מחקר: צריכה קבועה של ירקות ופירות עשויה להפחית את הסיכון ...

מחקר: צריכה קבועה של ירקות ופירות עשויה להפחית את הסיכון ...

http://www.haaretz.co.il/news/health/research/.premium-1.3932347

מישהו יודע אם הכתבה נאמנה למציאות ? האם שווה להפיץ או שיקטלו את האמינות של המחקר?

קצת ציטוטים:

ממצאי המחקר שערך Imperial College London, עשוי להרתיע שניים מתוך שלושה מבוגרים, המתקשים גם כך להתמודד עם ההמלצה לצרוך מדי יום שלוש או ארבע מנות של פירות וירקות, ואוכלים בקושי עגבניה בתוך כריך ארוחת הצהריים, תפוח אחד וכמה כפות אפונה בארוחת הערב.

החוקרים מצאו שצריכת 200 גרם ביום של פירות וירקות, המהווים כשתיים וחצי מנות ממוצעות של 80 גרם כל אחת, תורמת להוריד את הסיכון ללקות במחלות לב ב־16%, להוריד את הסיכון לשבץ ב־־8% ואת הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם ב־13%, את הסיכון ללקות בסרטן ב־4% ואת הסיכון למות בגיל מוקדם ב־15%.

לא לכל הפירות והירקות יש ערך שווה. המועילים ביותר למניעת מחלות לב ושבץ הם תפוחים ואגסים, פרי הדר, ירקות עלים ירוקים כתרד, חסות ועולש וירקות ממשפחת המצליבים כמו ברוקולי, כרוב וכרובית. ואולם, כדי לצמצם את הסיכון ללקות בסרטן, התפריט צריך לכלול גם ירקות ירוקים כשעועית ירוקה וירקות כתומים וצהובים כפלפל וגזר.

החוקרים לא מצאו הבדל בהשפעה המגוננת של פירות וירקות טריים, לעומת מבושלים.

הניתוח שהתפרסם בכתב העת International Journal of Epidemiology, התבסס על תוצאות 95 מחקרים שכללו כשני מיליון בני אדם, מתוכם הם העריכו 43 אלף מקרים של מחלות לב, 47 אלף מקרים של שבץ, 81 אלף מקרים של מחלות לב וכלי דם, 112 אלף מקרים של סרטן ו־94 אלף מקרי מוות.
 
לא חיפשתי את המקור (שזה מה שצריך לעשות) אבל...

אני בגישה שהשכל הישר (שלי...) אומר שכדאי לצרוך פירות וירקות ושזה בריא. ושמומלץ למעט ככל האפשר במזון מתועש, גם טבעוני.
נראה לי גם שאין כ"כ מה להשוות בין הרגלי אכילה באנגליה, שם לא בעייה למצוא אנשים ש"אוכלים בקושי עגבניה בתוך כריך" לבין הרגלי אכילה בארץ. בכ"ז פה סלט זה די חלק אינטגרלי בתפריט של רוב האנשים.
 
למעלה