"מרק העוף הזה מדהים", "אי אפשר להפסיק לאכול את הקציצות״

"מרק העוף הזה מדהים", "אי אפשר להפסיק לאכול את הקציצות״

"מרק העוף הזה מדהים", התפעלה אורלי • "אי אפשר להפסיק לאכול את הקציצות האלה", התמוגגו נועה ותמר • רק אחרי שטרפו הכל, כולל עוגת פאדג' שוקולד וגלידות, גיליתי להן שהארוחה היתה על טהרת הטבעונות • גלו את המתכונים שבעזרתם הצלחתי להערים על הטועמות שלי.

http://www.israelhayom.co.il/article/371245
 
לגבי המרק

"7 כפיות אבקת מרק פרווה בטעם עוף".... זה מספיק כולל העובדה שמראש זה מסווג לכיוון מזרח רחוק עם טעמים חזקים של שמן שומשום, ג'ינג'ר ולמון גראס, אבל לטורפים האמיתיים זה לא באמת משנה. הם מזהים את ההבדל.
מנסיון.
אמנם אני לא מנסה להערים על אף אחד וגם לא לייצר כמו, רק אומרת. זה טעים, מאד, אבל לא טעם של מרק עוף אמיתי. וטוב שכך.

אני לא אוהבת את הכיוון של הכתבה הזו. קציצות עדשים וטופו לא נותנות מרקם של בשר. שוב, אין לי שום בעיה שזה לא דומה. אם זה טעים זה מה שחשוב אבל לא לעשות מאיתנו טמבלים, לא אתה כי אם מי שכתב
 

RSPA

New member
על הכתבה הזו אפשר לומר: "עוף צלוכעס" ....


 

Dr T noki

New member
אני סתם לא מחבבת את הטון של הכתבה

סוג של ״עבדתי עליכם״. זה לא הכיוון שלי... אבל חלק מהמתכונים נראים נחמד, לא משהו שלא ראיתי או ניסיתי אבל נחמד.
 

RSPA

New member
דוקטורה, אפשר שאלה קטנה בעניני מגנזיום?

לאור כל הסיפור עם האין-מגנזיום בירקות ובפירות בארץ והכיוון הכללי של שימוש בתוספים - מה ההשפעות של לקיחת תוסף מגנזיום על אלה שלוקחים סטטינים ותרופות להורדת לחץ דם? יש ממה לדאוג? על מה לחשוב? ממה להיזהר? או שלא להשקיע בזה יותר מידי. כלומר לקחת את התוסף מגנזיום ו"אלהים גדול"...

מה דעתך?
 

harley001

New member
קו אנזים

לקיחת תרופות נגד כולסטרול ממשפחת הסטטינים יעילה במקרים להם היא מיועדת אבל יש לה תופעות לוואי שהתשובה להן היא קו אנזים ולא מגנזיום, שוב, כשמדובר בתרופות נגד כולסטרול.

התרופות מעכבות את ימור הכולסטרול אבל גם מעכבות את יצור ה Q10 שאחראי על ייצור אנרגיה בגוך ובשרירים אז מי שלוקח את התרופות האלה לפעמים סובל מעיפות וחוסר אנרגיה ואת זה אפשר לשפר מאוד בעזרת קו אנזים. אני למשל לוקח קו-אנזים נוטרי ננו 3.1 X Q10 של סולגאר

כמובן שבכל מקרה צריך להתיעץ עם רופא. זה רק ידע אישי מה שאני משתף כאן אחרי שיחה עם הרופא שלי כי אני לוקח תרופה להורדת כולסטרול אבל כל מקרה לגופו (אחלה משחק מילים)
 

Dr T noki

New member
קודם כל

לגבי שימוש כללי בתוספים - באופן כללי אני בעד צריכת הוויטמינים המינרלים והברזל באופן טבעי ממזון ולא מתוספים, זה הרבה יותר בריא. לגבי טבעונים/צמחונים כדאי לבדוק בבדיקות דם מה שניתן לבדוק ולתת תוסף בהתאם. מגנזיום ניתן לבדוק בדם אך הוא לא משקף את הרמה של מגנזיום בשרירים.

לגבי אינטראקציה בין מגנזיום לבין סטטינים - לא אמורה להיות אינטראקציה, לעיתים ממליצים לקחת מגנזיום במקרה שהמטופל שנוטל סטטינים סובל מהתכווצויות ברגליים כתופעת לוואי של הסטטינים, כך שאין בעיה לקחת ביחד. לפעמים ההתכווצויות קשורות לרמה נמוכה של מגנזיום בשרירים.

לגבי אינטרקציה עם תרופות להורדת לחץ דם זה תלוי איזו תרופה. יש תרופות להורדת לחץ דם שעלולות להעלות אשלגן או להפחית נתרן , רובן לא משפיעות על המגנזיום.

יש גם כמה סוגים של תוספי מגנזיום וזה תלוי איזה סוג אתה לוקח.

אפשר לומר באופן כללי שתוסף מגנזיום במינון מתאים מסתדר טוב עם רוב התרופות.

יש דברים, אגב, שהרבה פחות מסתדרים עם סטטינים ותרופות להורדת לחץ דם, למשל מיץ אשכוליות ואשכוליות בכלל.
 

RSPA

New member
קודם כל תודה רבה! יש לי שאלות קטנות נוספות

אני אנסה להיות יותר ספציפי על בסיס דברים שהספקתי לקרוא. מה שאותי מעניין בעיקר אלה השפעות המגנזיום על תפקודן/עוצמתן של התרופות שנזכרו.
ממה שקראתי זה שהמגנזיום פועל במנגנונים דומים הן לסטטינים והן של תרופות לל"ד מסוג חוסמי תעלות סידן (אמלו, וזודיפ למשל). לכאורה יכול להישתמע (אצלי שאיני בעל מקצוע בתחום הזה) שלקיחת מגנזיום תגביר את השפעת התרופות הללו (משהו דומה למה שקורה אם לוקחים אשכוליות). השאלה אם זה נכון ואם כן האם לא כדאי לבחון מחדש את המינון של אותן תרופות?
 

DanaGoldstein

New member
מגנזיום מאד עוזר להתכווצויות השרירים

בנוגע לאיך הגוף יגיב לשילוב של סטטינים לתוסף תזונה של מגנזיום.. אני לא יודעת ושווה לך לבדוק את זה עם רופא לפני שאתה מנסה. אם אתה כן מחליט להשתמש בתוסף מגנזיום, אז כדאי שזה יהיה מגנזיום ציטארט - הספיגה של החומר הפעיל בגוף תהיה משמעותית יותר גדולה.
 

RSPA

New member
תודה. מה המיוחד במגנזיום ציטראט?

דווקא שמעתי שבניסוי שעשו בשיבא תל השומר, השתמשו במגנזיום אוקסיד>מגנזיום אוקסיד מונוהידרט וגילו כך את התועלות של מגנזיום לגוף ואת נוסחת הספיגה היעילה ביותר (ספיגה טובה יותר מזו של מגנזיום ציטראט).
לא שאני מבין מה זה מה ומה זה אומר - רק מציין את מה ששמעתי.
 
ברור, הניסיון לחיקוי לעתים מייצר ציפיות עודפות

אבל החשיבות של הכתבה, היא שהקדישו 3 עמודים למתכונים טבעוניים ועוד כאלו שעל פי הכותבת זכו לשבחים.
 
אז זהו

שאני כמבשלת בעלת וותק קוראת את המתכונים וחושבת לעצמי שהיא קצת המממ נסחפת? מתכונים נחמדים אבל ממש ממש לא קונה את הטענה שקורנבורים מושבעים לא זיהו שזה לא זה
 
למעלה