נסיון בהכנת גבינת שקדים אפויה

luliy

New member
נסיון בהכנת גבינת שקדים אפויה

קודם כל חנכתי את הבלנדר ששכב אצלי הרבה זמן לכבוד טחינת שקדים פרוסים. הבעיה הייתה שהבלנדר לא טחן את מה שנמצא מלמעלה אלא רק הסתובב במקום. כל פעם הוצאתי עוד חלק של שקדים ושום כדי להקל על הטחינה אבל שום דבר לא זז. הוספתי מים ושמן כל פעם אבל זה לא עזר לטחינה. עדיין סכין הבלנדר טחנה רק מה שמתחת לסכין וזהו. עזרתי לטחינה בזה שכל פעם ניקיתי מהדפנות ודחפתי לכיוון הסכין. משהוא יודע להסביר לי למה זה?
לאחר מכן העברתי למעבד מזון וגם לו היה קשה לטחון אז הוספתי עוד קצת מים. (נזהרתי מלהוסיף הרבה בשביל לחסוך את שלב בד גאזה והשארה במקרר) לבסוף טחן לא רע. אח"כ גיליתי שהכמות גדולה מידי בשביל להכין גוש אחד. שימנתי תבנית אלומיניום וכידררתי ל"קציצות" עבות. שימנתי תוך כדי גם את "הקציצות". אפיתי בתנור שחומם מראש 180 מעלות ל45 דקות. התוצאה לא הייתה מספקת. חיכיתי שהחלק העליון יהיה חום וכך היה, מבפנים העיסה לא הייתה יבשה אבל לא עסיסית.

בהמשך תמונות.
 

luliy

New member
תמונה זו הייתה אמורה להיות

יש אותה פעמיים.

 

RSPA

New member
יש לך תמונה של הבלנדר ושל מה שקרה בו במהלך העבודה?

האם השתמשת בשקדים פרוסים מולבנים? אם כן, אז לפי התיאור שלך ולהבנתי, הפרוסות נדבקו אחת לשניה ובמיוחד מרגע שהוספת עוד שמן, הפכו לגוש אחד ולא נשרו אל קרקעית הבלנדר כםי שצריך להיות. במצב זה הלהבים טחנו בעצם "על ריק".

לפי איזה מתכון עבדת?
 

luliy

New member
לצערי נזכרתי

מאוחר מידי... ולא צילמתי את תוכנו של הבלנדר עם השקדים הפרוסים. המתכון של " לא על החסה לבדה" : שיני שום שלמות, מיץ מלימונים סחוטים, מלח,שמ"ז. אז מה הייתי צריכה לעשות? רק לציין שהתחלתי קודם עם טחינת השקדים ורק כשראיתי שיש בעיה בטחינה הוספתי מים ושמן.
 
כמתחילים כדאי

לעקוב אחרי המתכון כפשוטו כדי לקבל את התחושה.
שקדים, עדיף שלמים, לשים את החומרים בבלנדר יחד ולהפעיל, אם עדיין סמיך מדי מוסיפים מים ולא שמן. לאט לאט, עדיף ששלב הסינון יהיה ארוך יותר והטחינה חלקה יותר.
לגבי האפיה, אני אופה בתבנית שתוחמת את הגבינות ולא פתוח כמו שאת עשית כדי למנוע קרום קשה ויבש על רוב השטח. בנוסף אני מייבשת אותה בטמפרטורה נמוכה יחסית כדי לקבל מרקם מתפורר מזכיר פטה.
 

luliy

New member
השמשתי בשקדים פרוסים

כי לא התחשק לי להתחיל לקלף אותם אחד אחד. אני יודעת שיש להשרות במים חמים ואז הקליפה יוצאת בקלות אבל עדיין זה כמות גדולה לקלף.
אפשר להוסיף שמן או שהשמן יזיק לעיסה?
לגבי הקרום היבש/קשה- לפי ההוראות כך זה צריך להיות לפני שמוצאים מהתנור.
לגבי תבנית את מתכוונת תבנית אלומיניום מלבנית כמו עוגות שיש שקונים בסופר?
לגבי הטמפרטורה- סה"כ 180 מעלות.
 
אני פשוט לא מקלפת

ועובדת עם שקדים לא מקולפים

אפשר להוסיף שמן אבל במידה, מאחר ולא הייתי שם ולא ראיתי מה קורה קשה לי לענות והכל בגדר השערות לפי מה שאת מספרת

מכירה את ההוראות אבל בגלל מה שכתבת הצעתי לך. אני אופה בכלים חסיני חום עגולים או אחרים, כל מני פיירקסים וככה ואני מניחה בהם נייר אפיה. הם נותנים את הצורה, מפזרים את החום שווה ושומרים על לחות מסויימתשבעיני חשובה ליצירת מרקם "גבינתי"

בעיני 180 זה חם אני הייתי מנסה ב-170. הרעיון הוא לנסות להגיע לתוצאה שאת מבקשת נכון? אז אלה הכיוונים ששווה לחשוב עליהם. לא חייבים
 

luliy

New member
אז בגבינה שאת מכינה

יש חתיכות של השקד הלא מקולף?
 
ואולי

את פשוט לא מחובבי הטעם הזה
גם זו אפשרות
ללא עסיסי הייתי מוסיפה מים בכל מקרה
 

luliy

New member
את הגבינה הזו שקיניתי

אני מאוד אוהבת אך היא יקרה. לכן ניסיתי להכין אותה לבד. אגב.. ראיתי ברשימת המרכיבים כאלה שלא הכנסתי אולי בגלל זה. אנסה בפעם הבאה יותר מים וכלי פיירקס עם נייר אפיה.
המון תודה
 

RSPA

New member
קשה לומר מה היית צריכה לעשות. האפשרויות מגוונות.

הכלל שלי, הוא להתאים את המרכיבים לתנאי העבודה. כלומר, להתחשב במקרה כשלך בסוג הבלנדר, במבנה הסכינים שלו, בעוצמתו הכללית, במבנה המיכל שלו וכד'.
אני יכול רק לשער, שהשקדים הפרוסים לא מתאימים לבלנדר שלך ובמקרה כזה הייתי מצטרף למה שמיקי כתבה ומשתמש בשקדים שלמים או באבקת שקדים מוכנה.
אני בכלל לא מצדד בשימוש בשקדים פרוסים ומולבנים (משהו תעשייתי לגמרי) ויכול לספר לך, משהו שכבר דיברתי עליו בעבר - שאני משתמש בשקדים שלמים על קליפתם ומדלג בכלל על שלב הסינון. את העיסה שנוצרת אצלי בבלנדר אני שופך לכלי שרוסס בתרסיס שמן - וישר לתנור. בבלנדר שאצלי נמשך כל הסיפור כמה שניות, ועל מידת הנוזליות של העיסה בבלנדר אני שולט בעזרת כמות המים המוספת לבלנדר (משהו שגם מיקי הזכירה). אם בטעות הוספתי יותר מידי מים - הם ממילא מתאדים בתנור.
נוסף על כך, התחלתי לאחרונה לשדרג את ה"גבינה" ע"י תוספת של גרעיני חמניה, בוטנים וגרעיני דלעת לשקדים ואת הכל אני טוחן יחדיו בבלנדר. יוצא נחמד.
 

luliy

New member
הבלנדר שלי 500W

למה השקדים הפרוסים המולבנים הם תעשייתיים? זה לא שלקחו שקד ופשוט קילפו וחצו אותו?
גם אני דילגתי על שלב הסינון. למעשה זה נראה שאפילו שהוספתי עוד ועוד מים, עדיין העיסה לא הייתה נוזלית מידי.
לגבי בלנדר- לכל בלנדר יש מיכל שונה? חשבתי שכולם אותו דבר למעט אם זה מזכוכית.
נשמע טעים השדרוג שלך
 

RSPA

New member
שקדים "תעשייתיים" משום שלעיתים נעשה שימוש בכימיקלים להלבנה

זה לא בכל המקרים אבל עד שלא מבררים עם היצרן (וגם אם) לא נראה לי שכדאי לקחת סיכונים מיותרים. תהליך כזה גם מוציא מהשקד, כך נראה, את תכונותיו התזונתיות במידה לא מועטה. עדיף להשתמש בשקדים טבעיים שלא עברו שום תהליך כזה או אחר.
בענין הבלנדר - יש מיכלים גבוהים ויש נמוכים; יש מיכלים עגולים ויש מרובעים; לצורה יש השפעה על אופן ומידת הסחרור של "מה שטוחנים" בתוך הבלנדר ועל הגעתו או אי-הגעתו למגע עם הסכינים/להבים. זה כמובן משפיע בסופו של דבר על איכות הטחינה וזמן הטחינה.
 
למעלה