניים. טופו כמעט ולא ראיתי שם, אך מבחר מוצרי אלפרו גדול מאד, בעיקר יוגורטי סויה טעימים באריזות קטנות וגדולות (קרטון כמו של חלב) בטעמים שאין בארץ . יצוין לטובה יוגורט סויה אלפרו בטעם פירות יער, בטעם רימונים, שילוב של תותים תפוח ורוברב ועוד. יוגורט סויה לבן קשה למצוא וגם גבינות טבעוניות אם כי אפשרי. סוגים אחרים של חלב של אלפרו לא ראיתי הרבה, למשל שקדים שיבולת שועל ועוד... בעיקר סויה.
סופר בשם Irma מתיימר להיות ״אקולוגי״ (כנראה מתכוונים לאורגני), שם יש יחסית מבחר מוצרים טבעוניים. הפירות והירקות לא מוצלחים מבחינת הטעם לעומת הארץ וגם יקרים מאד (חציל בודד קטן בעשרה ₪, עגבניות נמכרות בשלישיות שעולות 20 ₪, נסחפו...)
התאכזבתי גם מפירות היער שבד״כ טעימים ולא יקרים.

במסעדות ובתי קפה קשה למצוא מבחר צמחוני וטבעוני זה כמעט בלתי אפשרי כי אפילו סלט מגיע עם תוספת ביצה או גבינה.
למרות זאת יש מקומות מוצלחים יותר מבחינת מבחר
למשל riz raz שיש בה מבחר צמחוני וטבעוני יותר גדול.


המלצה שלי - לגור בדירה עם מקרר ומטבח ולבשל לעצמכם .
 

נטעליג

New member
אין בסביבה לידל\אלדי ושאר רשתות אירופיות מגניבות?

די בניתי על זה, כדי שלא להסחב עם מוצרים מהבית

על ההמלצות
 

Dr T noki

New member
אנחנו גרנו בדירה בOsterbro ולא היה שם לידל

היו 3 רשתות - netto, Irma, fotex
מאד קשה להבין רכיבי מוצרים שם כי הכל בדנית.
מילה חשובה - kyling זה עוף והם שמים את זה כמעט בכל דבר כולל סלטים.
יש 7/11 בתחנות הרכבת וגם ברחבי העיר, שם יש סלטים אם כי רובם לא צמחוניים , מיעוטם טבעוניים (סלט קטניות וירוקים יקר בטירוף - קופסה קטנה בגודל של חומוס עולה למעלה מ30 ₪... עדיף להכין לבד אם יש אפשרות). יש שם גם פירות חתוכים וזה נחמד, ירקות חתוכים עם מטבל חומוס - נחמד וטבעוני אך יקר והחומוס ממש לא טעים. יש להם מין טורטיות עם פלאפל וכריכים מוכנים עם אבוקדו. רוב הכריכים המוכנים עם בשר/גבינות.
יש עוד דברים שאפשר למצוא שם מוכנים אך לא הרבה. מוצרי בסיס להכין מהם אוכל כגון ירקות, פירות, טחינה גולמית, עדשים וקטניות, לחם, ממרחי פסטו ועגבניות, פסטה וכו׳ יש בלי בעיה בכל הסופרים.
אבקת מרק (אם רלבנטי) עדיף להביא מהבית כי בלתי אפשרי לדעת שם אם זה בשרי או לא.

יש לא מעט פלאפליות שמצומדות לדוכני שווארמה, הפלאפל נראה לי טבעוני אבל לא ניסיתי.
 

ימימה

New member
הייתי בארהאוס במאי

נסעתי עם הבן הצעיר לתחרות רובוטיקה.
אכן היה קשה... במלון עשיתי לי כל בוקר סלט מ-5 עגבניות השרי ו-7 פרוסות המלפפון שהונחו בקעריות קטנות במזנון, בין הגבינות לנקניק
, לפעמים גם היו צנוניות או פלפל... בצהריים קיבלנו סנדויץ' מהתחרות, והתבקשנו לציין העדפות מראש, אז קיבלנו טבעוני, בד"כ חומוס או אבוקדו.
בערב אכלתי פעמיים בוריטו (היה טבעוני) ובעיקר המון צ'יפס, בכמויות שלא אכלתי מאז גיל 16 אני חושבת... החלטתי שהבירה כנראה שורפת את עודפי השומן
 
גם לי יש תובנות על טבעונות ונופש בחו"ל, אפתח הודעה חדשה

כי נדמה לי שזו כבר לא תקפוץ
 
למעלה