עזרה עם האכלת בן 1.3 שנים

  • פותח הנושא kinz
  • פורסם בתאריך

kinz

New member
עזרה עם האכלת בן 1.3 שנים

עקב מחלות חוזרות ונשנות יש פגיעה באוכל ומשקל נמוך (בדיקות דם והתפתחות תקינות). כמו כן חזר להתעורר בלילה (או ב-3 או ב-5) לאכול בקבוק (הפסיק לינוק לפני חודש).

עד לפני שבועיים אכל כך- 7:00 דייסת שיבולת שועל עם פירות ושקדייה, 9:30 ארוחת ביניים כמו טוסט או לחם וגבינה עם ירקות, 12:30 קערת מרק גדולה עם בשר, קטניות, ירקות, תוספת שמן, 15:30 יוגורט עם פרי ושקדיה, 18:30 חביתה, סלט סלק, פסטה... ובקבוק תמ"ל 180 לפני השינה עם 2 כפות דייסה (מסיים כ-160).

בשבועיים האחרונים - טירוף. לוקח 7-8 כפיות ומסרב לאכול, דורש צעצוע בכדי להמשיך לאכול. תמיד מתיישבים לאכול כשהוא אומר שרעב ולרוב אחרי שעוברות 3-4 שעות מארוחה קודמת. חשבנו שאולי לא רוצה יותר מרקים אז כבר 3 ימים נותנים ארוחת צהריים רגילה (למשל קציצה ונודלס עם ירקות). אוכל קציצה וחצי (אולי 50 גרם), מעט נודלס. מנסה להשלים עם מרק אך עייף ונרדם. כשמתעורר יכול לאכול כשליש מרק וזהו. גם ארוחת ביניים בבוקר אוכל לא טוב - יכול לאכול כ-10 כפיות גבינה לבנה \ טחינה \ אחר ו-רבע לחמניה וקצת ירקות וזהו. עכשיו גם חזר להתעורר בלילה לאכול (דבר שלא היה אצלו כבר כמה חודשים טובים).

אני לא רוצה "לדחוף" או לשכנע או לרדוף - אבל המשקל שלו נמוך מאוד בגלל שחולה הרבה והוא חייב לאכול וגם חייב את התוספות הקלוריות.
גם חזר להתעורר בלילה לאכול (שוקלת לתת בקבוק יזום ב-22:30 כדי לא לפגוע בשינה שלו לפנות בוקר).

אובדת עצות :(
 
בן 1.3 שנים

היי,
בזמן מחלה של ילד יש לעיתים אובדן תיאבון והעדפה של בקבוק על ארוחות מוצקות.
ברגע שמטפלים במחלה, בדרך כלל חוסר התיאבון חולף.
נשמע שבנך מתעורר יותר בלילה כדי "להשלים" את הקלוריות החסרות במהלך היום.
במצבים כאלו חשוב להמשיך ולנסות לתת מזון מוצק, אך לא להכריח את הילד לאכול.
התפריט היומי שבנך אוכל נשמע טוב ומגוון.
במידה וחוסר תיאבון ממשיך גם כאשר אינו תחת מחלה, ממליצה להיוועץ בדיאטנית ילדים בקהילה.
בהצלחה!
 
למעלה