מה קראנו/ראינו/שמענו השבוע?

eitanreder

New member
פחמן משוחזר העונה הראשונה. ממתין לעונה השניה

שמקווה שתהיה לפי הספר השני ,אבל לא ביררתי עדיין.
 
קצת התאכזבתי מפתרון תעלומת הרצח


פתרון "הרוצח המטורף, החזק והעשיר" הוא בנאלי ולא מעניין. אני למשל כל הזמן חיכיתי לראות את יאגר (מפקד ה-CTAC) בהווה אך זה לא קרה, אולי זה יקרה בכרכים הבאים? וגם לגמרי לא ברור למה בכלל עצרו את בנקרופט בסוף, הרי האחות המשוגעת הודתה שהיא סיממה אותו בעזרת אשתו אז הוא לא אחראי למעשיו אחרי שסומם.
 

kordilia snake

New member
מישהו קרא את הספר/את התרגום לעברית

ויכול להגיד אם שווה לקנות אותו או לוותר?
&nbsp
(את הסדרה עצמה דיי אהבתי, אבל עד שהיא יצאה בכלל לא ידעתי שהספר הזה קיים..)
 

is00

New member
"דרך המלכים א" - ברנדון סנדרסון.

זה החלק הראשון של הכרך הראשון(לפחות פה בארץ) בסדרת "גנזך אורות הסער" שלו.
אחרי שבספריה שלי היה את חלק ב', אבל לא את א' של הספר הגיע גם חלק א' ולקחתי אותו לקריאה ו... הוא הזכיר לי למה נטשתי את טרילוגיית "הערפילאים" שלו באמצע הכרך השני שלה בזמנו... אין ספק שיש לסנדרסון דמיון פורה, אבל אני מוצא את הכתיבה שלו משעממת. לא רק זה אני גם מרגיש שסנדרסון נהנה למרוח את הספרים שלו. היו בספר פה ושם קטעים שגרמו לעניין שלי בספר להתעורר , אבל כל פעם מחדש זה נעלם מהר מאוד. בכנות שקלתי לנטוש את הספר קצת אחרי האמצע שלו, אבל הייתה בי תקווה שהעסק ישתפר ו...היה שיפור, אבל קטן מאוד.
השורה התחתונה היא שסנדרסון כנראה לא מתאים לי בז'אנר הפנטסיה. הוא פשוט משעמם אותי.
 
אני מציע לך לא לוותר כל כך מהר על סנדרסון

זה נכון שהספר השני של הערפילאים (זה עם זיין, כן?) הוא קצת filler, וזה גם נכון ש-"גנזך אורות הסער" מרוחה.
&nbsp
אבל קודם כל בעיני הספר הראשון של הערפילאים הוא אחד מהטובים שלו, ונראה שגם אתה נהנית ממנו אחרת לא היית ממשיך הלאה.
&nbsp
ובנוגע לגנזך אורות הסער, אפשר לדלג. אני למשל לא התלהבתי מנקודת המבט של שאלאן, אז רפרפתי. לדעתי כדאי מאוד לקרוא את נקודת המבט של קאלאדין (וכמובן את הקטעים של סת' סון סון ולאנו) עד סוף הספר השני, הם מספקים סיפור מרשים עם התחלה,אמצע וסוף, ובעיני אחד מהטובים של סנדרסון.
&nbsp
וכמובן יש לו גם ספרים מצוינים אחרים שעומדים כל אחד בפני עצמו כמו Warbreaker ואלנטריס, שלדעתי אם אהבת את the final empire אז סביר להניח שתאהב גם אותם. ויש לו כמה נובלות וסיפורים קצרים טובים כמו emperor's soul ו-sixth of the dusk.
&nbsp
אני גם אהבתי את טרילוגיית The Reckoners שהיא קצת יותר קלילה ופוסט אפוקליפטית.
 

is00

New member
תראה..

ממה שאני קראתי הסדרה הזאת אמורה להשתרע על 10 ספרים. ספר ראשון שלא התלהבתי ממנו בשום אופן לא יגרום לי לשקול אפילו להתחייב לסדרה כזאת ארוכה.
&nbsp
לגבי הערפילאים... קראתי אותו לפני לא מעט שנים ואני כבר לא ממש זוכר אותו, חוץ מה...קסמים בו. אבל אני יכול להגיד לך שהספר הראשון פשוט היה מספיק מעניין, כדי שאני אנסה את השני, אבל מילת המפתח פה היא - "מספיק." אני זוכר שהוא לא ריתק אותי במיוחד ושגם הוא הרגיש לי נמרח מדי. משהו שאפילו ממה שאתה כותב נין להסיק שזה קטע בעייתי של סנדרסון.
אה ויש משהו אחד שאני מסכים איתך לגביו... הפרקים של קאלאדין היו הכי מעניינים, אבל מבחינתי זה לא מספיק בשבילי כדי לדבוק בסדרה. בעיקר כזאת שהולכת להשתרע על 10 ספרים.
 
אני בסה"כ די מסכים איתך

אני קראתי את שני הכרכים הראשונים בסדרה החדשה, ובעצם במידה רבה הסיפור נסגר בסוף הכרך השני בצורה מאוד מספקת (לרבות בגזרת קאלאדין), ונפתח סיפור חדש שבעיני נראה לא כל כך מעניין. לכן בהחלט אפשר לקרוא את שני הכרכים הראשונים ולהפסיק. הספר השלישי יצא לא מזמן והדמות המרכזית פה היא דלינאר שבעיני הוא דמות די משעממת, ולא בוער לי להתחיל לקרוא אותו. יצאה גם נובלטת ביניים עם הגנבת הקטנה, וזה דווקא נראה לי יותר מעניין.
&nbsp
באופן כללי נראה שסנדרסון טוב בכתיבת סיפורים קצרים, נובלות וספרים בודדים, לא זיהיתי אצלו עד היום ערך מוסף בסיפורים שנמשכים יותר מכרך אחד.
 
למעלה