שאלות לאירוח של פרופ' גדעון אשל: פתיחת שרשור

Bakura

New member
שלום לפרופסור געון אשל ../images/Emo13.gif

רק רציתי להביע את הערכתי ותודתי על כתיבת המאמר החשוב הזה שהעשיר את הידע שלי, כמו שאני בטוחה שהעשיר ידע של הרבה אחרים והביא שינוי בתפיסתם על מה שהם מכניסים לפה שלהם.
כל השאלות שעניינו אותי כבר נשאלו.
 

bonbonyetta

New member
שלום פרופ' גדעון אשל, משהו כללי

קצת מבלבל עם התאריכים כי היה כתוב שלישי 7.9.08 והיום שלישי 9.9.08, והיה כתוב 20.00 ...מקווה שלא פיספסתי . מעולם לא הבנתי את הנתק הקיים בין פעילות סביבתית ופעילות למען בעלי חיים. פעילי סביבה לא מודעים לזכויות בעלי חיים ולא רגישים לנושא, וכלל לא אכפת להם. לעומתם הרבה יותר פעילי זכויות בעלי חיים רגישים כן לסביבה. הרי בסה"כ כולנו חיים על אותו כדור, הוא של כולם, של אדם ובעלי חיים כאחת ואנו הורסים אותו, עבורנו, ועבורם. כעת זו פעם ראשונה שבלי כוונה להיטיב עם בעלי חיים, פעילות למען הסביבה בעלת השלכות כה גדולות, רחבות, וארוכות טווח גם על בעלי חיים. אולי סוף סוף אנשים יבינו שיש קשר, הכל קשור אחד בשני הרי, והכל משפיע אחד על השני, אי אפשר לנתק. פעילי סביבה רציניים פעמים רבות טורפים בשר וסטייקים בלי חשבון, כשמנסים לדבר ולהעיר או להאיר - זה כמו לדבר אל הקיר. לא, תעזבי, אני מתמקד בפעילות למען הסביבה, זהו, את תתמקדי במה שאת בוחרת...זו תגובה יחסית מהמנומסות שמקבלים. אני מאד מקווה שאצל רבים מהם, כעת יווצר הקשר, שזה יקלט, שהכל קשור אחד בשני. אין לי שאלה ספציפית, אני רק מקווה שכעת, סוף סוף, בעזרתך, פעילי סביבה יקלטו את ההקשר, ויתחילו לזוז דברים. אם יש לך כמה אמרות כנף או קצרצרים שאוכל לענות לאנשים או פעילי סביבה חסרי סבלנות, אטומים, או שפשוט לא רוצים לשמוע, כך שבכל זאת אולי יכנס להם משהו לפני שייאטמו לי - אודה לך. תודה שבאת וכמובן בהמשך אם תתעורר לי עוד שאלה , אשאל.
 

GidonEshel

New member
to bonbonyetta

Shalom! I am very sympathetic to your plight. I am afraid I do not have a clear answer. How about: If you drive half of what you'd normally, you save about 2 tons of CO emissions. If you eat only plants, you save the same amount. Is that trivial?! I don't think so!! Good luck to you in your (our) efforts!
 

bonbonyetta

New member
זה טוב, יש לך עוד קצרים כאלה?

וואהו, אתה מהיר זה בדיוק מה שרציתי. אם יעלה על דעתך עוד כאלה קצרים אשמח לקבלם.
 

GidonEshel

New member
here's another

a small steak results in emitting 24 times, or 2400%, more GHGs than a stir-fry with the SAME number of calories as the steak. TWENTY FOUR TIMES!!!
 
שאלונת :)

מהי עמדתך לגבי צמחונות / טבעונות / זכויות בעלי חיים, אם יש לך כזו ? סתם מסקרנות, שהרי לא כל יום חוקרים מתמקדים בנושא הזה.. תודה :)
 
למעלה