הספר השביעי ודברים שאני לא מבינה

siriusgirl

New member
הספר השביעי ודברים שאני לא מבינה

*אז, בינתיים אני בפרקים הראשונים. בעבר, בדיונים על השביעי, די נמנעתי מלהביע דעה כי...וול, לא ממש היה לי על מה לבסס אותה

עכשיו, בקריאה מחודשת שלו, להלן כמה תהיות- אתם יכולים או לשים לינק לדיונים בנושא בעבר, או לענות לי ואולי יצא פה דיון מענין (מהתגובות שלכם, לא מהשאלות שלי
:

1. כשמודי ושבעת מחליפי הארי מגיעים לדארסלים בהתחלה ונוחתים בחצר, למה הארי פשוט רץ לקבל את פניהם? הוא לא אמור לוודא שלפחות אחד מהם הוא מי שהוא טוען שהוא ולא, נניח, אוכל מוות?
2. אותו פרק, מודי אומר לו שהתוכנית היא להגיע להורים של טונקס ומשם להתעתק צד אל צד. אבל כל הסיבה שהם לא מתעתקים מהדארסלים ישירות, היא כי יש מעקב על ההעתקות. איך התעתקות מהטונקסים תפתור את זה? זכור לי שיש משהו עם התעתקות צד-אל-צד אבל לא בדיוק זוכרת מה.
3. משהו בפרק הזה נראה כאילו רולינג רצתה להכניס אותנו ישר לאוירה של "הספר הזה לא בהכרח יגמר בטוב". אני מדברת על זה שמודי לא הכין את הארי טקטית למהלך וזה כל כך לא מתאים לו. הרי כשרודפים אחרי הארי והאגריד, האגריד אשכרה צועק לו "הארי!" וחושף אותו והארי קורא להדוויג בשמה ומסגיר את העובדה שהיא הדוויג האמיתית (אוכלי המוות מן הסתם נחשו שהשאר תחליפים ולא באמת תנשמות לבנות אמיתיות). בנוסף, למה לעזאזל לכלוא תנשמת בכלוב ולא לתת לה להתעופף? למה לסכן אותה? הדוויג חכמה והיתה יודעת להתרחק מהארי. זה פשוט סתםסתםסתם כדי להכניס מוות מיותר שיתן "אוירה" אבל לא ידכא "מדי" את הקורא.
והארי, מה הסיפור שלו? הוא יושב בסירה עם המטאטא שלו, כשכבר ממילא 4 אוכלי מוות אחריו, הסירה מתנתקת ומה הוא עושה? ווינגארדיום לביאווסה (לנצח יהדהד לי בראש בקול של אמה ווטסון)?! למה לא לעלות על המטאטא ולעוף?
פרק מתסכל. לא רגשית, טכנית.

*אור, אם זה מדי דומה להודעה האחרת שלי, התנצלותי מראש אם תאלצי לשרשר ואלמד את הלקח
 
ככה

1 אני לא חושב שהארי היה חשדן באותו זמן. רק אחרי נפילת משרד הקסמים הוא בודק את לופין. עד אז הוא די חפיפניק בעניני ביטחון
(הוא אפילו לא מבין מה לופין עושה כשהוא בודק אותו כשהם חזרו למחילה אחרי המעבר)
וחוצמזה הם קבוצה אז לא נראלי הגיוני לחשוב שכוולם הוחלפו
2 לא יודעים מי מתעתק. אז אם רואים התעתקות מהבית של הארי ידעו שזה הוא, אבל אם הוא יתעתק ממקום אחר ידעו שקטין התעתק אבל לא ידעו מי
3 הכל נכון! התוכנית הזאת די דבילית ויש בה המון חורים. הארי עם האגריד? עם כל הכבוד לרעיון שוולדמורט לא יחשוב שהוא יהיה עם האגריד אבל למה דווקא עם ההכי פחות מוכשר? אדון וויזלי היה מחלץ אותו טוב יותר!
ואם כבר כולם שתו פולימיצי, לא היה הגיוני שגם הארי ישתם ויהפוך למישהו אחר? ככה גם יהיו הרבה חיקויים של וגם לא יהיה הארי אמיתי בכלל זה לדעתי הרבה יותר מבלבל
 

OKDeSign

New member
זה בסדר דיונים זה מבורך

בקשר לשאלות,
1. לא חושבת שהוא כזה בהיכון מלחמה באותו הרגע, רק אח"כ מתדרכים אותו על חומרת המצב אאל"ט
2. ואללה לא זוכרת, כמו שאמרתי לא קראתי את הספר איזה 4 שנים, מקווה שמישהו אחר יוכל לעזור פה. (אולי יש מעקב מיוחד על הבית של הדארסלים? ולהתעתק משכונת קוסמים זה לא כזה מופרך?)
3. הגיוני שהיא מכניסה אותך לאווירה. אבל הכל קצת ניתן לסליחה, בלהט הרגע האגריד לא לוחם מיומן לא חשב על זה יותר מידי, כנל הארי שעם כל הכבוד הוא לא מבריק ויודעים שה"חולשה" שלו זה שהוא משתמש בכישופים חלשים (גם תכלס, הילד בן 17? כמה ניסיון בכישופים כבר יש לו).
אבל כן, יכול להיות שיש פה רגעים של כתיבה עצלנית, אישית לא ממש הפריע לי (חוץ מהעצב הנוראי על המוות של הדוויג כמובן)
 
טוב שהזכרת לי

2 זה ממש פשוט- יש מעקב על הבית של הדרסלים
ציטוט "פאיוס תיקנס עבר לצד השני וכו' -הוא קבע שחיבור הבית הזה לרשת הפלו הנחת מפתח מעבר או התעתקות לכאן או מכאן הן עבירות על החוק שדינן מאסר"
 
למעלה