שאלות למחשבה

AuraMe

New member
שאלות למחשבה

שלום.


לא מזמן קראתי את הספר הרביעי ושאלתי את עצמי -

1. למה כל הטרחה? למה קראוץ' היה צריך את כל הטורניר הזה, כשהוא יכול היה יכול להפוך כל דבר בערך למפתח מעבר ולהגיד משהו כמו "פוטר, אתה יכול להעביר לי את העט הזה שם?"

2. למה בדיוק של קהל במשימות בטורניר? כלומר, המשימה השנייה והשלישית. זה נשמע ממש משעמם פשוט לשבת ולבהות באגם או בחומות שיחים גבוהות (נאמר מפורשות שהקהל לא ראה מה הולך בטורניר, ואם כן הם היו רואים את כל התככים של קראוץ' והאופן בו הוא פסל מתמודדים).

למישהו יש הסבר? לרולינג היה הסבר?
 
תשובה לשאלה הראשונה

הוגוורטוס תולדות אומר בפירוש שאי אפשר לבצע התעתקות או כל מיני דברים בסגנון בין כותלי הבית ספר אז קראוץ לא היה יכול לעשות את זה בדיוק. חוץ מזה שלעשות דבר כזה הוא מאוד בעייתי- רק חסר נניח שהוא יעשה את זה ואז רון/הרמיוני יראו שהוא נעלם ואז מיד דמבלדור ידע שמשהו קרה.
&nbsp
בטורניר אם את זוכרת עלו על זה שיש בעיה רק כשהארי נגע בגביע שוב והחזיר אותם לבית הספר ורק אז גילו שסדריק מת- ושימי לב : מדובר במשהו שהוא לפחות חצי שעה בזמן הטורניר שאף אחד לא ראה ולא ידע שהארי נעלם וכך לא הייתה גם סיבה להתחיל לחפש אותו.
&nbsp
בנוגע לשאלה השנייה- אין לי מושג, האמת
שנה טובה!
 

AuraMe

New member
שנה טובה :)

ו - אוי נו, באמת. רון והרמיוני היו שמים לב...? בשביל זה צריך טורניר קוסמים משולש?

קראוץ' היה יכול להפיק איזה תירוץ, לקחת את הארי למשרד או לטיול לאיזה שעה, בדיוק כמו שהוא לקח את נוויל לכוס תה וכאלה, בדיוק כמו שהארי הסתגר עם לופין כדי ללמוד על סוהרסנים.

אם זכרוני אינו מטעה אותי, המבוך היה במגרש הקווידיץ' שנחשב חלק משטח בית הספר, וגם אליו אי אפשר להתעתק. אין שום שוני בין ההגנות של מגרש הקווידיץ' להגנות של הטירה, הכל נחשב שטח של הוגוורטס. אחרת היה בספר השישי פיקוח על כניסה ויציאה בין מגרש הקווידיץ' לטירה ולא רק בין הוגסמיד להגוורטס, ואחרת למאלפוי לא היה כל כך קשה למצוא דרך לזמן את כל אוכלי המוות במשך שנה שלמה לתוך הוגוורטס. הוא פשוט היה יכול לקרוא להם להתעתק לתוך תחומי המגרש. ועוד הרבה דברים אחרים היו אפשריים, אני מניחה.

דבר נוסף - יש לנו הוכחה שההגנות הן על התעתקות, ולא על מפתחות מעבר. בספר החמישי, במחלקת המסתורין, דמבלדור יצר מפתח מעבר שלקח את הארי אל תוך המשרד שלו, כלומר, בתור שטח הוגוורטס, ועוד בתוך הטירה.

וגם לו היה משהו מיוחד בגללו הארי צריך להישלח בדיוק מהאזור של מגרש הקווידיץ' - שוב, בשביל מה צריך טורניר קוסמים משולש? הרבה יותר פשוט להפיק אירוע אחר שיראה אמין. לא צריך תכנית מבריקה כדי לגרור אותו לשם אפילו באישון לילה, בגפו. (במיוחד כשמדובר בהארי
)

אז נשארתי עם סימני שאלה. אם בכל זאת מישהו מכיר תשובה או התייחסות של רולינג, אני אשמח...
 

רוזי ק

New member
טורניר הקוסמים היה עובדה קיימת

לא רעיון של קראוץ' אלא של פאדג'
קראוץ' וולדי תפסו עליו טרמפ
נראה לי שהיה צריך הרבה זמן כי וולדי היה זקוק לזמן התכוננות.
 

AuraMe

New member
עדיין לא מסביר את הטרחה...

ברור לי שזה לא קראוץ' שהגה את הרעיון, אני פשוט מנסה להיכנס לראש שלו ושל וולדי, מבינים?
כאילו, תחשבו. וולדי עולה על דרך מאגית ואפלה להשיב את גופו בשר ודם, ולשם כך הוא צריך את הדם של פוטר. טוב, אז בוא נשיג את פוטר. יש לו כבר את המושתל המושלם בהוגוורטס שיוכל לשלוח את פוטר ישירות אליו ברגע שיזדקק לו. ונניח, שנכון, הם יודעים שבקיץ, בעוד כמעט שנה רק, יהיה הרגע הנכון.

שוב, למה לא להמציא תירוץ אחר על מנת שהארי ומודי ייפגשו ביחידות? בשביל מה קראוץ' הזיע כל כך על הטורניר? הטורניר לא משרת את מטרותיו באופן מיוחד. אני לא מתלוננת, כי זה סיפק לנו כמובן את אחד הספרים המותחים והמרתקים בסדרה, אבל החור בעלילה הזה מטריד אותי.
קראוץ' לא רק הזיע קשות על כל הגיית התכנית המורכבת הזאת, והכנסת הארי לטורניר - אלא גם כל הרמזים, שבמקום מסוים הרמיזה שלהם היתה ממש מסוכנת ועלולה לעורר חשד.
ואפילו עם הרמיזה, קראוץ' תמיד נתלה בסיכוי המזערי שהארי, הפספוס בן ה-14, יביס את ארבעת הקוסמים הכי איכותיים מכל בית ספר, ועוד בני 17-18.

כאילו, פאקינג בשביל מה? שהארי יגע באיזה חפץ בסוף השנה?
 
לפני החפירה, סילחו לי המקלדת לא משהו

1. כל הפואנטה של טורניר הקוסמים המשולש היא-כיסוי, העובדה שהוא מסוכן התוכנית המקורית כללה את זה שולדי ישתמש בדם של הארי, יחזיר לעצמו את כוחו. יהרוג את הילד וישלח בחזרה את הגופה. או אז זה יהיה הכיסוי המושלם לזה שהוא מת. (את מבינה? אפילו סיריוס ודמבו וכל שאר העולם שהיה מעלה בדעתו שרוצים להרוג את הארי, חשב שהסכנה היא מכך שיהרג בטורניר-במשימות) אף אחד לא תיאר לעצמו שהמטרה היתה שהוא יצלח במשימות כדי להגיע ללב המבוך, ולהשתגר אל מותו. בנינו זו הגאוניות של סיפור.ולדמורט (כמו שהסביר דמבו) בנה על חזרה שקטה. אף אחד לא היה מעלה בדעתו שהוא חזר (טוב יש את סנייפ שהיה מספר לדמבו-אבל ולדי לא ידע עליו.)ולדמורט היה אוסף לאט לאט תומכים-ולפני שמישה הה שם לב, משתלט.
וחוץ מזה יש את ההביט שספיר אמרה כניראה שבטורניר הגביע היה אמור להיות מפתח מעבר. וא היה אמור לשגר את הנוגע בו ממרכז המבוך, אל מחוצה לו שהקהל יראה אותו. מודי ניצל את זה שהיה ניתן לעשות מפתח מעבר ופשוט שינה את המקום עליו היה אמור להשתגר המפתח.
תרשי לאמר שהאישה גאון? מי חשב מהקוראים-שהארי לא הולך אל מותו במשימות של הטורניר-אלא בזה שהוא מצליח לעבור אותן?
2. נכון אף אחד מהקהל לא יודע מה קורה במשימות. אבל ככה זה. אנשים מחכים כד לברך את הזוכים בתחרות. במקצה של הטור דה פרנס-איש הברזל וכו' (לא בחורה של ספורט). האנשים בד"כ לא מלוים את המתמודדים בתחרות-ולכן גם לא יודעים מה קורה. אבל תמיד יש קהל בנקודת הסיום.
 

AuraMe

New member
האמת, חשבתי על זה כמה דקות לפני שענית


המרכיב האחרון בפאזל היה המשפט הזה:
"כרגע הוא לא מעוניין למשוך תשומת לב, אמר סיריוס. "השיבה שלו לא יצאה אל הפועל בדיוק כמו שהוא רצה, אתה מבין. קלקלת לו את זה."
[...]
"אתה לא היית אמור להישאר בחיים!" אמר סיריוס. "אף אחד מלבד אוכלי המוות שלו לא היה אמור לדעת שהוא חזר!"


אם כך, המוות של הארי היה צריך להיראות טבעי - ולכן טורניר הקוסמים המשולש התאים. מה יותר טבעי מצוציק בן 14 שלא הצליח להתמודד עם סכנות המבוך?

ובגלל זה מפתח המעבר היה דו כיווני. הם רצו להחזיר את הגופה של הארי למבוך, ולתת לה להיראות כמו תאונה מצערת - בדיוק כפי שמשרד הקסמים הציג, מאוחר יותר, את מותו של סדריק דיגורי. הם לא רצו שההיעדרותו תהיה מסתורית.
נחמד! חבל שהיא לא עשתה את זה ברור יותר בספרים, אבל זה בהחלט מהווה הצדקה לגיטמית


אבל אני עדיין לא מצליחה להבין את הסיטואציה של הקהל. הם פאקינג מחכים נדממה, ביחד, בכסאות וביציעים, במשך שעות. ווטפ איך זה נראה ומרגיש?
 
תראי בנינו?

אני גם לא מבינה למה יש קהל בארועים הספורטיבים שנתתי דוגמא אליהם. אבל ככה ה. זה טורניר מפורסם. לא ניראה לי הגיוני שלא יהיה קהל.
את צודקת בקשר למפתח כמובן. אבל כניראה שהסיבה שהוא התאפשר היא בגלל שההגנות ירדו. אז הכל היה פשוט שילוב נסיבות נפלא ללורד.
והאמת? לא ניראה לי שהיתי רוצה שזה יהיה ברור יותר. זה היופי בספר. העובדה שצריך להפעיל את הראש. זה גורם לך להרגיש חלק מהעלילה.
 

AuraMe

New member
מנצלשת שאלה נוספת

לא כזאת חשובה אבל אם כבר...

מישהו זוכר באיזה חלק בספר השביעי הארי תופס את הרמיוני ורון במן רגע אינטימי כזה, שהרמיוני מסתכלת על רון במבט רך? נזכרתי בו לאחרונה וממש רציתי לקרוא אותו שוב אבל אני לא מצליחה למצוא אותו וזה מתסכל אותי
 
אחרי שהם גנבו את הקמיע ממשרד הקסמים

כשרון שואל מה נראה להם שקרה עם הקטרמולים (רג' קטרמול ואשתו שנידונה על היותה מבית מוגלגי)
רון אומר אם הם יגמרו באזקבן בגללי... ואז הרמיוני מסתכלת עליו.
ובקשר לשאלות הראשונות שלך: אז כמו שאמרו הארי היה אמור למות אבל בצורה טבעית כי אף אחד לא היה אמור לדעת שוולדי חזר והטורניר היה פתרון מושלם.
ובקשר לקהל, מה ציפית? שכולם יסתובבו בבצפר? יש משימה, כולם יורדים לעודד ומחכים בסבלנות עד שיסתיים ויוכלו להריע למנצח.
זה המינוס בעולם הקוסמים שלא יכולים לשתול מצלמות בתוך האגם ובתוך המבוך כדי להציג על מסכים מה קורה בפנים, אבל הגיוני שכולם יחכו ביחד וידסקסו בהתרגשות
אפילו שאין מה לראות
 

AuraMe

New member
בסדר, אבל זו סיטואציה מטומטמת.

ברור שאני לא מצפה שיסתובבו, אבל יציעים במגרש הקווידיץ'? קהל שיושב בדממה ומחכה? ווטפ?

אני בטוחה שאם זה לא היה מפריע לרולינג בעלילה (שלא ידעו שהארי יצא גיבור באגם, ושלא ידעו שקראוץ' מתערב בתחרות במבוך) גם עולם הקוסמים לא צריך מצלמות בשביל לדעת מה קורה בפנים.

ואגב, בנוגע לשאלה הראשונה שלי, אם היית קורא את ההודעות היית שם לב שהסתדרתי והבנתי לבד בסופו של דבר... ובכל מקרה קצת מיותר לחזור על דברים של אחרים.


תודה על התשובה לשאלה על הקטע, מצאתי אותו סוף כל סוף.
 
למעלה