מה קראנו/ראינו/שמענו השבוע?

גלקטור

New member
שתי סדרות מצויינות - אבודים בחלל ו-האורוויל

אבודים בחלל זו גרסה מחודשת לסדרה משנות השישים, בהפקת נטפליקס. אלא שהפעם יש כמה שינויים משמעותיים: בעוד שבסדרה המקורית מי שהוביל את המשפחה היה האב האסטרופיזיקאי והאמא הביוכימאית בעקרון עבדה במטבח (והבנות גם לא היו מיוחדות), הפעם האמא היא האסטרופיזיקאית/מהנדסת שגם תכננה את החללית והיא בבירור המנהיגה. אה, והמשפחה עמדה על סף גירושין לפני המסע. הבת הגדולה היא רופאה. במקום ד"ר סמית, הרופא שחיבל בחללית ובגד במשפחה, יש לנו מישהי שמתחזה לד"ר סמית עם כישרון למניפולציות על אנשים לעשות מה שהיא רוצה.
ובמקום שהמשפחה תהיה לבד, הפעם יש קבוצה של מתיישבים שמתרסקים על כוכב לכת זר.
רוב העלילה של העונה הראשונה עוסקת בנסיון שלהם להמריא מכוכב הלכת, תוך כדי המניפולציות של ד"ר סמית ועוד תעלומה שאופפת רובוט חייזרי שהתרסק גם הוא על כוכב הלכת.

האורוויל זו סדרה של סת' מקפארלן ("איש משפחה", "טד" ועוד) ובהתחלה זה נראה קצת כמו סתם פארודיה על סטאר טרק. סת מקפארלן משחק את הקפטן. גרושתו (שבגדה בו עם חייזר כחול-עור) היא הקצינה הראשונה, אז כמובן שהסדרה עוסקת לא מעט ביחסים ביניהם. ויש כמובן קצינים חייזריים שונים.
יש אמנם בדיחות פלוצים וכדומה, אבל זו בעצם סדרה ממש רצינית ואני נתפסתי בפרק 3. בפרק הזה, לאחד הקצינים בספינה נולדה תינוקת. הוא חייזר שבו כל הפרטים הם זכרים (והוא גר עם בן-זוגו על הספינה) ונקבות הן מאוד מאוד נדירות. הנוהג הוא לבצע ניתוח המרה מנקבה לזכר, אבל רופאת הספינה האנושית מסרבת מטעמי אתיקה. כל הפרק סובב סביב השאלה האם מותר להורים לבצע הליכים רפואיים על ילדיהם - האם זה תלוי תרבות, האם זה נחשב פגם או לא? גם ברית מילה נכנסת לדיון. למרות הבדיחות וההומור, מקפארלן לא מפחד להכנס לעובי הקורה, לשאול שאלות קשות ולהעלות טענות נגד ובעד.
 

הופאק

New member
גם אני התחלתי לצפות ב„האורוויל”

בהחלה פחדתי שהיא קומית מדי אבל יש מספיק קטעים רציניים.
דווקא את פרק 3 לא אהבתי. הוא יותר מותחן משפטי מאשר מד״ב.

עדיין מפריעה לי האמריקאיות של הסדרה. כולם מדברים אנגלית כולל החייזרים שמועלם לא פגשו אדם. הבדיחות הן על תרבות פופולרית של המאה ה־20. והערכים של כולם הם אמריקאיים, כולל רוב החייזרים. אפילו במסע בין כוכבים אין כזאת אמריקאיות.
את פרק 6 בכלל עבדתי קשה לסספנד.

ולמה תמיד לשלוח את הקצינים הבכירים לכל המשימות המסוכנות. אין לכם אנשי צוות זוטרים בחללית?


למרות רשימת התלונות הזו אני נהנה וכנראה אסיים לפחות את העונה הזו.
 

גלקטור

New member
דיבור אנגלית זו מוסכמה של הז'אנר שמקפרלן מקצין כמובן

&nbsp
הכנסת רפרנסים לתרבות הפופולרית של המאה ה-20/21 - נו זו המומחיות של מקפרלן ואני חושב שהוא דווקא עושה את זה אחלה בסדרה. זה משתלב טוב, אין עומס וצריך לזכור שהקהל של הסדרה הוא אנשים שחיים בתחילת המאה ה-21 ולא במאה ה-26 או מה שלא תהיה השנה שם.
&nbsp
&nbsp
 
ראיתי בינתיים 4 פרקים של אבודים בחלל, והיא נחמדה אבל

במיוחד בפרק האחרון שראיתי ניכרה חולשה רצינית של התסריט, שנובעת בין היתר מהמגבלה שזו סדרה לכל המשפחה אבל בכל זאת רוצים להכניס לנו קצת מתח וסכנה. אז התוצאה קצת מביכה. מה שכן, רמת ההפקה בהחלט גבוהה והסדרה נעימה מאוד לעין מבחינה ויזואלית.
 

is00

New member
התחלתי לצפות ב"מסע בין כוכבים:דיסקברי."

התחלתי ממש להנות רק מפרק 3.
&nbsp
 
למעלה