בדיקת אי סבילות למזון

שרונה200

New member
בדיקת אי סבילות למזון

חברה פנתה לדיאטנית שבנתה לה תפריט דיאטה שמבוסס על בדיקת אי סבילות למזון. הדיאטנית טוענת שצריכת מזונות שלגוף קשה לעכל מפריעה לירידה במשקל. החברה ירדה במשקל די מהר, לא ברור לי אם בגלל החרגת המזונות להם היא רגישה או בגלל סיבות אחרות.
אני רוצה לעשות את הבדיקה, גם לצורך דיאטה וגם כדי לסגל תזונה מתאימה כאורח חיים אך אני מתלבטת שכן הבדיקה יקרה (קרוב ל 2000 ש"ח).
שאלותיי למי שמכיר -
1. האם הבדיקה אמינה ?
2. האם אכן אכילת מזונות שלגוף קשה לעכל מפריעה לירידה במשקל ?
3. האם אני כטבעונית יכולה להרשות לעצמי החרגת מזונות ? אם למשל יימצא בבדיקה שאני רגישה לקטניות, הרי אינני יכולה להמנע מקטניות שכן הן המקור שלי לחלבון וברזל.
אודה לתובנות שיעזרו לי להחליט.
 

Dr T noki

New member
אני עונה לך מתוך הנסיון הרפואי שלי באופן כללי

קודם כל צריך להבין באיזו בדיקה מדובר... יש מכונים רבים בתחום הרפואה המשלימה שעושים בדיקות שונות שאינן מקובלות על הרפואה הקונבנציונלית ואינן מוכחות כאמינות או שאין צורך לעשות אותן. אין צורך לומר שבענין מעורבים הרבה אינטרסים כלכליים של המכונים האלו וגם לא חסרה שרלטנות והונאה בתחום הזה, כך שאני הייתי נזהרת מאד בענין הזה.
יש כל מיני טרנדים לאחרונה של דיאטות שונות שלכאורה אמורות לעזור לרדת במשקל או להיות בריאות יותר, אני לא מכירה מחקרים רציניים שקושרים אי סבילות למזון שמתבטאת בהשמנה, צריך להזהר מהמנעות מוחלטת ממזונות מסוימים בלי הוכחה או צורך רפואי ברור , מכיוון שעלולים לא גרם חסרים תזונתיים . לדוגמה המנעות מגלוטן כאשר אין שום אי סבילות לגלוטן/צליאק או כל סימפטומים שיכולים לרמז על אבחנה כזו אלא רק כדי לרדת במשקל - לא מומלץ.
כך גם לא נראה לי מומלץ לך כטבעונית להמנע ממוצרים מסוימים שאת צורכת כטבעונית וחשובים לבריאותך, בלי שתהיה לך הוכחה אמינה שמזון זה פוגע בבריאותך. אם מנסיונך יש פריט מזון שלא נעים לך בעיכול או גורם לתלונות זה הגיוני להמנע ממנו לזמן מה ולראות אם התלונות חלפו.

הדרך הכי טובה שאני מכירה שהוכחה לירידה במשקל היא תזונה מאוזנת ובריאה, ללא מזון מעובד , עשירה בירקות ופירות, מזון טרי שאת מכינה בעצמך, עם שפע תבלינים, עשיר באשלגן ודל בנתרן, שתית מים ולא שתיה ממותקת, ופעילות גופנית מסודרת.

בהצלחה!
 
טוב שבאת


 

ו אולי

New member
תזונה מותאמת אישית עפ"י בדיקת החיידקים במערכת העיכול

אני לא יודעת לאיזו בדיקה את מתכוונת, בכל אופן פרופ' ערן סגל וד"ר ערן אלינב ממכון ויצמן פיתחו שיטה להתאמת תזונה באופן אישי בהתאם לחיידקים הנמצאים במעיים, המחקר שלהם הראה שאנשים שונים מגיבים אחרת לאותם מזונות ושהתגובה תלויה באוכלוסית החיידקים במעיים.
ראיתי שהוקמה חברת סטארטאפ המאפשרת לעבור את הבדיקה הנ"ל ולקבל המלצות תזונתיות.
https://www.youtube.com/watch?v=Ijz7KG7UMiA
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4871907,00.html
http://www.haaretz.co.il/magazine/.premium-1.2841007
&nbsp
&nbsp
 

Gidi Shemer

New member
רק כדי להשלים (ולדייק)

הבדיקה הנ״ל, במידה ואכן אמינה, תלמד את האדם הספציפי על אילו מאכלים טובים או לא טובים לא מבחינת שמירה על רמות סוכר מאוזנות.
זה לא מעט וזה חשוב ללא מעט אנשים, אבל זה לא אומר משהו לגבי אילו מזונות מעוכלים טוב או לא, בריאים או לא שלא בהקשר לרמות סוכר בדם, וכדומה
 

Gidi Shemer

New member
מתנצל על הכותרת

בקריאה שנייה היא יצאה מתנשאת. לא זו היתה הכוונה
 

ו אולי

New member
האם יש קשר בין התנודות הגליקמיות להשמנה?

אני לא מכירה את המנגנונים האלו, הרושם שקיבלתי מהראיונות וההרצאות בנושא היה שתזונה שמפחיתה את התנודות הגליקמיות גם עוזרת לירידה במשקל. זה לא נכון?
&nbsp
עד כמה שמבינה מזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה מזיקים לא רק בהקשר של סוכרת, אלא גם מעודדים דלקת, inflammation, ומגבירים את הסיכון בסרטן ובמחלות אוטואימוניות.
&nbsp
 

Dr T noki

New member
לבדיקה הזו דווקא יש פוטנציאל גדול

כל ענין המיקרוביום האנושי הוא נושא חם מאד ברפואה לאחרונה. מסתבר שלכל אחד מאיתנו (זה לא חדש) יש אוכלוסית חיידקים אישית שהיא שונה גנטית ומשפיעה על בריאותנו. איך משפיעה? זה בדיוק מה שחוקרים כעת, הנושא נחקר בהקשר למחלות מעי דלקתיות, זיהומי מעיים כגון קלוסטרידיום, וכעת גם בשלל תחומים כולל השמנה, סרטן, תסמונות כאב ועוד.
יישומים פרקטיים יהיו בוודאי בהמשך הדרך והרפואה תהפוך יותר ויתר מותאמת אישית לכל אדם לפי הגנטיקה שלו ושל החיידקים שלו.
 

Gidi Shemer

New member
אני אישית לא הייתי ממליץ

אבל זו כמובן בחירה אישית. הרעיון לגלות רגישות הוא רלבנטי ואכן יכול להיבדק ברמה מסויימת. במילים אחרות, לא מדובר בסקאם מוחלט.

עם זאת, ההנחה שלהם שכל מזון שנעכל היטב גורם לדלקתיות וכתוצאה מזה להשמנה היא לא מבוססת במקרה הטוב. זה שיש מקרים כמו צליאק שבהם זה נכון זה רחוק מלטעון את הטענות שלהם.
אם שווה לך להשקיע את הכסף בשביל לגלות רגישות, אז לכי על זה. זה לא מה שיוריד לך את הקילוגרמים בהכרח
 
אני נושמת לרווחה כאשר

אנשים מביני ענין אחראים ובעלי הכשרה מתאימה כמוך וכמו הדוקטורה עונים בנחת וביישוב הדעת.
זה מעודד לחשוב שיש עוד תקווה בעולם שצמא לניסים עד כדי אובדן שיקול דעת.

אין בהודעה זו כדי להגיד שום דבר בשום צורה פנים ואופן על פותחת השירשור
אלא לזרוע אור על תחושות קשות ביחס לשוק, לניצול הציני בו, לחוסר האמינות ולטוענים למקצועיות ופיתוח "שיטות" שפשוט עושקים את הלקוח שכל מה שרצה הוא ייעוץ מקצועי ראוי.
 

Dr T noki

New member
השאלה אם אתה אסטרונאוט בתנאי חלל


לפי מה שקראתי בקישור המחקר נעשה על אסטרונאוטים בתנאים המדמים חלל. בלי לקרוא את המחקר המלא - תמיד כשקוראים מחקרים צריך לחשוב האם המסקנה יכולה להיות מיושמת על אוכלוסית המטופלים שלי, למשל. אין דומה התגובה של אסטרונאוטים בריאים/צעירים בתנאי חלל לתגובת אוכלוסיה ממוצעת מבוגרת יותר, עם מחלות רקע כגון סוכרת השמנה ויתר לחץ דם בתנאי כדור הארץ, כך שלא ברור לי אם בכלל ניתן להשליך על אוכלוסיה אחרת ממה שנבדקה, כמו כן צריך לקרוא את המאמר השלם ולהבין את יתרונותיו וחסרונות /מגבלות המחקר.

דבר שני הוא הקושי להפריד השפעות של צריכת נתרן על אוכלוסיות שונות בתנאים שונים. בואו נניח לרגע שאכן צריכת נתרן יכולה לעזור לגוף לפרק שומנים תוך השקעת אנרגיה (מה שלא ברור לגמרי במחקר), האם זה אומר שנרוויח מטיפול במלח לאוכלוסיה הסובלת מהשמנה? ומה הרווח וההפסד? זו בד׳״כ אוכלוסיה שסובלת גם מהשמנה,סוכרת,נטהיליתרלחץדם,ועוד.טיפולבמלחיכוללהחמירבעיותאלוואזיצאשכרינובהפסד נו.
רווח אנרגטי או קלורי אפשר להרוויח בפעילות גופנית ודרכים אחרים, לאו דווקא בשיטה הזו שלא ברור לי מה היתרון שלה.

אני בינתיים לא שוכנעתי שהרבה מלח זה בריא. חלק ניכר מהמוצרים המעובדים היום מלא במלח ואינו בריא באופן כללי .
 
למעלה