מה קראנו/ראינו/שמענו השבוע?

The Young World by Chris Weitz

YA דיסטופיה על וירוס שמחק את המבוגרים והילדים והותיר רק את בני הנוער (שמתים בגיל 18) שמתארגנים בשבטים (כן...) ומנהלים ביניהם קרבות טריטוריה, כשהגיבורים שלנו כמובן חותרים למצוא את החיסון.
&nbsp
מה שלא אהבתי בספר זה שבדומה לאותה סדרת "בלוגרים נגד זומבים" גם כאן ישנו מסר פוליטי אקטואלי מאוד ברור ("הרעים" הם שבט גלוחי ראש לבנים). בנוסף, הכותב נורא מתאמץ להראות שהוא משכיל וכל הזמן זורק מושגים כמו סימולקרום ומרקנטיליזם ואז גם דואג להסביר את משמעותם, באופן שכמובן פוגם בשטף הסיפור.
&nbsp
עם זאת, הספר קריא והעלילה מתקדמת בקצב טוב כך שבהחלט אפשר להעביר איתו את הזמן ולשקול להמשיך לכרך הבא בטרילוגיה.
 

הופאק

New member
לגיון חזרה לעונה שניה

וממשיכה להיות הדבר הכי מוזר ומרהיב שאפשר לראות על המסך.
 
לדעתי כל הבלגן וההזיות הם בסה"כ הסחת דעת של כותבים שנגמרו

להם הרעיונות כיצד להניע קדימה את הסיפור.
 

הופאק

New member
או של כותבים שמבינים שצורת הסיפור יותר חשובה ממה שקורה

למרות שאני חושב שיש בעונה התפתחויות מעניינות ואני לא מרחיב מחשש לספוילרים.
 

RaikaRakka

New member
Bimonthly update (חפירה)


הספר השלישי בסדרת הצל של אנדר - dropped
אני חושב שהצלחתי להגיע אפילו עד השליש.
שמאלץ רומנטי דביק ולא נעים. תפיסות דתיות נוצריות שאין להן מקום אצל מישהו חכם כמו בין. הוא אמור להיות אחד מבני האנוש הכי חכמים על פני כדור הארץ. אין לו סיבה להאמין באלוהים בלי ראיות או לקרב אל ליבו כל מיני ציטוטים ופרקים שהנזירה קרלוטה לימדה אותו.
ו..שעמום.
הספר הראשון בסדרה היה נחמד אבל חזר על אותה עלילה פחות או יותר כמו הצל של אנדר. הספר השני היה נחמד פחות ועסק באסטרטגיה\ צבא \ עלילה פוליטית חובקת עולם. קצת אקשן, קצת פוליטיקה, קצת דרמה.. בסדר.
השלישי עלה לי על העצבים. לא קרה שם כלום שאני יכול לציין, ממש כלום.. עד השליש!! איזה עלילת ריגול פרווה שעמום.

חזרתי לסדרת Takeshi Kovacs.
את הספר הראשון סיימתי לפני שיצאה הסדרה בנטפליקס שבה עדיין לא צפיתי, אבל מתכנן. אין הרבה תוכן סייברפאנק וזה ז'אנר שהתחלתי מאוד לאהוב!
את השני קראתי בשבועיים האחרונים בערך.

נדמה לי שאוקטן גבוה זה ביטוי שמתאר קצב, אקשן, מתח. אז הספר הראשון אוקטן גבוה, השני הרבה פחות.
יש את צוות יוצאי הצבא שהקדישו לכל אחד מהם פסקה ויותר, אני עברתי על זה בלי לשים יותר מדי לב, מה שהעלה לי דגל אדום בראש(היי, הם הולכים להיות חשובים, כדאי שתזכור מי היה כל אחד מהם), שלא התייחסתי אליו עד סוף הספר. עצלן שכזה. טוב, הבנתי את רוב העניין.
שוב, אני אוהב את בניית העולם של הסופר. יש פלנטה חדשה ש..ברובה דומה למדבר ארצי לדעתי, לפחות איפה שהספר מבקר. אבל יש חול בצבע טורכיז והסברים מדעיים על ישוב הפלנטות שהגענו אליהן, מה שאהבתי.
זה ספר טוב אבל הרבה פחות מהראשון. עדיין, טוב בזכות עצמו. אין פה אקשן כמו בראשון ברוב הספר, אבל יש עולם מעניין ועלילה מושכת.
הפסקה הבאה היא ספוילר ובצבע לבן.
(יש תוכן שהוא לא ספוילר בהמשך)

פתאום כך החליט הסופר להרחיב את היריעה באופן עצום על החייזרים שבזכותם יש לנו את הטכנולוגיה המתקדמת, ושהוזכרו במשפט או שניים לכל היותר בספר הראשון, זה מציק במקצת, אבל אני משער שהוא לא חשב קדימה מהספר הראשון.
מה שבאמת מציק זה סוף הספר.
אופס, לא אכפת לנו בעצם ממתיאס האנד, נתעלם ממנו. וטאקשי הוא בעצם חלק מקבוצת הקווליסטים שיש להם איזו מטרה לעצב את החיים של בני האנוש ואולי להפיל את ה(protectorate, however that translates). הידד! בחייך. זה לא טוויסט של סוף סיפור, זה פצצה אטומית בסוף סיפור. סצנת האקשן בסוף, של חיסול קבוצה גדולה של מעל 100 חיילים הייתה נהדרת כל כך. וקרב חלל בתלת מימד עם טכנולוגיה מתקדמת, מזכיר quake קצת.. חשבתי על זה רק עכשיו.


אני בתחילת הספר השלישי שמסיים את הטרילוגיה להבנתי.
Harlan World! woohoo~~
the japanese geek in me screams hurray.

Megalo Box
אנימה חדשה שיוצאת בעונה הזאת כדי לחגוג 50 שנים ל Ashita No Joe
(מנגת איגרוף, אולי אנימה, לא יודע)

קלאסיקה מפרק 1.
תחושה קלאסית של האנימות האיכותיות - Cowboy Bebop, Samurai Champloo.
אנימציה איכותית, גיבור אנדרדוג שרוצה לטפס למעלה. אמרו אחרים - הסיפור הקלאסי והמוכר אבל עשוי טוב. מאוד. אקשן כמו שאני אוהב. נדמה לי שאהבתי את הפסקול אבל אני לא סגור על זה.
יצאו שלושה פרקים בינתיים שנשארו איכותיים. אני מצפה לשאר העונה.
 
צפיתי בטריילר של Megalo Box ואני מוכרח לומר

שבאופן אישי אני לא אוהב את סגנון הציור ה-"קלאסי" הזה של תווי פנים נורא מודגשים ועבים. ובאופן כללי מה שאתה מזהה כ-"קלאסי" בעיני נראה פשוט כאיכות נמוכה יותר שהייתה כורח המציאות לפני 20 ו-30 שנה, אבל היום אני מצפה להרבה יותר מאנימות איכותיות. אולי זה מסביר למה לא אהבתי גם את Cowboy Bebop.
 
The Terror - דרמת אימה תקופתית בכיכובו של קירן היינדס

לא רק הינדס (יוליוס קיסר ב-"רומא" של HBO) משחק בסדרה אלא גם חברו לסדרה שגילם את ברוטוס משחק בתפקיד סגנו. מה שקצת מאכזב זה שהינדס לוהק לתפקיד הקפטן הטיפש מבין השניים שמובילים את המשלחת ההרפתקנית-קצת-יותר-מדי לאוקיינוס הארקטי במאה ה-19. ודווקא הקפטן החכם, של הספינה השנייה, מגולם ע"י ג'ארד האריס (פרינג') שהתפקידים שלו בד"כ שלילי. זה חבל, הייתי שמח אם הם היו מתחלפים בתפקידים.
&nbsp
אני לא חובב גדול של ז'אנר האימה, ואם לא היה מדובר בקיירן היינדס ובספינות מפרש (עם מנוע קיטור קטן ובעייתי) אני לא חושב שהייתי מתחיל לצפות בה. וגם כך, אני לא מבטיח שלא לנטוש אותה ברגע שהיא תהפוך למפחידה או מגעילה מדי או ברגע שתפקידו של היינדס בה יסתיים (כבר בסצינת הפתיחה נרמז שהוא לא יאריך ימים).
 

is00

New member
"14" - פיטר קליינס.

זה ספר שמהתקציר שלו ציפיתי למשהו אחד, אבל קיבלתי משהו אחר. הבעיה היא שהספר נמרח יותר מדי, ובשום שלב לא הצליח להבריק. לקראת הסוף פשוט נשברתי והפסקתי את הקריאה בו. המריחה פשוט הייתה נוראית והעלילה, האמת, הייתה די דלה ולא מעניינת במיוחד.
 
למעלה