אני מקווה שזה בסדר שאני לא שירשרתי להודעה שלי

אפפ

New member
אני מקווה שזה בסדר שאני לא שירשרתי להודעה שלי

ופתחתי הודעה חדשה, כי זה לא קשור לחמניות. אני צמחונית, כבר כמעט חצי שנה ואני רוצה לדעת אילו תחליפים יש לבשר מבחינת ערכים תזונתיים כיום אני אוכלת בעיקר טבעול וטופו אבל אני גם לוקחת ויטמינים וברזל כי חסרים לי הרבה דברים בגוף אז מה אני יכולה לאכול שיחפה על החוסר של הבשר? תודה
 

amiti860

New member
../images/Emo176.gif ../images/Emo185.gif

את יכולה לאכול קטניות: חומוס (גם בממרח), שעועית, אפונה, פול (אם את לא אלרגית כמוני
) ועוד כל מיני. תנסי גם לאכול ירקות ופירות. זה גם יכול לעזור. אני צמחונית כבר ארבע שנים, אין לי כל כך מושג בקשר לערכים תזונתיים אבל אני יודעת שאחרי שאני עושה בדיקות (כל כמה חודשים) כמעט אף פעם לא חסרים לי ויטמינים. מאחלת לך בהצלחה
 
תחליפים

כדאי לגוון את סוגי הקטניות בתפריט, שלא יהיו רק סויה - ובעיקר פחות מעובדים מטבעולים למיניהם. כמו שאמרה עמית - כל סוגי השעועית, חומוס, עדשים, אפונה, פול וכו'. בנוסף דגנים מלאים מספקים לא מעט ויטמינים ומינרלים אחרים מהקטניות, וכך בעצם משלימים את התמונה (וגם מבחינת החלבון הם משלימים את הקטניות לאיזון בחומצות האמינו). ירקות ירוקים, ברוקולי, שזיפים ומשמשים - כל אלה יכולים לספק ברזל, ורצוי לשלב עם מאכלים עשירים בויטמין C להגברת ספיגה. ביצים וחלב מספקים מינרלים וויטמינים נוספים, ובעיקר B12. אפשר להסתדר גם בלעדיהם, אבל אז צריך לתסף ב B12 כי כל המקורות של הויטמין הזה הם מהחי.
 

C H 4

New member
היתה פרסומת אידיוטית איזו תקופה

שהציע לאנשים לאכול כל יום ירקות ב5 צבעים. אני לא יודעת למה היא נתקעה לי כל כך חזק, אבל זו התחלה מצויינת. תנסי להקפיד לאכול מגוון של ירקות כל יום וכמו שכתבו לך, בשביל חלבון-דגנים וקיטניות. גם בחיי "אוכלי הבשר" יש הרבה דגנים וקיטניות, אז זה לא באמת קשה לשלב אותן (מג'דרה, חומוס, אורז..) אבל כדאי מאוד לנסות ולהכין דברים חדשים. הרשת מלאה במתכונים שפעם נראו לי מוזרים ואחרי שניסיתי היה אחלה. טבעול זה לא מה שיספק לך את הצרכים התזונתיים שלך, הוא טוב בתור פינוק אבל לא כתחליף קבוע.
 
למי שנבהל מיותר מדי צבעים.

הירוק והכתום לבדם, בבואם ממקור צמחי חי ורענן, ישמרו על בריאותנו, ועל צלחת צבעונית.
 

TheFinalCut

New member
שינוי תפיסה

בשר הוא לא בדיוק מקור אולטימטיבי ל"ערכים תזונתיים", אלא בעיקר מקור (די יעיל, יש להודות) לחלבון ולברזל. הוא יכיל גם B12, בכמות שתלויה במידה רבה בפרקטיקת הגידול בעה"ח שמהם נלקח הבשר (למשל, לעיתים לא רחוקות מתספים פרות ב-B12 עקב חסרים). למידע בנוגע לברזל, מקורות וספיגה: כאן וגם פה. לגבי חלבון ורכיבים נוספים בקצרה (עם הפניות): בקישור הזה.
 
למעלה