לאיזה מתוק אפשר להשתוקק?

קלריסה

New member
לאיזה מתוק אפשר להשתוקק?

שלום, אני חדשה כאן ומתרשמת מהידע שלכם, אולי תוכלו לסייע בעצה: דווקא אוכלת בשר אך משתדלת מאוד להימנע מ קמח לבן סוכר לבן מוצרי חלב וכך יוצא שהדבר המתוק היחידי שאני יכולה להרשות לעצמי הוא טחינה בדבש. זה טעים וזה יופי, באמת מתוק מאוד אבל כבר מתחיל לשעמם. אתם בטח תדעו על עוד כמה אפשרויות חוץ מפירות טריים, שגם אותם אני אוהבת
 

C H 4

New member
מולאסה?סילאן? דבש חרובים..

שוקולד
(הייתי חייבת)
 

קלריסה

New member
יש שוקולד "אמיתי" בלי סוכר לבן?

עדיין לא הבנתי את הפדגוגיה של שוקולד חרובים ומדוע הוא מחליף את השוקולד שעשוי מקקאו, אם גם הוא מכיל סוכר לבן. אבל אם הוא לא - אז אנסה אותו, מה יכול להיות? מולאסה, עד כמה שאני זוכרת מתקופת הטבעונות של אמי, היא מאוד מרה. האם היא השתנתה עם השנים?
 
שוקולד לחולי סוכרת

אינו מכיל סוכר. כמעט בכל סופר מרקט יש כזה של עלית ושל מרמולייט, צריך לחפש במדפים של הסוכרת והמוצרים ללא סוכר.
 

קלריסה

New member
אז הוא לא מתוק?

כי אם סוכר הורדתי ממתיקים מלאכותיים בטח ובטח. במה ממתיקים את זה?
 
אמור להיות מתוק, יש ממתיקים מלאכותיים

(ואפשר להפסיק עם הקישור, הבנו את הרעיון)
 
זה לא לגמרי נכון...

שוקולד לחולי סוכרת אינו מכית תוספת סוכר מעבר לסוכר הטיבעי שיש בו. אני הייתי מציעה לנסות סוגים שונים של שוקולד מריר - ללא חלב וגם עם פחות סוכר לדעתי. הסדרה של ספלנדיד ממש טובה בעיני.
 
בספרה של צילה לוטווק:

"אלף מתכונים טבעיים" שיצא בהוצאת מסדה בשנת1972 מוקדש הפרק האחרון , בעמ' 289 לנושא: האם השוקולד מזון חיובי? היא אספה חומרמדעי שהיה זמין באותה תקפה להוכיח ששוקלד מזיק. בין היתרהיא מציינת את החומצה האוכסלית הרבה שבו ( 450 מ"ג על 100 גרם) כאשר בהשוואה בתאנה 10 מ"ג, ובעגבניה 5 מ"ג, המונעת ספיגת סידן מן המזון. כן מכיל הקקאו הרבה מאד THEOBROMA (1850 מ"ג למאה גרם קקאו), חומר הדומה לקפאין שבתה ובקפה. ברזל נמצא בתמר ב 20% יותר מאשר בשוקולד. בקקאו גם 30% 50% שומן , שרובו חומצות רוויות ורק 2% מתוכן בלתי רוויות. ועיבוד השוקולד נעשה בחום ' 130 140 מעלות C , הפוגע מאד בטיב השומן. נתרן בשוקולד 95 מ"ג לעומת 9 מ"ג בתמר, ואפילו זה נחשב גבוה. שלא לדבר על הכמויות המופרזות של סוכר לבן בשוקולד.
 

C H 4

New member
מולאסה מרה?

לפני כ10 שנים מסיבות סמי-בריאותיות עשיתי מהפך תזונתי (שהחזיק חצי שנה בערך) והורדתי גם סוכר לבן. אני זוכרת שמולאסה היה ממש טעים, אני לא סובלת דבש ולכן אני קצת ממורמרת שאף אחד לא דיבר איתי על סילאן.
 

אפפ

New member
יש ממרח שקדים ממש טעים ויש לו אפילו טעם של

שוקולד לבן אני ממליצה על זה זה באמת טעים ויש הרגשה שזה ממש שוקולד אבל זה הרבה יותר בריא וזה טבעי
 

קלריסה

New member
את הממרח מורחים?

על לחם? יש לך רעיון קצת יותר כיפי מלחם בשוקולד? על מה עוד אפשר למרוח אותו? או לאכול בכפית?
 
על פריכיות אורז.

על מצות איכותיות העשויות מקמח מלא, או קמח כוסמין מלא. על כל סוגי הקרקרים. ועל משהו שקונים בחנות הודית, מן פיתה יבשה עשויה מקמח עדשים, שמחממים אותה במעט שמן , והיא מעדן. לא יקר.
 

קלריסה

New member
חנות הודית? ../images/Emo150.gif ../images/Emo194.gif ../images/Emo197.gif

יש דבר כזה בארצנו?
 
כן ,ליד השווקים של הערים הגדולות.

בפתח תקוה יש ברח' פינסקר. אברר לך את המספר המדויק, ומספר הטלפון. ברמלה, לוד יש ליד השוק. בתל אביב, אם איני טועה יש בשוק לוינסקי, או ליד כרם התימנים. בעצם, בכל מקום שיש הודים. אבל גם בני עדות אחרות מוצאים עניין בחנויות האלה. דרך אגב, יש שם גם גושי סוכר גור. כך הם קוראים לסוכר קנים טבעי. מפוררים אותו בבית . והוא טעים להפליא,ומכיל גם ברזל ומינרלים אחרים. ועולה 5 או 6 שקלים לק"ג. גם הפיתות העמידות האלה מקמח עדשים עולות מחיר כזה לחבילה שיכולה לספק משפחה שלמה לארוחה.
 

אפפ

New member
גם וגם

זה מתוק וממש דומה לשוקולד לבן כמוש אמרתי בטעם אפשר גפ בכפית, לחם, פירכית מה שאת רוצה
 

taliF454

New member
../images/Emo45.gif ממרח השקדים מעולה,ישנו גם ממרח חרובים ממ

כר ולנשנוש- פולי סויה מתוקים עם קוקוס שבאים באריזה וורודה וכמובן,הכי זול-חמאת בוטנים הכי טעימה בעיני זו הגסה,עם חתיכות בוטנים שבורות שאפשר להכין ממנה אחלה עוגיות (נסי לחפש בפורום מתכונים מתכון לעוגיות טחינה עם קמח מלא) או סתם לאכול ממנה כפית גדושהכשבא משהו מתוק
 

קלריסה

New member
יש משהו שקרוב לגלידה ושחיתויות אחרות?

אחפש את פולי הסויה וגם את הממרחים, כי אני עוד יחסית בסדר אבל הבנאדם שמנסה להצטרף אליי להרפתקה מתוסכל מדלות החומר ומשעמום. לי דווקא די בסדר עם אגוזים למיניהם (אפילו יותר מדי) אבל הוא שוקל נטישה, וחבל
 
למעלה