סנייפ ודמבלדור-חלק א

מרי15

New member
וואו.. כל הכבוד על ההשקעה!! מה

שאמרת נשמע ממש הגיוני... אבל יש כל כך הרבה דברים הגיוניים שאומרים פה ואני לא בטוחה בנוגע לאף אחד מהם... אבל האמת אני דווקא אשמח אם סנייפ יהיה רע.. לא יודעת למה אולי כי אני רוצה פעם אחת לראות בלי העמדת פנים...
 

G e o r g i a

New member
../images/Emo7.gif../images/Emo7.gif../images/Emo7.gif

זה משגע אותי. נמאס לי להתעסק בזה. כשנדע נדע. אבל - כל הכבוד על המחשבה וההשקעה.
 

2B ME

New member
../images/Emo58.gif טוב אז ככה

מסכימה שדלמבלדור מת בוודאות ושJKR לא מתכוונת להחזיר אותו. כמו שהיא לא מתכוונת להחזיר אף אחד מהדמויות שמתו במהלך הספר. סנייפ לעומת זאת שנוי במחלוקת. אני לא יכולה להצביע בדיוק על הנקודה שבה הוא עבר לצד של וולדמורט. בשום מקום בספר מלבד ההתנהגות של סנייפ להארי אי אפשר לראות שהוא בעצם רע. הוא מתנהג ככה רק להארי, ובנוסף ידוע שהוא מעדיף את תלמידי הבית שלו. ככה שהוא מוריד נקודות סתם לכל התלמידים מכל הבתים האחרים ללא הבחנה. היחס שלו להארי זה משהו אחר לגמרי. כתבת שסנייפ שייך לבית סלית'ריןושהוא ראש הבית, ובכן גם סלגהורן שייך לבית סלית'רין, הוא אפילו היה ראש הבית כשהיה צעיר יותר וכן הוא הופך להיות ראש הבית לאחר שסנייפ הורג את דמבלדור. זה אומר שסלגהורן רע? אני לא חושבת ככה, כי שום דבר ממה שהוא עשה לא מראה על זה. אחד ההבדלים העיקריים בין הסלית'רנים לגריפנדורים. זה שהסלית'רינים לא יסכנו את עורם בשביל מישהו אחר, אבל זה משהו שהגריפנדורים כן יעשו. בספר השישי לא כתוב איך סנייפ הסתכל על דמבלדור. התרגום של המילה לעברית יכול להיות שנוי במחלוקת. אבל המילה gaze לא אומרת תיעוב, לא ככל הידוע לי. בשביל לעשות קסמים חזקים צריכים להיות קוסמים חזקים. הארי הצליח לעשות את קסם הפטרונוס, שנחשב קסם מאוד שלא כל קוסם יכול לעשות, בטח לא בגיל צעיר. בליסטריקס התכוונה בדבריה שכאשר מבצעים את אחת מהקללות שאין עליהן מחילה צריך באמת להתכוון לזה. לסנייפ יש כוח רב, זה נכון, להרבה קוסמים מבוגרים יש כוח רב, אבל לא כל אחד משתמש בהם באותה צורה. פוקס, באמת שאלה מעניינת למה הוא לא היה שם. ובכן אני מתארת לעצמי שפוקס לא נמצא עם דמבלדור בכל רגע נתון. פוקס היה מגיע לדמבלדור שהוא ידע שדמבלדור צריך אותו. כמו שהוא הגיע להארי בספר 2 כאשר הוא נלחם מול ריידל והבסילסק. למה דמבלדור לא קרא לפוקס. אולי הוא לא חשב שזה מה שייקרה. פוקס לא היה מגיע לשום מקום במקרה. שימי לב שרוב הקוסמים לבית סלית'רין יודעים הרבה קללות עוד מלפני שהם מגיעים ללמוד. לסנייפ יש יכולת מדהימה להמציא קללות. זה משהו שאין להרבה קוסמים. ההצטיינות של סנייפ בשיקויים לעומת זאת לא מפתיעה, אמא שלו גם הייתה מעולה בשיקויים, כנראה שזה עובר בגנים. אחרי הכל אבא של סנייפ היה מוגל... הטבעת של מרבלו, אני מתארת לעצמי שדמבלדור תיאר לעצמו שיש קללה רעה על הטבעת, אולי הוא אפילו חשב שזה הורקראס, אבל הוא לא מתעסק עם כוחות האופל בצורה כה מעמיקה כמו סנייפ. אני מתארת לעצמי שסנייפ ישר ידע מה הבעיה של הטבעת. עובדה שדמבלדור היה צריך את הזיכרון של סלגהורן כדי שיידע בוודאות אם וולדמורט יודע לעשות הורקאסים או לא. סנייפ אכן חזק בקסמים בלתי מילוליים, הוא גם חזק בביאור הכרה והוא אומר להארי (בזמן שהוא רודף אחרי סנייפ במדשאות) שכל עוד הוא לא מסתיר ממנו מה שהוא חושב (והולך לבצע) לא תהיה לו (לסנייפ) בעיה לבטל את הקסם בהינף שרביט. והמסדר, כולם חושבים שבמסדר הם יודעים שסנייפ טוב. אבל הם אמרו בספר 5 שדמבלדור אמר שסנייפ בצד שלהם ולכן הם מאמינים לו. זה אומר משהו... אחרי שסנייפ הורג את דמבלדור הדברים משתנים, והדבר העיקרי הוא שדמבלדור מת. ואין מנהיג חדש למסדר. לא נראה לי שבמסדר חושבים איכשהו שסנייפ עדיין טוב אחרי מה שהוא עשה. אם דמבלדור תיכנן את מותו הוא היה צריך למסור את זה לעוד מישהו מהמסדר, מלבד סנייפ. בכלל לא ידוע אם דמבלדור ידע על השבועה הבלתי ניתנת להפרה שסנייפ עשה עם נרקיסה. וכן סנייפ הוא אחת הדמויות המעניינות והמבריקות שיצרה JKR בספר הזה. והוא עושה את הספר הרבה יותר מעניין.
 

Professor Moody

New member
הוא מתנהג רע מאוד לנוויל

והאמת - כמה שאני אוהבת את דמותו הספרותית של סנייפ, אם לילדים שלי יהיה כזה מורה אני כבר אדאג שיעוף על טיל ...
 

n lee

New member
כן אבל זה נראה לי

רק בגלל שהוא יודע שנוויל פוחד ממנו. אבל הוא לא מתעמר בנוויל כמו שהוא מתעמר בהארי. לא גם אני לא הייתי רוצה מורה כזה, אלא אם כן הוא היה בצד שלי...
 
מסכימה איתך במליון אחוז ../images/Emo58.gif

ניסחת מעולה, וביססת את מה שאתה חושב. אהבתי
 

מה יא

New member
אמממ../images/Emo153.gif../images/Emo95.gif

אני אשמח אם זה יכנס לטאגליינס כדי שאני אוכל לקרוא אחרי שאני אקרא את הספר בעברית
 

hadarya

New member
גם אני אשמח ../images/Emo13.gif

ולכל התגובות.. אני בת!!!
ושוב תודה על המחמאות
 

Fairywitch

New member
../images/Emo58.gifמכימה בעיקר עם זה...

שהוא דמות מבריקה. לגבי רע/טוב- למרות שאף פעם לא סבלתי אותו, אני לא מצליחה לגבש דיעה. הוא נורא מורכב (רולינג גאונה, תמיד אמרתי)
אני נוטה לחשוב שעוד נגלה שהוא דווקא טוב, בין אם דמבי יחזור לחיים (אמן!! אבל לא נראה לי) ובין אם לאו. וחוץ מזה- כל הכבוד על ההשקעה
 

2 Mיכל

New member
הטיעונים שלך../images/Emo58.gif../images/Emo187.gif../images/Emo42.gif

מעולים! גמני די בטוחה שדמבלדור לא יחזור, אבל עדיין לא מסכימה עם הטענה שסנייפ רע. 5. סנייפ הוא שחקן מעולה. את בעצמך אמרת איזה קוסם יוצא דופן הוא בכך שהוא מצליח לעבוד על דמבלדור/וולדמורט. אבל למה שהוא לא ימשיך בהצגה גם במוות של דמבלדור? גם שם הוא היה אמצעי להשגת מטרה, בדיוק כמו שהוא בכל פגישה של אוכלי המוות או חברי המסדר. יש עוד דברים שאני חולקת עליהם, אבל אותם כבר אמרו.
 

hodown

New member
ובכן... ../images/Emo58.gif

אני מסכימה אם זה שדמבלדור מת... ואם אני לא ועה אז ג'.ק.ר הזכירה את זה באיזה ראיון שהוא בהחלט מת {או שאני סתם מדמיינת?} בכל מקרה... לדעתי סנייפ הוא באמת לא רע כי תראו סה"כ השכנועים שהוא ניסה לשכנע את נרקיסה בפרק הראשון בספר היו ממש ממש קיטשיים וגם.. אתם יודעים הוא לימד את הארי 6 שנים ברציפות והיו לו המוווון אבל המוווןןן הזדמנויות להרוג אותו, והוא לא עשה את זה {אני מניחה אם כך שהוא לא תומך כזה מתלהב של וולדי}. שימו לב גם בפרק האחרון בספר השישי סנייפ יכל להרגו את הארי ולא רק שהוא לא עשה את זה הוא גם נתן לו טיפים כמו "סתום את הפה שלך פוטר" {אם אני זוכרת נכון} כלומר זה כל הקטע של הקסמים בלי לומר את המילים עצמן אלא לחשוב אותן. אני גם מקווה שהוא טוב כי אחרת יוצא ככה שדמבלדור התחחנן על החיים שלו, מה שממש לא נשמע לי הגיוני או אופייני לדמבלדור בכלל.
 

Professor Moody

New member
../images/Emo58.gif ואולי סנייפ לא הורג את

הארי כי הוא יודע שהארי הוא ההורקרוקס השביעי? (ואולי הוא גם יודע איך להרוס את ההורקרוקס בלי להרוג את הארי בדרך?)
 

hodown

New member
ונאמר אמן למרות שלדעתי../images/Emo58.gif

הארי עצמו הוא לא ההורקרוקס אלא הצלקת שלו... זו השערה בלבד כמובן.....
 

ToryMaster

New member
אני ממש טמבל ../images/Emo163.gif

טגלנתי את זה כבר ביום חמישי [או רביעי? המממ] ושכחתי לציין.
 

noosh

New member
חיבת לציין שאינ מסכימה ../images/Emo58.gif

גם לדעתי דמבלדור מת לחלוטין (לא חשבתי אחרת) וסנייפ רע באמת (למרות שהיו לי את פקפוקיי) אולי הרצון שלי להאמין שסנייפ רע נובע גם מהרצון שלי להאמין שרולינג באמת בונה את הדמויות שלה עמוק יותר מסופרי-ילדים אחרים, ושבאמת יש עומק בדמות. אם יהיה עוד טוויסט באופי שלו, זה קצת יוריד מהאמינות של הדמות, לדעתי. סנייפ הוא הדמות האהובה עליי בספרים, בעיקר כי היא הכי עמוקה ועם הכי הרבה רבדים, מה שהופך אותה להכי מעניינת.
 
אולי כבר אמרו את זה אבל... [ספוילר]

דמבלדור בכבודו ובעצמו אמר לדראקו שיש אפשרות לעשות שהוא ייראה כאילו הוא באמת מת והוא יהיה מוסתר כל-כך טוב שאף אחד לא יעלה על הדעת שהוא חי. אולי הוא עשה זאת לגבי עצמו?
 
למעלה