סיכום ברלין

smaak

New member
סיכום ברלין


חשבתי לכתוב סיכום קצר על המקומות בהם אכלתי במהלך הביקור האחרון בברלין, לטובת הסועדים העתידיים.

קודם כל, לקחתי המלצות מהאתר Happy Cow, אני ממליצה בחום, יש שם לא מעט המלצות של האתר עצמו, כולל המלצות של המבקרים עצמם, תוכלו לקרוא ולשפוט.
http://www.happycow.net

באופן כללי לא תכננו לסעוד במקום ספציפי כזה או אחר. ידענו שלא נסעוד במסעדות גורמה, היות ואנחנו מטיילים עם יאן, תכף בן שמונה.
אני מציינת את המקומות ללא סדר כרונולוגי.

בתי קפה:

כמעט בכל בתי הקפה קיימת אופציה לחלב סוייה, אבל מעבר לכך- מאפים ועוגות- הכל כולל מוצרים מהחי. למעט בבתי קפה ומסעדות המגדירים את עצמם טבעוניים או צמחוניים, שם יש אופציות אחרות לטבעונים.

Cafe V:

בית קפה ומסעדה בקרוייצברג. תפריט גדול ויש גם ספיישלים. בתפריט מצויין בבירור מה צמחוני ומה טבעוני. אכלתי שם חציל אפוי ברוטב עגבניות, עם לחם שטוח שהיה מרוח בממרח פלפלים- טעים וזול. השכונה נחשבת מגניבה ביותר, אני פחות אוהבת ריחות של ברביקיו במקום אוויר נקי. השירות היה אחלה. בגזרת הקינוחים לא היה קינוח טבעוני, אבל בשאר התפריט היתה בחירה רחבה בין מנות טבעוניות וצמחוניות.
https://www.facebook.com/cafev

Goodies:

הכיף הגדול שלי. בית קפה טבעוני וצמחוני שמציע מגוון רחב מאוד של מוצרים גם לקחת, כמו פסטות, סלטים וכריכים, ואפשר גם לאכול במקום. ישנם בעיר ארבעה סניפים, שניים בפרידריכסהיין, השכונה שבה התגוררנו. האחד הוא בית קפה לכל דבר, השני הוא בית קפה הצמוד לסופרמרקט טבעוני שהיה לי תענוג לשוטט בו. קניתי והבאתי הביתה גבינות טבעוניות שאין לי כאן בהישג יד, מיונז ללא ביצים, ושתי מנות מוכנות של טופורקי שהיו לא טעימות בכלל. המחיר של הגבינה הטבעונית- טופוטי ודייה לא זול, אבל גם גבינות אמיתיות ואיכותיות עולות הרבה כסף. קניתי כמה סוגים- אחד שניתן לגרר, היות ואכלנו אצל חברים שפצלה, והבחור הכין לי שפצלה טבעוני. הגבינה הטבעונית לא ממש נמסה באופן אחיד כמו חברתה מחלב פרה ששאר היושבים לשולחן אכלו, אבל לי זה היה טעים ומספק. פרוסות גבינה בסגנון חאודה די דומות לדבר האמיתי, אבל משאירות קצת טעם לוואי. עדיין לא רע. הגבינה למריחה גם בסדר. אני חושבת שבכל זאת אנסה להכין בבית. היינו שם כמה פעמים, דגמתי כמה רולים וכריכים, כולם היו טעימים מאוד. היה גם כיף לאכול לחם בננות ובראוניז טבעוניים.

http://www.goodies-berlin.de

Vapiano:

רשת של בתי קפה ומסעדות. אכלנו בסניף בפוטסדאמר פלאץ העמוס לעייפה בתיירים, אחרי ביקור בלגו-לאנד שגרע ממני שנת חיים אחת לפחות. היינו מורעבים ועייפים.
הרעיון הוא שישנן מעין תחנות שהסועדים בוחרים באיזה מהן להזמין את המנות. ישנם סלטים, כריכים, פיצות, פסטות וכו׳. ההגשה עצמית.
הסניף היה עמוס ביותר, למרות ששעת הצהריים היתה מאוחרת למדי. עמדנו המון זמן בתור, הטבחים לקחו את הזמן כאילו אין תור שמשתרך. לדעתי חיכינו לפחות עשרים דקות כל אחד.
אכלתי שם מרק עגבניות וסלט. אלה היו האופציות היחידות שיכולתי להיות בטוחות שאינן מכילות מוצרים מהחי, אבל בהחלט אפשר לקחת שם פסטה ללא גבינה או פסטה ברוטב שלא כולל גבינות או בשר- אם רוצים יכולים להרכיב מנה טבעונית.
האוכל היה טעים וטרי מאוד, אבל לא אחזור על החווייה בגלל השירות הלא משהו. התחושה היתה של סרט נע, שהמטרה היא להעביר כמה שיותר לקוחות בקופה ולא לתת שירות.
http://de.vapiano.com/en/home/

dean and david

עוד רשת בהגשה עצמית. אני מציינת את המקום כי יש שם שתי אופציות טבעוניות, אחת לקארי עם ירקות ואורז שהיה לי מאוד טעים, שנית, אפשר להרכיב סלטים אישיים. המקום עצמו לא צמחוני, אבל הזמנתי את המנה של הקארי. גם עמוס למדי, היינו בסניף בקו-דאם, שגם הוא מלא תיירים וחובבי שופינג.
http://deananddavid.de/en/



סה״כ ברלין ידידותית לטבעוניים, וגם במקומות הלא טבעוניים או צמחוניים אפשר בדרך כלל למצוא אופציה שלא תכלול מוצרים מהחי. במאפיות הרגילות זה כמעט בלתי אפשרי.

חוצמזה אכלנו גם המון פירות טריים, היות והמלון שלנו נמצא ממש מעל חנות ירקות ופירות שפתוחה 24 שעות ביממה. כך שגם אם התחשק לנו באחת עשרה בלילה לנשנש משהו, פשוט ירדתי למטה, ולקחתי לעצמי סלט ירקות או פירות חתוך מראש, טרי, טעים וסופר זול.
 

ladybug6

New member
סיכום מעולה

התווסף להודעות הנבחרות, כדי שנוכל להשתמש בו או להפנות אליו בעתיד.

למי שירצה, הנה עוד קישור לפוסט של אורי שביט על אוכל טבעוני בברלין, שכולל גם ביקורת על מסעדות יותר יוקרתיות:
http://vegansontop.co.il/berlin-vegan-guide/

נשמע שהיה לכם כיף, ותודה על השיתוף!
 

smaak

New member
בכיף!

היה מעולה. יש לי שם חברים טובים ואני מבקרת מתי שאני יכולה, תמיד יש מה לעשות ולראות בעיר, ואני אוהבת את השילוב של האנשים והאתרים.
 
למעלה