מה קראנו/ראינו/שמענו השבוע?

is00

New member
"בני אנאנסי" - ניל גיימן.

ככל שהתקדמתי בספר הוא הרגיש יותר ויותר כסוג של המשך או ספין-אוף של "אלים אמריקאיים" - הספר האחרון של גיימן שקראתי, לפני זה. להבדיל מ"אלים אמריקאיים", מהספר הזה נהניתי הרבה פחות. לטעמי הספר היה בלגן שלם. אני רגיל שהספרים של גיימן יכולים להיות הזויים, אבל הספר הזה היה אפילו הזוי מהרגיל. גם קיבלתי הרגשה מהקריאה שגיימן סתם זרק דברים לקלחת העלילה, בלי שנראה והם תורמים לה או משהו. בקטע הזה זה הזכיר לי קצת את הספר של נעמי נוביק - "עקורה", רק שהאחרון יותר מוצלח ממנו למרות כל זה. בקיצור אני מצאתי את הספר הזה של גיימו כאחד החלשים ביותר שלו שקראתי, אם לא החלש ביותר.
 
"אקדמיית המטרייה", דרמת אנסמבל איטית ומפוזרת לאורך ולרוחב

יש כאלה שמשווים אותה ללגיון, אבל אני חושב שההשוואה המתאימה יותר היא לטיטאנים. טיטאנים היא בסה"כ סדרה בינונית, אבל עדיין היא עושה הרבה יותר טוב את כל מה שאקדמיית המטרייה מנסה לעשות, וזה אומר הכל.
 

is00

New member
"קשר המלאכים" - דניאל טרוסוני.

בהתחלה כשנתקלתי בספר הייתי משוכנע שמדובר באיזה רומן פנטסיה(כמו הספרים של גיימן), אבל בחלק השני של הספר התחלתי לחשוד שזה לא ככה, ואז בדקתי את זה וגיליתי שצדקתי - מדובר בטרילוגיה. הגילוי הזה די סיים בי את הרצון לסיים את הספר.
למה? כי עד אותה נקודה הספר לא היה מרתק במיוחד, הוא הרגיש לי קצת שבלוני ו...מתארך יתר על המידה. גם אני חושב שהדמויות לא נבנו בצורה מעניינת מספיק והעלילה עצמה פשוט לא הצליחה לתפוס אותי.
אחרי בערך חצי ספר החלטתי לוותר ונטשתי אותו.
 
למעלה