מה קראנו/ראינו/שמענו השבוע?

הופאק

New member
סיפורי חייך ואחרים של טד צ׳יאנג

אוסף של סיפורי מד״ב קצרים שונים אחד מאוד מהשני. בדרך כלל הם עוסקים במה אם פרט אחד בעולם היה שונה ולא בעתיד.
הטוב ביותר ללא ספק הוא „סיפור חייך” שעוסק בבלשנית שנקראת לתקשר עם חייזרים שנחתו בכדור הארץ וכיצד השיחה איתם משנה לגמרי את כל תפיסת המציאות שלה. הסיפור עובד לסרט המוצלח „המפגש”.
 

is00

New member
"ארטמיס" - אנדי וייר.

הנ"ל הוא ספר מד"ב שמתרחש במושבה אנושית בירח. הוא סובב סביב מבריחה שמסתבכת בניסיון השתלטות של העולם התחתון על המושבה בירח. הספר התחיל רע, השתפר לקראת האמצע חושוב התדרדר בסוף. בכנות אני עדיין לא מאמין שהצלחתי לסיים אותו. לטעמי הבעיה הכי גדולה של הספר הייתה ה... קול של המחבר בספר. כן, קראתם נכון. כל סגנון הכתיבה של הספר היה קצת מעיק. הסופר בחר לקחת את מסלול "המחבר הגיבור" בספר, רק שהגיבור שלו היא אישה והסופר הוא גבר ובכנות - מרגישים את זה. לא רק זה כל הסגנון של הכתיבה שלו גרם לקול של הגיבורה שלו להיות די מעצבן. הוא הפך אותה ליותר מדי מתחכמת, מתנשאת ו...מעצבנת. העלילה עצמה הייתה די בנאלית והזרימה שלה גם לא הייתה משהו, לטעמי, אבל הספר כן הצליח להיות מותח. עדיין - לא נהניתי.
 

is00

New member
"הרץ" - פטריק לי

הנ"ל הוא מותחן עם סממנים של מד"ב. כשנתקלתי בו לראשונה מהתקציר שלו לרגע לא חשדתי שמדובר בספר שאפשר לשייך לז'אנר המד"ב, אבל די מהר אחרי שהתחלתי לקרוא אותו גיליתי שיש בו סממנים מאוד עמוקים של מד"ב. כמו שאמרתי מדובר במותחן, וכמותחן הקצב של הספר מאוד מהיר והוא שומר על מתח, אבל הוא גם קצת בנאלי וקלישאתי. העלילה עצמה אומנם הייתה מותחת למדי, אבל היא לא הייתה מספיק שונה או מעניינת מדברים אחרים דומים שקראתי ונהניתי מהם יותר. מצד שני היו הרבה ספרים דומים שנהניתי מהם פחות משנהניתי מהספר הזה, אז השורה התחתונה היא שבסה"כ הייתה לי קריאה מהנה.
 
למעלה