שבוע טוב! שבוע קצר - טוב כפליים!

שבוע טוב! שבוע קצר - טוב כפליים!

השנה החגים פשוט פינקו! לא רוצה לבאס אבל בשנה הבאה החגים נופלים בששי-שבת בלי שום התחשבות... (נכון כשאומרים "לא רוצה לבאס" ברור שתיכף תבוא באסה מוחלטת? יצאתי מכשפה!)

אני מתכננת ארוחה מפסקת, שזה כולל לשתות הרבה מהיום, ולאכול הרבה ענבים (אני לא יודעת אם זה משפיע בכלל על הצום, אבל אני מאד אוהבת ענבים, ביחוד את אלה של סוף הקיץ, אז סבבה לי)
לארוחה עצמה בטח אכין מרק ירקות כלשהו, קדרה עם דגנים, ירקות אפויים, הכול בקטנה. ולשבירת הצום אני מקווה שאספיק להכין עוגת שמרים. או את העוגיות שקדים שדובר בהם לא מזמן ונדמה לי שהעתקתי לעצמי.

אני כבר חושבת קדימה לסוכות (כל חוה"מ חופש), ומלבד שידור חוזר של סלקים ממולאים בא לי לנסות מאפה שמרים ממולא בנוסח רוסי. בינתיים הכול במחשבות ואין שום מעשים.

התנדבתי לנסות מתכונים לספר הבישול החדש של ריצ'ה הנערצת, אז לאט לאט הפריזר מתמלא בכל מיני נסיונות טעימים! אני כרגע לא משתפת כי אחת הבקשות לנסיינים היא לא לשתף מתכונים. התהליך מגניב וטעים. האשה הזו רצינית ומשקיענית, חבל"ז! יש לה בלוג ייעודי וקבוצת פייסבוק לנסיינים! כשייצא הספר אפרט.
 
מניחה שאכין

חלה רכה ומתקתקה
ממרח אבוקדו, ממרח פלפלים, טפנד זיתים
ריבת קליקרפה עם הרבה לימון
יש לנו מרק דלעת יפנית מהיום
יש לנו ממרח טופו אגוזים בצל מטוגן שמרי בירה בנוסח כבד קצוץ
יש לנו חומוס מעשה בית
וקציצות אורז אדום ועדשים שחורים על מצע עלי סלק, קוביות קישואים, הרבה נענע קצוצה וכוסברה, עם מיצלימון פלפל שחור מעט שמן ומלח- יאמי
 

Gidi Shemer

New member
מה קצר, מה?

שבוע מלא, שני מבחנים ושלש פעילויות ערב בנוסף ליום העבודה הרגיל.

הפרוייקט נשמע מרתק, והרעיון של התנדבות לנסות מתכונים נשמע עסק לא רע בכלל.
שיהיה בהצלחה
 
התחילה שנה"ל, מה?

זה הדבר המופלא לשכירים במוסד ציבורי בארץ
אני מאד מעריכה את זה.
השנה יש כ-10 ימי עבודה באוקטובר (צום גדליה יום בחירה למי שעוד לא בזבזו את ימי הבחירה). בשתע"ח נשלם על זה (רוב החגים בסופ"ש), אבל בתשע"ט נתפנק שוב
 
לאור הזמנה מיוחדת

אני אנסה להכין מוס לימון שלא ירגיז אותי בתכולה של פלסטיקים וככה.
למי שיש מתכון משובח שיגיד אני ויבוא על הברכה, אחרת אני ממציאה ומחזיקה לעצמי אצבעות
 
ראשית תודה רבה

הבעיה שלי היא שאני רוצה את זה בלי בצק, כלומר משהו מוסיי כזה, מעל אניח שכבה של "גבינת" טופו ונילית עם זסט לימון ויהיה לי צהוב לבנבן. תהיתי אם יש דרך להכניס אווריריות במאכל שאין בו משהו מקציף. אני חוככת אם לבשל חומוסים ולהשתמש במי הבישול כחלק מהתערובת הסופית. נראה לי שזה יהיה הפתרון...
 
בינתיים הכנתי קרם לימוני

נפלא שהוא הכלאה בין המתכון של תמר למוחי הקודח, על האש חומוסים בסיר לחץ כדי שיהיה לי חומר גלם לקצף כי זה הדבר היחיד שחסר למעדן הלימוני לשוחרי הז'אנר.
אני הכנתי אותו הרבה יותר מתוק ועם הרבה יותר מיצלימון, עם הרבה זסט ואת מיץ הלימון עיביתי עם עמילן טפיוקה על האש לפני שעירבבתי בבלנדר עם הקשיו הטחון עד חמאתיות. המרקם מופלא. אם הייתי ממלאה פאי עכשיו הייתי מניחה את זה. חוככת בדעתי עם להוסיף נענע ולוותר על הגבינתיות הדקה או להישאר בתכנית המקור...
 
קצף חומוס משובח

איוורר את המוס שלנו היטב, לתחתית חתכתי קוביות קטנות של מנגו וגם מלמעלה פיזרתי כשלמעלה הוספתי גם קליקרפה

בכלי אחד הנחתי גם שברי לוטוס שיאחדו את התחתית בשני לא בגלל הגלוטן.
את השכבה הגבינתית הנחתי מתחת למוס.



 
למעלה