עוגיות לימון

עוגיות לימון

שלום לכולם.

חדש פה. טיפה על עצמי: טבעוני מזה שלושה חודשים, אחרי תקופת צמחונות של שנתיים. המוטיבציה העיקרית היא מוסרית אבל גם השיקול הבריאותי משחק תפקיד לא קטן עבורי. בזמן האחרון למדתי לבשל לעצמי את האוכל הטבעוני שטעים לי ואני שואב הנאה מרובה מכך.

ולשאלה: עקב עודף יבול לימונים מהעץ של אבא שלי, פונקתי בשק מלא. החלטתי להכין מאפינס לימונים על בסיס מתכונים שמצאתי ברשת וקצת אלתורים שלי. הכנתי עיסה ממיץ לימון, קליפת לימון, קמח שיבולת שועל, טחינה, שקדים קצוצים וסוכר (יוחלף בסילאן בפעמים הבאות). אפיתי בתבנית מאפינס מסיליקון ויצא לא רע בכלל בשביל פעם ראשונה. אני מניח שהבסיס למתכון לא ישתנה מהותית.

הייתי רוצה להכניס לעיסה גם את בשר הלימון - הציפה. נראה לי שזו תהיה תוספת מצוינת למרקם המאפין. הלימונים היו מאד בשרניים ועסיסיים והוציאו המון מיץ, אבל כל הבשר העסיסי של הלימון נשאר בחלק העליון של המסחטה, עם הגרעינים. כאשר ניסיתי להפריד בין ערימות הציפה והגרעינים זו היתה משימה בלתי אפשרית. מישהו מכיר דרך קלה להפריד בין הציפה ועשרות הגרעינים שהתערבבו בה?

תודה.
 

ladybug6

New member
אין לי נסיון עם מסחטות

אבל לדעתי הדרך הנכונה להשתמש בבשר הדרים היא לפלט אותם ידנית, פעולה סיזיפית למדי, במיוחד אם יש הרבה גרעינים שצריך לשלוף ידנית בנוסף
 

p e b b l e

New member
כדאי לדעתי להשתמש בבלנדר

לקלף את הלימונים כאילו היו תפוזים, לחתוך לרבעים ולהוציא גרעינים, להכניס לבלנדר ולטחון למיץ, ככה כל חלקי הפלחים יתווספו למאפינס.
 
ברוך הבא! איזה כף לקבל שק לימונים

אני מצטרפת לדעה שמכירה רק פילוט בסכין ביד...
פעם גם לי היתה אספקה קבועה של לימונים (וחושחשים!) מגינה ביתית
מאד אהבתי להקפיא מיץ בקוביות קרח, וגם להקפיא את גרידת החימון.
מחית לימון בעוגה נשמע פצצה!
 
למעלה