בקבוק - כן או לא?

LeletSer

New member
בקבוק - כן או לא?

תאומי בני שנה ושלושה חודשים (נולדו מוקדם, שבוע 34) שותים עדין בקבוק 180 מ"ל נוטרילון לפני השינה. אוכלים במהלך היום יופי:
7:30-8: דגני בוקר, פירות, יוגורט
12:00: עוף/בשר+ירקות+תפוחי אדמה/אורז
14:30: פירות
17:00: חביתה, סלט, לחם אבוקדו וכו
18:30: נוטרילון 180 מ"ל
בטיפת חלב התשובה נשמעה לי לא הגיונית- להמשיך כי אוכלים יפה. במשפחתי בסניף טיפת חלב אחר אמרו להפסיק בגיל שנה. בני שמנמן ולדעתי הדבר מכביד עליו בהתקדמות לקראת הליכה (משקלו 13 קילו). ותנועתיות בעיקר. מצד אחד, הבקבוק נותן לי את הביטחון ש"כיסינו את החסרים אם יש" ומצד שני מאד הייתי רוצה שבני יהיה "קליל" יותר וזה לא איזה שיגעון אצלי- הוא כבד! אשמח לשמוע ...
 
בקבוק לאחר גיל שנה

הי,
תמ"ל לאחר גיל שנה לא הכרחי אך רוב התינוקות ממשיכים איתו בגלל הרגל ונוחות (פיתרון קל לארוחת בוקר/ביניים/לילה).
הקפידי להציע לו מכל אבות המזון ולגוון בסוגי המזון (פירות וירקות שונים, סוגי בשר , דגים, דגנים, קטניות, ביצים וגבינות).
מגיל שנה אפשר לתת חלב פרה. יחד עם זה ניתן להתיחס לפורמולה כאל מזון מועשר. מכיון שתמהיל אבות המזון בו יותר מתאים לתינוקות ופעוטות עד גיל 3 שנים בשילוב עם תזונה נכונה.
התזונה המומלצת מעל גיל שנה היא בעיקר מזונות מתפריט המשפחה ובהתאם לפירמידת המזון לילדים, עם דגש על ארוחה אחת ביום עשירה / מועשרת בברזל (בשר בקר/הודו/ עוף/ דגים/ביצים/טחינה מלאה וכו'). כמובן שילוב של קטניות, ירקות שונים, פירות, מוצרי חלב לא ממותקים ועוד. ניתן לשלב תמ"ל או חלב פרה ואכן בגיל שנה הרבה ילדים עדיין צורכים כ1-2 ארוחות ביום של תמ"ל. במידה ובנך אוכל אוכל מוצק בהנאה ובגיוון ובכמות משביעה את הדעת,הייתי נותנת לו להתפתח מבחינת האכילה שלו בקצב שלו.
יום נעים,
מירב
 
למעלה