תזונה טבעונאית

תזונה טבעונאית

היי,
האם מעבר לתזונה טבעונאית מצריך הדרכה של דיאטנית או שמספיקות בדיקות דם וקריאה אינטרנטית?
בנוסף, האם זה מנקה את הגוף? לעשות את זה למשך תקופה של חודש ישפיע לטובה?

מוסיפה שכרגע אני טבעונית מזה כ5 שנים
תודה
 
לנקות ממה?

כל ניקוי משפיע לטובה. השאלה על מה ומה אתץ מבקשת. לא כל מערכות הגוף מגיבות באותה מהירות ולא תמיד התגובה היא מה שציפית לו.
בעיני כל שינוי קיצוני ראוי לדיון עם איש מקצוע אמין ובעל נסיון בכגון אלה
השאלה אם את מכירה איש מקצוע כזה שהתנסה במעברים וכן בהשגת התוצאות שאת מבקשת?

בהצלחה באשר תבחרי
 

Gidi Shemer

New member
מספר נקודות

תזונה טבעונאית יכולה להיות פשוט כמו שהיא נשמעת- תזונה שמבוססת על מזון שנצרך ללא בישול. היא גם יכולה לבוא כחלק מתפיסה רחבה יותר, בדרך כלל של התזונה ההגיינית או של 801010 או של דומותיהן.

אין משהו בהימנעות מבישול שמביא לניקוי של הגוף. בישול או חימום באידוי או במיקרוגל אינם פועלים כנגד הגוף ואינם בעיתיים מבחינת הניקוי. אם אוכלים הרבה ג׳אנק, אז מכבר לתזונה מבוססת פירות וירקות אכן תהיה מעבר מצויין. זה לא אומר שצריך להימנע מדברים אחרים שהם עשירים מבחינת נוטריינטים ובריאים לא פחות (למשל- קטניות).

אם אתה (או את) מתייחסים באמת לתזונה טבעונאית בסגנון של 801010 כן הייתי ממליץ לשים לב לכמה דברים- מספיק ברזל, מספיק חלבון ומספיק סידן (למרות שהאחרון לא חייב להיות בעייתי). אלו שלש נקודות שעלולות (לא חייבות, אבל עלולות) להיות בעייתיות בהקשר לתזונה הזו.

לגבי ה״ניקוי״- הכבד שלנו אחראי על ניקוי הגוף, לא התזונה. אם אוכלים טוב, אז מכניסים אוכל טוב ואם אוכלים רע, אז מכניסים אוכל רע. אין מה ״לנקות״ את הגוף. מומלץ מאד לאכול אוכל שברובו מכיל הרבה דברים טובים ומעט דברים לא טובים.
 
למעלה