ג'אנק פוד טבעוני

אם את מדברת על קנוי

אז יש לי המון מה להציע לך...
אולי כי אני עדיין מתקשה לאפות לגמרי בלי ביצים...
כך שאת מרבית הדברים (המוכנים כמובן) הטבעוניים אני קונה בעדן טבע מרקט. יש את המאפה תמרים הטבעוני של חברת "קינג דיוויד" שהוא לטעמי מצויין, קליל ואפילו בלי סוכר (שעבורי נניח זה עקרוני). יש באותו סופר גם גלידה על בסיס סויה (לא של טופוטי אלא של חברה ישראלית...) שלדעתי היא גם מצויינת. ויש להם גם חטיף אנרגיה על בסיס תמרים אבל לא יכולה להתחייב שאין בזה ביצים....וכדי שאני חלילה לא אראה כמו פרסומת סמויה לסופר הזה הגם שאני בעצמי מנסה לצמצם בו את הקניות בגלל המחירים המטורפים....כמו שאמרו פה כבר פירות יבשים ודומיהם....
 
ואם כבר מדברים

אני אכן מחפשת אלטרנטיבה לעדן טבע. אני לא מדברת ברמת הפירות/ירקות/אגוזים שזה כמובן שאפשר גם לקנות בשוק אלא ברמת הדברים האחרים כגון ממרחים וטחינה שאר דברים דומים....מה האלטרנטיבה? האם יש חנויות אחרות עם מחירים שפויים יותר שבהם אתה לא קונה 4 ורבע פריטים ומשלם 100 שקל?
 

ladybug6

New member
טחינה וכאלה גם אפשר לקנות בשוק

או בחנויות של תבלינים וקטניות. אם כי שם אין הרבה מבחר של טחינה משומשום מלא (את זה עדיף לחפש בסופרים גדולים וזולים יותר כמו רמי לוי, חצי חינם וכאלה)
חנויות תבלינים הן גם הכי זולות לקטניות, תבלינים ופירות יבשים (כמובן שצריך לחפש אחת עם מחירים טובים ולדבוק בה, כי יש גם יקרנים).
 

נטאשKה

New member
טחינה משומשום מלא ערבית נהדרת

קניתי בשוק במחיר מצוין בשבוע שעבר
 

marx04

New member
רוב הפריטים ניתנים להשגה בכל סופר

שלום מדליקה,

עדן טבע מרקט הוא סופר מאד נוח ונעים לקניות, אבל את רוב המוצרים ניתן להשיג בסופרים רגילים.
כך למשל, טחינה משומשום מלא של חברת אחווה (500 גרם) ניתן לקנות באושר עד ב-11 ש"ח.
כך גם אורז מלא, בורגול, גרגרי חומוס, קינואה, וכיו"ב.
ירקות טריים, לסלט או לבישול, ניתן להשיג בכל סופר ואצל כל ירקן.
מחירים זולים ניתן למצוא באושר עד, רמי לוי, יוחננוף ועוד - פשוט צריך לערוך השוואת מחירים.

בברכה,

אורי.
 

נטאשKה

New member
יש הרבה דברים שאפשר לקנות במקומות אחרים

לי יש רשימה של כל הדברים שאני קונה בקביעות או מעוניינת לקנות (מעדכנת אותה בסלולארי וזה פשוט וקל והיא איתי בכל מקום). ברשימה אני גם מעדכנת את המחיר שבו קניתי את המוצר, זה בסה"כ די חד פעמי כי אם אני קונה טחינה במקום X היא תמיד תעלה אותו דבר שלא במבצע.

כל מקום שאני מגיעה אליו אני פשוט בודקת מה יש שם בהשוואה לרשימה. יש דברים שבטיב טעם זולים יותר ויש דברים שבשוק יקרים יותר. צריך להכיר טוב טוב את סל הקניות שלך. אחרי איזה זמן שעושים את זה כבר גם בקושי צריך לעבוד על הרשימה ורק מפעם לפעם לשנות או להוסיף. היא בעיקר משמשת כתזכורת מצוינת למה וכמה עולה.
 

נטאשKה

New member
חשבתי שעניתי לך


סליחה על גסות הרוח.

אין מתכון - ההכנה מאוד מאוד פשוטה. פשוט לוקחת הרבה שעות. למשל תפוח מיובש - חותכת לעיגולים דקיקים במנדולינה, על רשת התנור או בתבנית, עם טיפה קינמון או סוכר חום, או מחמאה, או בלי כלום, מייבשת כשעתיים על 150. הזמנים נורא תלויים בתנור שלך אבל הרעיון הוא לייבש בחום נמוך.

אני מייבשת הכל מנגו, מלון, בננות, פסיפולרה, תותים, אבטיח, אגסים וכן הלאה. הכל הכל. התפוחים מתייבשים הכי מהר ונשמרים ממש טוב. חלק מהפירות זקוקים לייבוש של עד 8-10 שעות בתנור.

אם את מכניסה יותר מתבנית אחת תחליפי בינהן כל שעה. אני בד"כ לוקחת את הפירות שיש להם זמן ייבוש דומה ומכינה תבנית מעורבבת. כשהיא מסיימת נכנסת עוד תבנית. זה בגלל שאין לי עצבים להחליף תבניות כל שעה.

קחי בחשבון שהטעם שונה מהטעם בחנויות שם הפירות המויבשים מוכנים עם סירופ תירס ועוד כל מיני סוכרים שמקנים להם טעם מתוק. לפרי מיובש שמכינים בבית את יש הרבה יותר את הטעם הטבעי שלו. אני אישית מעדיפה את זה בהרבה ובגלל זה אני טורחת.
 
שאלת הדיוטה

איך את מייבשת פסיפלורה? נשאר משהו חוץ מהגרעינים?

אטצלנו פסיפלורה נשלקת עוד לפני שמספיקים לספר לכולם שהן כאן
ואם לא אז הישן לצידי מחרים לטובת ליקר משובח שמשמר את הארומה.

נא פרטי נמקי הסבירי ותבואי על הברכה
 

נטאשKה

New member
על רשת, הרבה פחות זמן

לשמחתי אין כאן ממילא אף אחד שאוכל אותן חוץ ממני
 

נטאשKה

New member
כן היא קצת נשפכת

אני שמה מתחת לרשת תבנית עם נייר אפייה כדי שיהיה קל לנקות
 
מתנצלת שזה לא ג'אנק


עבורי חטיפים זה תמר פלוס אגוז מלך (קל לקנות בסופר! ההכנה: לשלוף חרצן, לתקוע אגוז. זה למהדרין ולמשקיעים) וכן קשיו עם חמוציות ללא סוכר וכו.
 

noa555555

New member
הלואי שהיה קצת פחות מזה


אין שום בעיה לחיות על ג'אנק.
טבעונות יכולה להיות בריאותית ויכולה להיות מאוד לא.
חלק גדול מהפירוט כבר קיבלת.
המון עוגיות בארץ הן פרווה, ויש המון מהן שהן ללא ביצים , הכי טוב להסתכל מבחינה זו ברשימת האלרגנים . אם יש ביצה היא תופיע על בטוח שם וכנל מרכיב חלבי .
טיפ שכדאי לגזור ולשמור:
לפעמים הכשרות חלבית אבל המוצר לא מכיל חלבי , והכשרות כזאת מבחינה דתית רק כי זה מיוצר באותו מפעל או בקרבת מוצרים חלביים, ולא הוכשר על פי הדת לפרווה. אוריאו זה אחד המקרים האלה, יש שני סוגים, שניהם מסומנים חלבי, כמדומני, אבל בפירוט מסתכלים אם יש מי גבינה (WHEY ) או לא. מה שקובע בסופו של דבר זה רשימת המרכיבים והאלרגנים ,
מה "עלול להכיל" אפשר להתעלם, 9999.9 אחוז שזה לא מכיל אפילו חלקיק מהמרכיבים האלה וזה רק כסת"ח של היצרן נגד אלרגיות כי זה מיוצר באותה סביבת מפעל כללית או באותו מפעל פשוט..

ועם הטיפים האלה אפשר לחוש אל הסופר ולהתחיל למלא עגלה.... (אגב, רוב החטיפים המלוחים טבעוניים .... וגם המון מהמתוקים . ביסקויטים למשל - הרגילים - טבעוניים. וכו . .
 
למעלה