קיבלנו ביצים

Ofericko

New member
שוב, זוהי דעתי האישית. אני לא אומר לאף אחד כיצד לנהוג.

ובכל מקרה של דיון, אני מאמין שהדברים מחלחלים טוב יותר כשהם נאמרים בנועם ולא בהתכסחות שרק יוצרת אנטי.
 
דוגמת הפרה לא ממש מדגימה

לו כתבת שהפרה חיה חיים נפלאים האם היית משתמש בחלב שהיא מייצרת אז היינו מדברים על אותו דבר.
הביצים המדוברות מוטלות בכל מקרה. התרנגולות יכולות אילו רצו לאכול אותן, לדגור עליהן או כל דבר אחר. הן לא.

אני מבינה בהחלט את העיקרון של מה שכתבת אבל מאחר ומדובר בתוצר של בעל החיים ולא בגופו הוא ומאחר ומדובר בתנאים שמבטיחים שאין שום פגיעה בו אני לא בטוחה שאני מסכימה עם הנחרצות. לכן גם תהיתי אם יעשה בהן שימוש יגיע הסבר מדוע.
זה קצת מזכיר לי את הסיבה בגינה אסור לאכול בשר עוף עם מוצרי חלב- מראית עין, שמא מישהו יטעה לחשוב שזה בשר אחר ויטעה שמותר וכו'. כל ההתעסקות הזו מעט מציקה לי. אני חושבת על נעליים ותיקים וחגורות שבוודאות אינם עשויים מעור אבל נראים כאילו. לפי השיטה הזו אין להשתמש בכאלה כי מי יודע ממה הנעליים באמת עשויות?
 

Ofericko

New member
מה שאת אומרת לגבי "הניראות" די נכון...

זה אומר שאנחנו צריכים לכאורה להיזהר מלאכול המבורגר טבעוני במסעדה כי מי שיושב בשולחן ליד עלול לטעות שאנחנו, הטבעונים, אוכלים המבורגר אמיתי.....
אני באמת לא חושב כך. מהזווית הזו הטבעונות ממש לא דת (יש קווים דומים בין טבעונות לדת אבל לא במקרה הזה לטעמי).
&nbsp
לא הבנתי למה את עושה הפרדה בין גוף החיה לבין התוצר ממנה (חלב, ביצה). לשיטתך, מה הבעיה לאכול בשר בע"ח שחי חיים מצויינים ומת מוות טבעי או לא טבעי אך נטול כל סבל? וכמובן בואי נשים בצד את עניין הכשרות. אני שואל עקרונית.
 

kmiki

New member
אני חושבת שאת מקלה על עצמך

קשה לי מאד להסביר את נושא מראית העין, כי זה מעבר ל"נראה כמו".
אני חושבת שאת מבינה לבד שזה קצת דומה לסוגיית הדבש למשל, כי אף אחד לא באמת סוגר את הדבורים לכוורת בשלשלאות, אין להן גדר והן כביכול חופשיות לברוח ולחיות בטבע, אבל "בוחרות" להשאר מנוצלות... יש פה מן גבול נורא נורא דק.
לדעתי אנחנו בכלל לא אמורים לאכול שום דבר מן החי, זה מתחיל בזה, וזה הרציו שיש לי בראש, מה שיצא לתרנגולת מהתחת אינו מזון בעיניי, ואין לי צורך למצוא לעצמי שום אישור לאכול ביצה אם ככה.
אני לא אתווכח איתך על הרצון שלך לצרוך את הביצים האלו, אבל בעיניי זה עדיין דומה לאכילת בשר הפרה אחרי שהיא מתה מוות טבעי, לא נועדתי לאכול בשר של בעלי חיים, או שום דבר מהגוף שלהם, המחשבה מגעילה אותי, והרעיון מאחורי זה מזעזע אותי (זה לא זעזע אותי כשהייתי צמחונית או קרניסטית), וזה טאבו עבורי.
&nbsp
ושאלת מליון הדולר שלי - אין לנו מספיק מזונות?
 


 
למעלה