התזונאית נטלי שמש מגיעה להתארח בפורום

Octopussy

New member
בדבריה התזונאית הזו מזכירה לי בדיחה

שהלקוח לא הסכים לשלם לזונה,
אז היא חייכה קלות, ואמרה: "רק שתהיה בריא"...
 

ladybug6

New member
בואו נשתדל לשמור על השרשור הזה נקי

ככל האפשר,
נטלי עדיין צריכה להגיע ולענות על השאלות שנשאלו..
 

liat76

New member
אמנם לא מחקר מייצג אבל

הילדים שלי גדלים כטבעוניים מהיום הראשון, הגדול שלי בגיל של גן חובה ופותר תרגילי חשבון ברמה של כיתה ב', יודע אסטרונומיה יותר ממני. המרכזית בת 3.5 כבר מזהה אותיות ומספרים...
 

JoIIy Roger

New member
מצטרפת לשאלה של Siriusgirl

מה לתת לילדים לאכול? אני כן נותנת תוסף ברזל, B12 וD.
 
תשובה

שלום רב,
לא כדאי לתת ברזל באופן גורף ללא בירור בדיקות דם - לא לכל הצמחונים וטבעונים חסר וברזל בעודף עשוי להיות מסוכן לבריאות.
לגבי מזון לילדים ונוער את מוזמנת לקרוא את ההודעות הראשונות בראש השרשור :)
 
תשובה

שלום רב,
צר לי שזו הייתה החוויה שלך בפגישה עם דיאטנית. לצערי, לא כולן התקדמו ועשו מעשה לפיתוח וקידום הידע שלהן בתחום התזונה הצמחית והן שבויות במיתוסים חסרי אחיזה במציאות. כמה דגשים וניפוץ המיתוסים של הדיאטנית המדוברת:
1. חלבונים נחותים – חסר אחיזה במציאות, תזונה צמחית המכילה מגוון מזונות צמחיים כולל דגנים וקטניות מספקת את מלוא חומצות האמינו הדרושות לאדם ואינה נופלת מתזונה המכילה מזון מן החי מבחינה זו. בנוסף סויה ומוצריה מכילים חלבון מלא המספק את כל חומצות האמינו החיוניות.
2. ילדים טבעונים/צמחונים – שיעור האנמיה בקרב ילדים ומבוגרים צמחונים וטבעונים אינו גבוה יותר משל שאר האוכלוסיה. בנוסף ילדים צמחונים טבעונים אינם נמוכים או גמדים – המחקרים המעטים שנעשו בתחום מצאו שבהתחלה הם נמוכים יותר אבל הם מפצים על זה בהמשך ובסופו של דבר אין הבדל בינם לבין אוכלי מזון מן החי בני גילם. לגבי פיגור..אני אפילו לא אתחיל, ממש חסר בסיס. חשוב לי לציין שכל דברי מתייחסים לדיאטה צמחית/טבעונית מאוזנת ומגוונת המתאימה לצרכי הילד. דיאטה לא מאוזנת יכולה בהחלט לגרום לכל אחד מהדברים הללו ולכן יש להזהר מדיאטה מקרוביוטית, דיאטות המתבססות בעיקר על ירקות ופירות ודיאטות שאינן מתוספות בויטמין B12 בקרב ילדים צעירים שכן הפגיעה יכולה להיות בהחלט משמעותית.
3. לגבי החוסרים – צריך לראות את בדיקות הדם וכן לבדוק את הצריכה היומית שלך כדי להתאים לך הנחיות. בעקרון מחסור בויטמין D לא קשור לטבעונות או לתזונה – יש כמעט לכולם מחסור.
בברכה
נטלי
 
שאלה נוספת, פשתן ואומגה 3

בימים האחרונים אני מנסה להכניס את זרעי הפשתן לתפריט שלי כדי לקבל אומגה 3. יש לציין שאני תמיד טוחנת אותם היטב עד לכדי אבקה לפני האכילה.
בפעם הראשונה שמתי אותם בסלט וקיבלתי כאבי בטן אחר כך.
אז החלטתי להוסיף אותם לדייסת הקוואקר של הבוקר. ככה הם פחות "מציקים" אבל השאלה היא האם כאשר אני מוסיפה אותם למשהו חם כמו דייסת קוואקר זה לא הורס את האומגה 3? (אציין גם שאני מוסיפה אותם לדייסה כשהיא חמימה אבל לא ממש "רותחת")
 

vegetalien

New member
אמנם לא קוראים לי נטלי,

אבל תשובה יש לי:

לא.

אומגה-3 אמנם רגישה לאור ולחום, אבל עדיין, זה לא כמו פילם שנשרף ברגע שאת חושפת אותו. אם את מפזרת אותם ואוכלת אותם טריים, אין שום סיבה לדאוג.
 

merav999

New member
זה נכון גם לזרעי צ'יה?

ומה קורה אם מבשלים עם הצ'יה/פשתן?
 

vegetalien

New member
לגבי צ'יה

אין כל כך מידע, אבל ממילא הם נאכלים שלמים, אז לא אמורה להיות בעיה (נראה לי).
לגבי פשתן וחום, זה כנראה תלוי בתנאי הבישול, זמן הבישול ומצב הזרעים לפני כן. [1]
 
תשובה

שלום רב,
שאלת האומגה 3 והעמידות שלה מאוד מעניינת – מחד חומצות שומן רב בלתי רוויות נוטות להתחמצן במהרה ומאידך – גם דג מכיל אומגה 3 ומחממים אותו ושם היא לא נפגעת. כמו כל דבר בתזונה אינני דוגלת בפנאטיות אם בצורה כזו זה עובר לך בקלות אין סיבה להמנע. הדייסה חמימה ולא רותחת וזה לא מתבשל במהלך בבישול עצמו אז זה בהחלט לא נורא חשיפה כזו קצרה לחום. אגב לא חייבת פשתן אם את לא אוהבת אפשר אגוזי מלך, צ'יה, קנולה.
בברכה
נטלי
 
תודה רבה

לגבי השורה האחרונה, התחלתי עם הפשתן אחרי שהדיאטנית שלי אמרה לי לצרוך צ'יה או פשתן בשביל האומגה 3 וצ'יה זה דבר מאוד מאוד יקר. לכן בחרתי בפשתן.
 

אלמוג86

New member
שלום נטלי, כל כך כיף לראות אותך פה

אז, אני מטופלת של נטלי.
אין לי באמת שאלה, אבל אני כל כך שמחה לראות אותה פה.
יש לי רק המון המון דברים טובם לומר עליה.
 
2 שאלות

הי,

אני צמחונית כמה חודשים, ואני פשוט לא מצליחה להיות שבעה...
אני מטבעי מאוד מאוד רזה, לא עושה חשבון של אוכל (זאת אומרת אוכלת כמה שאני רוצה ומה שאני רוצה). אבל בסוף הארוחות אני ממשיכה להיות רעבה, מה שגורם לי לאכול המון שטויות (בעיקר מתוק) כדי לשבוע. זה לא פיתרון אופטימאלי...
אשמח לקבל המלצות והצעות להגברת תחושת השובע.

שאלה שניה- ביתי בת 3 וחצי והיות והיא אוכלת איתי צהרים גם היא צמחונית. אני משתדלת מאוד שבכל ארוחת צהריים יהיו קטניות (+ דגן), והיא מקבלת סנדויץ' לגן עם טחינה (מלאה) בלחם מקמח מלא. מה עוד חשוב לתת לה כדי להעלות ברזל? (היא לא אוהבת חלבה או טחינה עם סילאן- ניסיתי כמה וכמה פעמים בצורות שנות והיא פשוט לא אוהבת את זה).

תודה מראש
 
המלצה - פירות

גם משביעים וממלאים
וגם מתוקים:)
עדיף לפני הארוחה או שעתיים אחרי

ואת יכולה לאכול מהם כמה שאת רוצה:)
 
למעלה