מבקש המלצה

מבקש המלצה

על סוג של דיסטופיה בה החברה האנושית (או חלק ממנה) עוברת שינמוך טכנולוגי וחוזרת להשתמש במיומנויות ישנות של חקלאות, ניווט, רפואה תקשורת וכו' כדי לשרוד בתנאים החדשים.

תודה
 

פסתול

New member
יש את לבד על מאדים

וגם בהמנון לליבוביץ הציביליזציה חוזרת אחורה מבחינה טכנולוגית, אבל המוקד שם הוא לא כ"כ על השימוש בטכנולוגיות.
אולי טירת מאלוויל. לא זוכרת כ"כ את הפרטים אבל נדמה לי שיש שם לא מעט על ההתארגנות שלהם.
 

מיכאל ג

New member
קורא אנגלית?

אם כן חפש סדרה בשם dies the fire מאת הסופר s. m. stirling
הרעיון הוא שיום בהיר אחד החשמל מפסיק לעבוד ואיתו מנוע שריפה פנימית וסוגים מתוחכמים מדי של מנועי קיטור והאנושות נאלצת לחזור לחיים פרימיטיביים (בעיקר מלחמות פרימיטיביות כי זה סופר של מד"ב צבאי)
 
יש לא מעט ספרי פנטזיה עתידניים עם רקע כזה

השאלה מה בדיוק אתה מחפש? אתה מחפש לקרוא איך החברה האנושית מתמודדת עם תהליך השינמוך הזה או לקרוא על החיים אחרי שהוא הסתיים מזמן?
 
כמה דברים

ראשית הסיבה לרוורס הטכנולוגי, אחר כך המחיר שזה גובה (קורבנות בנפש, פגיעה באיכות חיים, בסיכויי ההישרדות וכו'), התמורה בכלכלת העולם, במבנים החברתיים, בשוק התעסוקה, ביחסי הכוחות החברתיים והפוליטיים, ובמיוחד - ההסתגלות לתנאים החדשים וחיי היומיום המאתגרים שנכפו על אלו שנולדו לעולם נוח וממוזג בו האוכל מגיע עם שליח, וכעת נאלצים ללמוד אילו מהצמחים אכילים. כיצד יראה הדור הבא שלא הכיר את הטכנולגיות של פעם? וכו'.
 

מיכאל ג

New member
היוצר של רבולושן הוא אריק קריפקי

הוא גם היוצר של סופר נצ'ורל ולאחרונה טיימלס.
ג'יי ג'יי הוא רק מפיק בסדרה הזו, והשם שלו מוזכר בקשר לרבולושן כמו שהוא מוזכר בכל מיני פרויקטים אחרים שבהם יש לו מעורבות נמוכה יחסית, כי הוא מוכר.
 
למעלה