תזונה טבעונית ללא קטניות

AuraMe

New member
תזונה טבעונית ללא קטניות

אני רוצה לנסות טבעונות, או לפחות אורח חיים טבעוני חלק גדול מהזמן, אבל הבעיה היא שאני רגישה לקטניות (כל סוגי הקטניות). אני כל כך רגישה שאני פשוט נמנעת מהן לחלוטין, ואין מצב שאני יכולה לבסס את התזונה שלי עליהן. זה ברמה שאם אני אוכלת קטניות אז הרבה פעמים אני לא יכולה לישון בלילה מרוב כאבים בבטן.

הרגישות שלי ממש מגבילה את מקורות החלבון מהצומח שאני יכולה להרשות לעצמי. מישהו יודע האם ניתן לבנות תזונה טבעונית *בריאה* ומאוזנת ללא קטניות כלל?
אני חייבת לציין שאם אני צריכה להתפשר על הבריאות שלי, אני כנראה אוותר על טבעונות, כי יש לי מספיק בעיות רפואיות...

מה אתם אומרים?
 

Gidi Shemer

New member
אפשר

אם כי מאתגר. קטניות הן בהחלט מקור מצויין וחשוב (אגב, לא רק לטבעונים או צמחונים). זה נכון גם לקטניות מעובדות כמו טופו?

בהינתן שאי אפשר לאכול קטניות, תוכלי לצרוך דגנים ו״דגנים כאילו״ (כמו קינואה) והרבה הרבה ירקות (וגם כמובן פירות, אגוזים, זרעים וכדומה).
קטניות עשירות יחסית בשני נוטריינטים שהמטבח הטבעוני לא עשיר בו- חלבון וברזל. ירקות כמו קייל, כרוב ניצנים, ובכלל עלים ירוקים, בשילוב של דגנים בהחלט יוכלו לספק לך את מה שאת צריכה.
 

AuraMe

New member
גם כרוב ניצנים אני לא מעכלת כמו שצריך

וכרובית, וברוקולי, אם אנחנו כבר כאן. אני חושבת שעם טופו אני אהיה בסדר. זה בריא?
 

ו אולי

New member
ניסית את כל הקטניות ?

טופו (ובאופן כללי סויה) הם בריאים, כמובן בכמויות סבירות.
עם ממרח חומוס את מסתדרת ? ועדיף כמובן להכין בבית או לקנות בחומוסיה ולא את החומוסים התעשייתיים מהסופר. אפשר להכין ממרחים דם מקטניות אחרות.
ניסית מש מונבט ומבושל קלות ? זה אמור יותר קל לעיכול מאשר קטניות אחרות.
&nbsp
 

AuraMe

New member
חומוס לצערי לא כל כך עושה לי טוב

מבחינת קטניות שניסיתי, אני מאוד אוהבת עדשים, חומוס, אדממה ושעועית שחורה, אבל אני מאוד נזהרת מהם, כמעט לרמה של התנזרות מוחלטת (בתקופות מבחנים ותקופות שאני צריכה לישון טוב - אז גם התנזרות מוחלטת). בכל מקרה אני לא יכולה לבסס את התפריט שלי עליהם.
מאש לא ניסיתי אף פעם. זה סוג של שעועית לא?
 

Gidi Shemer

New member
טופו זה אחלה

מה שאת יכולה לנסות ולעשות זה להתחיל לבנות לך את התפריט הטבעוני עוד לפני שאת עוברת לטבעונות (כלומר, במקביל לאכילת המוצרים מהחי) ותוך כדי שאת מורידה בהדרגה את המוצרים מהחי לאחר שאת מוצאת את המזונות הצמחיים שכן הולך לך איתם (קינואה, טופו, עלים ירוקים שכן בסדר בשבילך וכו׳).
 
למעלה