תזונת מוצקים בן 8 חודשים

Jelly Belly27

New member
תזונת מוצקים בן 8 חודשים

כותבת כבר קצת מתוך יאוש... בן 8 חודשים, התחלנו טעימות בסביבות 4 וחצי חודשים שהיו ממש מוצלחות ואכל בתיאבון. מאז נשאר עם אותן כמויות ולא מוכן בשום אופן לאכול ארוחת מוצקים שלמה. במקרה הטוב זה מסתכם ב 5 כפיות, במקרה אחר אף פחות..
כרגע הסדר יום נראה ככה:
בבוקר בבית יונק
בגן בבוקר מעט פירות+ השלמה תמ"ל
בצהריים בגן בסביבות 12 וחצי מעט מרק ירקות עם עוף טחון + השלמה תמ"ל
בסביבות3 וחצי/4 אחרי שמנסה לתת מוצקים מתייאשת ואז הוא יונק
ב 6 וחצי מנסה לתת שוב מוצקים - לרוב רק בננה, לפעמים דייסה (מסיים מנה של בערך 150מל דייסת מטרנה 6 דגנים או דייסת סולת) -כל דבר אחר שניסיתי (חביתה מקושקשת, קציצות, סלט אבוקדו...נתקל בסירוב הרגיל אחרי 3 כפיות
בסביבות 9 יונק אחרי מקלחת לפני השינה

מצד אחד אני מכינה לו דברים לחשוף למגוון טעמים ולא רק למרק טחון של הגן, נותנת לו מהאוכל שלנו שיכיר וילמד, הוא באמת מנסה וטועם הכ-ל אבל כל פעם מתבאסת מחדש שלא מוכן לאכול יותר מכמה ביסים. פשוט סוגר את הפה ומתעצבן ובזה זה נגמר.
תיכף מגיעים (או שכבר הגענו?) לשלב שבו צריך להחליף ארוחה שלישית למוצקים אבל מה עושים כשעדיין ה-2 הראשונות אפילו עוד לא מבוססות כמו שצריך??
לפעמים מרגישה שהוא מבין שאם לא יאכל את האוכל המוצק יקבל אחרי את ההנקה וזה מבחינתו צ'ופר...
באמת שמוכנה ורוצה להכין ככ הרבה דברים עבורו אבל יודעת שאין למה לטרוח

אגב, גודל הארוחות לא מלחיצות אותי מבחינת המשקל (שוקל קצת מעל 9 קג, אחוזון 67) אלא יותר בהיבט אכילת המוצקים באופן כללי.

רעיונות להתמודדות עם הסרבן הקטן יתקבלו בברכה
 

Jelly Belly27

New member
מוסיפה...

הוא מוכן לנסות ולאכול לא רק טחון אלא גם מרקמים גסים יותר- חתיכות דג סלמון, חתיכות של עוף בגריל וכו'...
 
תזונת מוצקים בן 8 חודשים

הי, בגיל 8 חודשים בהחלט ניתן כבר לתת 2 ארוחות מוצקים מלאות (כל אחת כ-150 מ"ל לפחות) ולהתחיל לבסס שלישית. את יכולה להתחיל לבסס ארוחת ערב כמובן שתלויה ברצון של בנך לאכול (בסביבות 19:00) של מוצקים כגון:דייסה על בסיס חלב אם, פסטה ברוטב עגבניות, לחם, אבוקדו,טחינה וירקות ולפני השינה במידת הצורך לתת הנקה/בקבוק נוסף.
בגיל 8 חודשים, מומלץ לאכול 2-3 ארוחות מוצקים ו3-4 ארוחות הנקה/תמ"ל.
לגבי שילוב ביניהם, אם את נותנת ארוחת מוצקים, התחילי בה ולאחר 2-3 שעות אפשר להציע הנקה. המטרה היא להגדיל בהדרגה את נפח ארוחת המוצקים ושיגיע רעב לארוחות.
חשוב לציין שעם הזמן חלב האם אינו מספק את כלל הדרישה התזונתית לגיל ולכן חשוב לעודד את צריכת המוצקים. דגש על ארוחה אחת ביום לפחות עשירה בברזל .
חשוב להתאים את המרקם לקצב ההתקדמות שלו.
בכל מקרה יש להמשיך להגיש לשולחן מזונות שונים על מנת שיראה מה אוכלים ומה האפשרויות ושגם ילמד איך אוכלים (מחקרים מראים כי יש לחשוף ילד עד 20 פעמים לאותו המזון עד שיסכים לגעת בכלל במזון). בנוסף, רצוי שתשבו לאכול ביחד-ארוחה משפחתית מאוד עוזרת לפתח הרגלים בריאים.
כמובן שחשוב להמשיך מעקב משקל בטיפת חלב ובמידה ואינו עולה במשקל, יש לפנות לייעוץ פרטני אצל דיאטנית בקהילה.
בהצלחה,
 
למעלה