יש לי רעיון!

אבל למה את חושבת *שצריך* לזכור

לג'יימס דווקא את מה שהוא עשה כשהוא היה בן 16 ולא את כל הדברים שהוא עשה אחרי זה? אנחנו לא יודעים מה קרה עם הקונדסאים וג'יימס, אבל זה דיי ברור שג'יימס וסיריוס לא פשוט ראו איזה ילד שהם לא מכירים ותלו אותו הפוך. השאלה היא איך צריך לשפוט אופי של בנאדם- לפי 16 החיים הראשונות של החיים שלו, או לפי הצורה שבה הוא חיי אותם מאז?
 

rds15

New member
../images/Emo129.gif|כותרת|א', אני בן.

כלומר, אני לא בת. כלומר, 'למה אני חושב', לא 'למה אני חושבת'. וזה ברור מהיחס של סנייפ להארי, ומהשיחה של הארי עם סיריוס ורמוס בOoTP שזה לא היה מקרה חד פעמי. סנייפ כל הזמן אומר כמה ג'יימס היה שחצן, וכמה שהוא היה מתלהב - והנה, בספר החמישי ראינו כמה שזה היה נכון. ונכון, ג'יימס השתנה בשנה השביעית, והוא הקריב את החיים שלו בשביל שלילי והארי יוכלו לברוח - אבל זה לא הופך אותו לבנאדם הכי טוב בעולם, וזה לא אומר שבגיל 16 הוא לא היה אידיוט ובריון[וכן, הסצנה שמתוארת בהגיגית היא בריונות לשמה].
 
אני חוזרת על עצמי ../images/Emo58.gif

סנייפ הוא לא צד אובייקטיבי פה וברור שזה מה שהוא יגיד על האויב הכי גדול שלו בבית הספר שהוא היה בנאדם טוב. סיריוס ולופין גם אומרים כל הזמן כמה סנייפ היה ילד מגעיל. בספר שיקויים הישן של סנייפ שהארי מצא בספר השישי היו כתובות קללות שסנייפ המציא! קללה שגורמת לחורים בכל הגוף עד שמתים מאיבוד דם, וגם הקללה שג'יימס הטיל על סנייפ היא קללה שסנייפ המציא! על מי נראה לך הוא השתמש בה אם לא על האויב הכי גדול שלו בבצפר? אני לא אומרת שמה שג'יימס עשה הוא נכון ולא מגנה על המעשה, אני פשוט אומרת שזה לא בא משום מקום. הקטע הוא שבגיל 17 ג'יימס יצא מהשלב של להציק לאנשים כי משעמם לו, והקדיש את החיים שלו בשביל להילחם בוולדמורט. אולי זה לא הופך אותו לאדם הכי טוב בעולם, אבל מבחינתי מישהו שמקריב את החיים שלו למען מטרה נעלה ובשביל להציל את המשפחה שלו הוא מישהו שצריך להעריץ. give the guy a break- כל אחד עובר שלבים בתיכון, הוא לפחות יצא מזה. לעומת זאת סנייפ נשאר תקוע בעבר, אותו ילד ממורמר שמוציא את התיסכולים שלו על העולם, חסר חברים (אלא אם מחשיבים אוכלי מוות, והם לא בדיוק חברים), ושונא את הארי מהתחלה על זה שהוא הבן של ג'יימס.
 

rds15

New member
../images/Emo129.gif|כותרת|ואת באמת יכולה

להאשים את סנייפ? אחרי שהוא עבר 6 שנים של התעללויות מצד סיריוס וג'יימס, השפלה תמידית - בא מישהו שהוא העתק זהה לחלוטין של ג'יימס, את באמת מצפה ממנו לשכוח את כל מה שג'יימס עשה לו? נכון, לסנייפ יש בעיות, והוא לא אוביקטיבי אבל זה לא אומר שהוא לא צודק במה שהוא אמר על ג'יימס.
 
מי אמר שזה תמידי?

מי אמר שג'יימס הוא זה שהתחיל את המלחמה הזאת? מי אמר שסנייפ לא נהג לעשות אותו דבר לאנשים אחרים? סנייפ לא חף מפשע פה. ממש ממש לא. אני לא אומרת שזה הגיע לו אבל להתבסס רק על זה בקביעת הדעה על הבנאדם? הוא לא היה מושלם. אף אחד לא. אז הוא טעה! כשהם היו בבית הספר סנייפ תמיד ריגל אחריהם וניסה לתפוס אותם עושים משהו רע בשביל שהם יענשו. מישהו מתפלא שג'יימס לא סובל מישהו שתמיד מנסה לסבך אותו?? סיריוס אמר לסנייפ שאם הוא רוצה לגלות את הסוד שלהם הוא צריך ללחוץ על הנקודה ההיא בערבה המפליקה, וסנייפ עושה את זה בשביל לתפוס אותם ולהלשין עליהם, (את סיריוס נשפוט בהזדמנות אחרת) בקטע הזה ג'יימס, תוך כדי סיכון החיים שלו, ובידיעה שלמה של מה שהוא עושה ובמה הוא מסתכן, הציל את החיים של סנייפ! סנייפ ילד גדול, זה קרה לפני איזה 30 שנה, שיתגבר! הארי הוא לא ג'יימס 2 ולא צריך לשפוט אותו לפי זה! וכן, אני כן מאשימה את סנייפ בזה שהוא משתמש בכוח שלו כדי לאמלל ילד שלא עשה לו כלום! אף אחד לא יכול לקבוע מי יהיו ההורים שלו. סנייפ לא היה תמים, והוא עדיין משוחד בדעה שלו. הוא אולי לא טועה לגמרי אבל הג'יימס שלו, זה שהשתמש בקללה שהוא המציא נגדו, הפסיק להתקיים כשהם היו בני 17.
 

Legato

New member
הרבה יותר קל ../images/Emo135.gif

להתגבר על העבר כשאתה זה שהתעלל באחרים. אם אי פעם יהפכו ויפשיטו אותך לקול צחוקם של כל ילדי בית הספר נראה כמה זמן ייקח לך להתגבר על זה... בייחוד כשזאת התנהגות עוקבת + המצב המשפחתי של סנייפ
 
ואז סנייפ הלך והצטרף לאוכלי מוות

שנהגו לתלות מוגלגלים הפוך לבידור הקוסמים (דוגמאת אליפות העולם בקוודיץ בספר 4) אבל זה לא משנה בכלל- זה דיון על ג'יימס.
 

Legato

New member
נכון, ובדיוק בגלל זה ../images/Emo135.gif

אנחנו לא אמורים לשפוט כאן את סנייפ, אז אני מגנה עליו למרות שהוא לא האדם הכי תמים בעולם והיה אוכל מוות ותלה אנשים הפוך
דרך אגב, הארי הרבה יותר טוב מג'יימס בקטע הזה הקרבות שלו עם מאלפוי לא רציניים כל כך בכלל, וכשהוא עובר את הגבול הוא כן מרגיש רע בקשר לזה מה גם שהיריבות ביניהם הרבה יותר שווה בכוחה. זו באמת יותר יריבות מהתעללות הארי בחיים לא היה תולה את דראקו הפוך ומשפיל אותו אם הוא היה עושה את זה, אני באופן אישי לא הייתי אוהבת אותו כמו עכשיו... והנקודה היא... אני עדיין לא רואה איך אפשר לאהוב את ג'יימס או להגיד שהוא חמוד נכון שזה יפה מצדו (P:) שהוא הקדיש את חייו למלחמה ברוע והכל, אבל בואו נודה בזה, הוא לא היחיד. אז אין בו שום דבר ממש מיוחד שיכול לגרום לי להבין למה אנשים אוהבים אותו כל כך גם להגן על האנשים שאתה אוהב זה דבר אחד, אבל אני בטוחה שאם הוא היה בחיים היחסים בינו לבין סנייפ לא היו משתנים (ושוב, סנייפ הוא לא כבש תמים)
 

Vegeta fanatic

New member
נכון. וחוצמזה,

ההצקות ההדדיות של הארי ודראקו הן עדיין לא בגדר עיוות. הארי ודראקו נמצאים באותה עמדת כוח. ג'יימס וסנייפ, לעומת זאת, ממש לא. ועוד דבר לגבי טבעו ה, הממ, מעודן ונפלא, של אותו ג'יימס פוטר - שימו לב עד כמה רולינג מציגה אותו כטיפוס חלול ושטחי - נער שלא מסוגל להעסיק את עצמו בדבר שאינו כולל התעללות באדם אחר. נער שיושב ונהנה מהערצה ריקנית של אחד החברים הכי טובים שלו. נער שהוא פוזאיסט ממדרגה ראשונה ומונע ע"י הרצון להיות מקובל בחברה (אם זה בקרב הבנות ואם זה בקרב החברים הכי טובים שלו). והנקודה החשובה ביותר - עיקר ההתעללות שלו מכוון אל המראה החיצוני של סנייפ ולאו דווקא אל האופי וההתנהגות הבלתי נעימים שלו.
 

rds15

New member
../images/Emo129.gif|כותרת|א', אני בן.

ב', ג'יימס תקף את סנייפ בלי שום סיבה, רק כי לו ולסיריוס היה משעמם אחרי הבחינה. זה לא התעללות? זה לא השפלה של אדם סתם?
 
../images/Emo45.gif

אבל הוא לא היה מרושע שהציק והתעלל באנשים. הוא סתם שנא את סנייפ. אני לא אומרת שזה כל כך נחמד ^^" בדיוק ההפך אבל זה לא אומר שהוא התעלל באנשים. ושוב, אין לדעת מה קרה לפני המקרה עם סנייפ שמוזכר בספר החמישי. אין לנו את כל הפרטים. סביר להניח שהוא באמת היה פוץ נפוח ששנא את סנייפ והוציא עליו דברים P:
 

Roonil Wazlib

New member
עוד בנוסף

סיריוס וג'יימס לא היו בהחרך איומים לכולם. זה שהם הציקו לסנייפ לא אומר כלום. אמרו כאן שיכול להיות שסנייפ עשה משהו קודם, אבל יכול להיות שזה כמו נגיד שהארי מציק למאלפוי, כי מאלפוי הציק לכולם והוא לקח את זה ללב.
 

rds15

New member
../images/Emo129.gif|כותרת|אבל ג'יימס

לא הציק לסנייפ בגלל שסנייפ עשה משהו באותו מקרה, הוא עשה את זה כי היה לסיריוס משעמם. וככל שהארי רב עם דראקו, הוא לא יתלה אותו הפוך כי משעמם לרון.
 

M r s Black

New member
אוקיי, בסדר.

אז הם איומים רק לסנייפ, שאחרי בחינת הבגרות בסה"כ יושב לו בצד ומתעסק בעניינים של עצמו. זה בסדר, כן?
 

Roonil Wazlib

New member
לדעתי הוא כן צבוע אבל

הוא גם מצחיק ושובב וברגע שהוא מתבגר קצת הוא ממש נחמד
 

M r s Black

New member
מאיפה בשם אלוהים אתם שואבים

את האינפורמציה הזאת?
כלומר, מעולם לא הכרנו את ג'יימס. מעולם לא ראינו אותו בשעת מעשה מלבד בזיכרון של סנייפ!
 
למעלה