שמועות שהופרכו.

שמועות שהופרכו.

אני רוצה להאיר את ענינו לכמה דברים שהאמריקאים העלו במחשבותיהם על המתרחש בספרים ורולינג הפריכה . * שמועה 1 - לונה היא ביתו של סנייפ. לא , היא לא . היא ביתו של עורך העיתון הפקפקן , ולא - אין לסניפ ילדים. * שמועה 2 - האחד לא יוכל להתקיים ללא השני - מתייחס להארי ולנוויל. לא , הנבואה מדברת על וולדמורט . הארי ונוויל לא יצטרכו להרוג אחד את השני. * שמועה 3 - דמבלדור הוא דמות מהעתיד, אולי הארי ואפילו רון. לא , דמבלדור הוא לא שום דמות מהעתיד , הוא איש בפני עצמו . ואין ולו דמות אחת שחזרה בעתיד לזמן כל כך רחוק בעברה ! יש לי שאלה .... אני פשוט לא זוכר . להרמיוני יש אחים או אחיות?
 

ToryMaster

New member
יטוגלן

ולא מוצויין בספר שום דבר על אחים או אחיות של הרמיוני.
 

orly apple

New member
רולינג אמרה

שהיא חשבה לתת להרמיוני אחות קטנה, אבל היה מאוחר מיידי לצרף אז היא נותרה בת יחידה
 
../images/Emo13.gif חחח הם מוצאים את הדברים ה

אחרונים שתחשבו אליהם
 

The Walrus

New member
המשך...

ניקולס פלאמל חי ויכנס לסידרה - לא, הוא מת. קולין ודניס קריווי לא יהיו החובטים של גריפינדור. הלסטריינג'ים לא נשלחו להרוג את נוויל אלא את הוריו. דמבלדור אינו קרוב משפחה של הארי (אם הוא היה, למה שהוא ישלח את הארי לדרסלים?) גם וולדמורט אינו קרוב משפחה של הארי. לילי פוטר מתה (בניגוד לשמועות שטענו שהיא חיה). לילי פוטר מעולם לא הייתה אוכלת מוות. קרוקשנקס הוא לא אנימאגוס. לרמוס לופין אין אח תאום. נוויל הוא לא הבן של פיטר פטיגרו. נראה לי שזהו...
 

the ror

New member
הלסטרנג'ים לא נשלחו להרוג

את ההורים של נוויל הם פשוט השתמשו בהם כדי להוציא מהם מידע על הימצאו של וולדמורט ותוך כדי העינויים הוריו של נוויל איבדו את שפיותם(הם עדיין חיים)...
 

The Walrus

New member
זה מה שאמרתי.

היו שמועות שוולדמורט רצה להרוג את שתי הילדים של הנבואה, ולכן שלח את בלטריקס ובעלה להרוג את נוויל ולא את הוריו. זה לא נכון.
 

the ror

New member
לפי מה שידוע לי

לא מוזכרים שום שמועות על כך שוולדמורט בכלל ניסה להרוג את נוויל אלה פנה ישר להארי ובכך סימן את הארי למעשה ולא את נוויל ואם אני לא טועה לא מוזכר שום דבר בספרים שמראה שנוויל אי פעם עיניין את וולדמורט או את אוכלי המוות העיניין של אוכלי המוות בהוריו של נוויל נבע רק כי אוכלי המוות חשבו שהוריו של נויל יודעים משהו על מקום הימצאו של וולדמורט(לאחר מפלתו)
 

Mrs Amber Bloom

New member
אמממ../images/Emo41.gif

"אם הוא היה, למה שהוא ישלח את הארי לדרסלים?"- כי הדם של פטוניה מגן עליו! זה מוזכר בכמה מהספרים!
 

The Walrus

New member
../images/Emo41.gifואם כבר, FAQ

לקחתי על עצמי לתרגם חלק מהFAQ של רולינג, שעונה על שאלות רבות ומעניינות. (זהו לא תרגום מדויק אלא מעין סיכום) שאלה: וריטסרום משחק תפקיד גדול בסרט הרביעי, שהוא מגלה את זהותו האמיתית של עין הזעם. מדוע לא השתמשו בורטיסרום במקרים נוספים בספר, כמו כדי לגלות עם סיריוס בלק פושע או לא, ובמשפטים שהארי רואה בהגיגית? תשובה: וריטסרום פעול בצורה הכי טובה נגד התמימים, והאנשים שאין להם כישורים שנדרשים כדי להגן על עצמם. ברטי קראוץ' היה חלש במיוחד כאשר השיקוי הופעל עליו - אם הוא לא היה במצב כזה, הוא היה יכול להשתמש באמצעים רבים נגד השיקוי - הוא היה יכול לאטום את הגרון של עצמו ולזייף הצהרה שהוא חף מפשע, להפוך את השיקוי למשהו אחר לפני שהוא ידע בשפתיו, הוא להשתמש בהלטת הכרה נגדו. במילים אחרות - וריטסרום אינו כל-יכול. ישנם קוסמים שיכולים להתנגד לו וישנם כאלה שלא, ולכן לא ניתן להשתמש בו במשפט. בקשר לסיריוס - הוא היה יכול להציע שהשתמשו בשיקוי או שיבחנו את זכרונותיו שלו, אבל מעולם לא הייתה לו הזדמנות כזאת. ברטי קראוץ' (המבוגר) שלח אותו לכלא ללא כל אפשרות התנגדות, על סמך עדות ראיה שראו שהוא הרג 13 אנשים, ועל סמך העובדה שאף אחד לא ידע שהוא לא שומר הסוד מלבד הפוטרים עצמם ופטיגרו, ולכן אנשים האשימו אותו במותם של הפוטרים. בכל מקרה, אפילו אם וריטסרום היה מופעל על סיריוס, קראוץ' היה יכול לטעון שסיריוס השתמש באמצעים נגד השיקוי. שאלה: שיר הביצפר - לא שמענו אותו מאז הספר הראשון. מה קרה לו? תשובה: דמבלדור שר את שיר בית הספר שהוא שמח במיוחד, אבל הזמנים נהיו אפלים יותר. שאלה: בספר השלישי, מפת הקונדסאים צוחקת על סנייפ. איך קרניים יכל לכתוב את הקטע שלו, אם הוא מת? תשובה: לקוסמים יש דרכים לשמור את קולם גם אם הם מתים. תחשבו על ברטה ג'ורקינס שעלתה מן ההגיגית ב"גביע האש", מצנפת המיון ששומרת את דבריהם של ארבעת המייסדים אלפי שנים אחרי מותם, כל רוחות הרפאים, כל הדיוקנאות בהוגוורטס... גם מפת הקונדסאים היא כזאת. קרניים לא חי - אבל המפה שומרת מין רשימה של הקול שלו ודעותיו.
 

The Walrus

New member
המשך...

שאלה: יש דמות בשם ניקולס פלאמל בספר "צופן דה וינצ'י". האם לקחת את השם משם? תשובה: לא, ניקולס פלאמל הוא דמות היסטורית. הוא חי בצרפת לפני 400 שנה ולפי ההיסטוריה הוא מצא דרך לבנות את אבן החכמים (גם בחיים, כמו בספר, אנשים מנסים לבנות אבן בעלת תכונות כאלה). הוא מוזכר בהרבה מקומות, כי אנשים מאמינים שהוא השיג לעצמו חיי נצח. עדיין יש בצרפת רחובות על שמו. שאלה: איזה חינוך מקבלים ילדי הקוסמים לפני שהם מגיעים להוגוורטס? (מאיפה הם יודעים לקרוא ולכתוב?) תשובה: בדרך כלל הוריהם מחנכים אותם בבית. הם לא נשלחים לבתי ספר מוגלגיים - אי אפשר לסמוך עליהם שהם לא יעשו קסמים, בכוונה או לא בכוונה. אפילו הארי, שכלל לא היה מודע לעולם הקסמים, משך הרבה תשומת לב בבית הספר המוגלגי שלו. שאלה: האם המשפחות טהורות הדם נכחדות לאט לאט? (המשפחות של קראוץ' ובלק כבר נכחדן). תשובה: דבר ראשון, כמו שסיריוס אומר ב"מסדר עוף החול", המשפחות האלה הם לא באמת טהורות. הם מקושרים גם למוגלגים ולסקיבים שהם מעמידים פנים שאינם קיימים (אבא של טונקס, לדוגמה). אפילו במשפחתו של סלזאר סלית'רין, שלא רק שהיו טהורים בכל הדורות אלא גם ממש פעלו כדי להשמיד מוגלגים (הפעילות של וולדמורט, לדוגמה), ישנם מוגלגים - אבא של וולדמורט. ןעכשיו לשאלה: ייתכן שזה יקרה. המשפחות טהורות הדם הולכות ונעלמות, ובגלל שהם מתחתנות רק עם עצמם, מאוד קשה להם להנציח את עצמם. שאלה: האם את (רולינג) כתבת את המידע שנמצא בקלפי הקוסמים המפורסמים? תשובה: כן, זו אני. כמו ששמתם לב, חלקם גם נמצאים בקטוגריית "קוסם החודש" שנמצא באתר שלי. שאלה: מה לגבי הלחשים שבסרטים? מילות לחש רבות שונו בסרטים - האם את עשית את השינויים הנ"ל? תשובה: האמת שכבר הפסקתי לעקוב אחרי זה. חלקם אני הבאתי לסטיב בשביל הסרטים, וחלקם הוא המציא, כי הם מילות כישוף שמתאימות יותר למסך או יותר דרמטיות.
 

The Walrus

New member
המשך...

שאלה: פליטיק - האם הוא סתם אדם נמוך, או שמה הוא יצור אחר? תשובה: לפליטיק יש רקע, שעכשיו אני מבינה שהוא מעולם לא ייכנס לספרים, כי הוא לא רלוונטי. הוא אדם, אבל הוא קרוב משפחה של גובלינים - משהו כמו סבא רחוק מאוד. האמת שהופתעתי מפליטיק של הספרים שנראה קצת כמו גובלין - אני דמיינתי אותו פשוט כמו אדם קטן. וסתם לידע כללי - לפליטיק אין העדפות גזעניות, הוא מקבל את כל התלמידים, מטהורי דם עד ילידי מוגלגים. שאלה: איך הרגשת שהבמאי הוציא מהסרט את הרקע של מפת הקונדסאים? תשובה: הייתי בסדר עם זה. לסרט, כמובן, יש הגבלת זמן, והוא לא יכול להיות מאוד ארוך, לכן חובה להשאיר כמה פרטים בצד. זה בסדר. שאלה: האם את אוהבת את "הנסיך חצוי הדם"? (הכוונה לספר בכלליות, לא לדמות של הנסיך). תשובה: אני יותר אוהבת אותו משאהבתי את 'גביע האש', 'מסדר עוף החול' ו'חדר הסודות' שגמרתי איתם. בספר השישי יש כל מה שאני רוצה וגם אם אף אחד לא יאהב אותו, אני מאוד אהב אותו. שאלה: האם התחלת לכתוב את הספר השביעי? תשובה: כרגע אני מתמקדת בבת החדשה שלי ובשאר המשפחה. אני מניחה שמדי פעם אני אכתוב קטעים מסויימים סתם בשביל הכיף, אבל אני לא אתחיל לכתוב ברצינות בחודשים הקרובים. שאלה: האם כל קוסם במדינה מתקבל להוגוורטס, או שרק הטובים מתקבלים לשם והשאר הולכים לבתי ספר אחרים? לדוגמה, האם סטן שופנייק למד בהוגוורטס? תשובה: כל מי שמראה יכולת קסומה לפני גיל 11 מקבל מקום בהוגוורטס. אין פה שאלה של 'מספיק קסום כדי להתקבל' - או שאתה קוסם או שאתה לא. שאלה: שהרמיוני התקבלה להוגוורטס - היא הייתה כמעט בת 11 או כמעט בת 12? תשובה: היא הייתה כמעט בת 12. לא ניתן ללכת להוגוורטס לפני גיל 11.
 

The Walrus

New member
המשך... ../images/Emo58.gif

שאלה: השרביט של הרמיוני - מה יש בה? תשובה: heartstring של דרקון (לא הצלחתי לתרגם), כך שהארי, רון והרמיוני ביחד מחזיקים בכל שלושת החומרים שמהם אוליבנדר מרכיב שרביטים (דרקון - הרמיוני, נוצת עוף חול - הארי, פרוות חד קרן - רון). יש עוד יצרני שרביטים שמייצרים מחומרים אחרים (השרביט של פלר, לדוגמה), אבל אוליבנדר ידוע כטוב ביותר. שאלה: האם תיאודור נוט הוא הילד הרזה שמתואר בשיעור על התסטראלים? אם לא, אז מי זה? תשובה: כן, זה תיאודור נוט. אצלי הוא גם מתואר כבעל הופעה ארנבית. שאלה: באתר שלך, את משתמש בכינוי 'הקונדסאים' בשביל ג'יימס, פיטר, סיריוס ורמוס. האם הם קראו לעצמם ככה או שאת סתם קוראת להם ככה? תשובה: כן, הם קראו לעצמם 'הקונדסאים' (ממש כמו מפת הקונדסאים). שאלה: מה זה מכתש גודריק (בית, רחוב, עיירה...) תשובה: מכתש גודריק זו עיירה. השאלה הבאה כוללת ספויילר לספר השישי שאלה: מה היה קורה אם וולדמורט היה תוקף את נוויל ולא את הארי? תשובה: גם נוויל נולד בסוף החודש השישי, גם הוריו ברחו מוולדמורט שלוש פעמים, לכן ייתכן שנוויל היה "הנבחר" במקום הארי. הארי תוהה את אותה שאלה ב"נסיך חצוי הדם". אם וולדמורט היה תוקף את נוויל, הוריו היו החשובים בסיפור. אם הוריו של נוויל לא היו יכולים או רוצים למות למענו, הוא היה מת כמו כל אחד ולא היה "הנבחר" בכלל. לעומת זאת, אם פרנק או אליס היו מתים כדי להגן עליו כמו שלילי עשתה, נוויל היה הילד עם הצלקת. ומה היה קורה אז? האם נוויל היה זה שברח מוולדמורט כל כך הרבה פעמים, זה שכל העיתונים עוסקים בו? אף שהוא לא אומר את זה, דמבלדור מאמין שלא. דמבלדור מסביר בשישי שלפני שוולדמורט תקף את הארי, הוא היה ילד רגיל. לא היו לו שום כוחות מיוחדים - הנבואה לא נתנה לו שום כוח. למעשה, אם וולדמורט מעולם לא היה שומע את הנבואה ולא היה פועל לפיה, לא היה לה שום ערך. רק ברגע שוולדמורט תוקף את הארי, הוא מעביר לו חלק מכוחותיו, והוא יצר את אויבו הנורא ביותר. ברגע שוולדמורט מעניק להארי את הצלקת, חלון קסום לראשו של וולדמורט, הוא מעניק לו כוחות מיוחדים, והוא מעניק להארי את הכוח להרוג את וולדמורט! אם כך, אם וולדמורט היה תוקף את נוויל, נוויל יהיה "הנבחר"! ובכל זאת - דמבלדור מאמין שזה לא נכון. דמבלדור מאמין שהארי, ורק הארי הוא זה שיכול היה להשמיד את וולדמורט, שכן הארי נשאר בחיים עד עכשיו לא רק בגלל הצלקת, אפילו לא בעיקר בגלל הצלקת. הרי הדו-קרב שבסוף הספר הרביעי והחמישי - בניגוד לפעם שהיה תינוק ולקרב שבשנה הראשונה, הארי לא מנצח בשכות הצלקת אלא בזכות האומץ וכוחות הקסם שלו, ודמבלדור מאמין שנוויל לא היה מצליח בזה. אז איפה זה משאיר את נוויל? נוויל הוא ילד נורמלי לגמרי, בלי כוחות מסתוריים ובלי שום דבר מיוחד, מלבד עבר טראגי בדומה להארי, והעובדה שהוא 'כמעט' נבחר, שהוא עצמו לא מודע לה.
 

Gizmo16

New member
משפחת בלק לא נכחדה../images/Emo2.gif../images/Emo28.gif

בלטריקס עדיין חיה, והיא טהורה במאה אחוזים
מוזר
אולי בגלל שהשם שלה הוא לסטריינג'
אז מה, היא עדיין נצר לשושלת בלק
מילא
 
למעלה