שומן קוקוס - עד כמה אתם מודעים לכך שהוא לא בריא?

  • פותח הנושא RSPA
  • פורסם בתאריך

RSPA

New member
שומן קוקוס - עד כמה אתם מודעים לכך שהוא לא בריא?

אני בתמימותי חשבתי שהוא לא כל כך נורא. אבל מסתבר שאני כנראה טועה. קראתי את הכתבה ב YNET והלכתי למקור. אולי מישהו יכול לעשות לי סדר בדברים? אודה מאוד.
הכתבה >> http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4977208,00.html
המקור >> http://circ.ahajournals.org/content/early/2017/06/15/CIR.0000000000000510.full.pdf?download=true
 
יש לי כמה כללי ברזל

אחד - כמה שפחות וינט. שני - אם איתי גל חתום על המאמר, אני אישית נוטה לא להאמין לאף מילה כולל ו"ו החיבור וה"א הידיעה... זה בכללי

בעניין שמן קוקוס - אני כמעט לא משתמשת כי לא אוהבים אצלי את הטעם, וגם נטול-הטעם לא משהו בעיני (הוא מקשה בצקים יותר מדי), אבל מצאתי שהוא מעולה להסרת איפור!
אני משתמשת בעיקר בשמן חמניות ושמן זית. אני מטגנת ממש מעט, אז כל האזהרות מפני שמן זה או אחר לא כל כך מפחידות אותי. מעניין מה אחרים יגידו!
 

RSPA

New member
לי יש מחסור כללי של ברזל


לכן אני מציץ לעיתים בYNET וקורא את כתבי איתי גל בזהירות רבה.
הסיפור עם הקוקוס עורר בי שאלות ולכן הלכתי לקרוא את הדברים במקור שאליו אני רוחש יותר כבוד מקצועי.
אני יודע שהקוקוס עשיר בשומן רווי אבל תמיד נטיתי להאמין - יותר בחזקת ווישפול ת'ינקינג - שהשומן הרווי של הקוקוס הוא "צמחי" ולכן הוא לא מגלם בתוכו את הסיכונים שיש בשומן רווי מן החי, הס מלהזכיר. ולכן, אהבתי מאוד קצפות ועוגות דמויות גבינה, בחג השבועות למשל, ובכלל, שעשויות משומן קוקוס צמחוני ו"בלתי-מזיק".
הפרסום המדובר די איפס אותי והשאלה שלי פשוטה: הכצעקתה?
 

Gidi Shemer

New member
לא בריא במיוחד ולא לא בריא במיוחד

מסכים לגבי התובנות של תמר ושלך לגבי טמקא ואיתי גל. שמן קוקוס הוא לא גלולת הפלא שמנסים לעשות ממנו בזמן האחרון. יש ויכוח לא קטן לגבי הנזק או אי נזק ששומן רווי עלול לגרום אבל בכל מקרה, רוב התכונות ה״פילאיות״ שמייחסים לשמן קוקוס לאחרונה הן לא באמת מגובות במחקרים. עוד שמן. אפשר להשתמש בו, אבל לא להשתולל
 
למעלה