מה קראנו/ראינו/שמענו השבוע?

is00

New member
פרסי ג'קסון וגנב הברק של ריק ריירדן.

יש מחסור בספרי פנטסיה לקהל יותר בוגר בספריה שלי, אז לקחתי את זה במקום ו...היה נורא! דווקא התחיל טוב, אבל באיזה שלב זה הפך להיות מגוחך מדי וכל המבנה של הספר,ש"אין רגע דל אחד" ממש לא דיבר אלי.
אני יכול להבין למה הוא כל כך פופולארי אצל ילדים ונוער, אבל אני כקורא יותר מבוגר(ובוגר?) לא ממש התחברתי.
מי שקרא...בספרים הבאים הסגנון יהפוך להיות קצת יותר...בוגר?
 

הופאק

New member
כן ולא

בדומה להארי פוטר הסדרה מתבגרת עם התבגרות הגיבור. גם חלק מסדרות ההמשך וסדרות הצד (במיוחד גיבורי האולימפוס) בוגרות יותר.
העניין שהגדרת כ„אין רגע דל” מאפיין כמעט את כל הסדרות של ריירדן. תמיד צריך לרוץ לאיזה מקום ולהילחם בכל המיתולוגיה היוונית/הרומית/הנורדית/המצרית.
 
אימת המתים המהלכים, עונה 4, ששת הפרקים הראשונים

קודם כל, אני מתעב פלאשבקים ולצערי חצי מזמן המסך עד כה בעונה מוקדש לפלאשבקים. נראה שזה נובע מכך שבזמן העבר הרכש החדש מורגן ג'ונס (לני ג'יימס) לא קיים, ולכן כדי לשלב אותו מהפרק הראשון ולהשתמש בצילומים שנעשו בלעדיו יצרו לנו את כל הפלאשבקים האלה. בקיצור, זה נראה כמו ניסיון לתקן בעריכה את מה שצריך היה לעשות בצילומים מחדש. וגם לא ברור איך הגענו לזה, למה ג'יימס נפל על הסדרה באיחור כזה כך שלא היה זמן לשלב אותו בצילומים. ואכן מבדיקה שעשיתי באינטרנט ראיתי דיווח שכבר ב-15 בנובמבר נערכו צילומים במסגרת קו הזמן של העבר, בעוד שצירופו של לני ג'יימס לסדרה פורסם רק ב-27 בנובמבר, כלומר אחרי שהצילומים של העונה הנוכחית כבר החלו.
&nbsp
בכל אופן, קו הזמן של העבר בעונה החדשה הוא המשך כמעט ישיר של העונה שעברה ובנוי כמו העונות הקודמות, שמי שאהב אותן יאהב גם אותו. הבעיה היא שהוא בעבר, כפלאשבקים ארוכים, ובפועל מהרגע הראשון של העונה אנחנו יודעים מקו הזמן של ההווה פחות או יותר איך הוא יסתיים, וזה בעיני הורס את ההנאה ממנו.
&nbsp
קו הזמן הנוכחי, לעומת זאת, מהווה תפנית חדה ביחס לעונות הקודמות ולקו הזמן הישן. היוצרים החדשים טוענים שזה סוג של מערבון, ואכן אחת מהדמויות החדשות שמופיעה בפרק הראשון נראית כלקוחה כביכול מהמערב הפרוע. קו הזמן הזה מתאפיין בתנועה לא ברורה כל הזמן לשום מקום ושימוש רב וחסר הבחנה בנשק לתכלית לא ברורה, כולל אבידות בנפש.
&nbsp
יש בעיות נוספות, אבל קשה לדון בהן ללא ספוילרים.
&nbsp
לכאורה, במבחן התוצאה, נכון לעכשיו לעונה הנוכחית יש רייטינג קצת יותר טוב מהעונה הקודמת, והביקורות גם כן יותר טובות מהעונה הקודמת. אז אם התפנית הזו היא מה שיציל את הסדרה, אולי זה הרע במיעוטו.
 

הופאק

New member
בקושי שרדתי את העונה האחרונה של המתים המהלכים

לצפות גם ב„אימת” נראה לי משימה רצינית.
 
האמת שאני לא שרדתי את העונה האחרונה של המתים המהלכים

אני תקוע בתחילתה וככל שעובר הזמן החשק לא מתגבר לי להמשיך. אבל "אימת" הייתה משהו אחר, בעיני היא הייתה יותר טובה מאחותה הגדולה. כנראה שזה כבר לא נכון.
 
למעלה