siriusgirl
New member
הספר השביעי ודברים שאני לא מבינה
*אז, בינתיים אני בפרקים הראשונים. בעבר, בדיונים על השביעי, די נמנעתי מלהביע דעה כי...וול, לא ממש היה לי על מה לבסס אותה
עכשיו, בקריאה מחודשת שלו, להלן כמה תהיות- אתם יכולים או לשים לינק לדיונים בנושא בעבר, או לענות לי ואולי יצא פה דיון מענין (מהתגובות שלכם, לא מהשאלות שלי
:
1. כשמודי ושבעת מחליפי הארי מגיעים לדארסלים בהתחלה ונוחתים בחצר, למה הארי פשוט רץ לקבל את פניהם? הוא לא אמור לוודא שלפחות אחד מהם הוא מי שהוא טוען שהוא ולא, נניח, אוכל מוות?
2. אותו פרק, מודי אומר לו שהתוכנית היא להגיע להורים של טונקס ומשם להתעתק צד אל צד. אבל כל הסיבה שהם לא מתעתקים מהדארסלים ישירות, היא כי יש מעקב על ההעתקות. איך התעתקות מהטונקסים תפתור את זה? זכור לי שיש משהו עם התעתקות צד-אל-צד אבל לא בדיוק זוכרת מה.
3. משהו בפרק הזה נראה כאילו רולינג רצתה להכניס אותנו ישר לאוירה של "הספר הזה לא בהכרח יגמר בטוב". אני מדברת על זה שמודי לא הכין את הארי טקטית למהלך וזה כל כך לא מתאים לו. הרי כשרודפים אחרי הארי והאגריד, האגריד אשכרה צועק לו "הארי!" וחושף אותו והארי קורא להדוויג בשמה ומסגיר את העובדה שהיא הדוויג האמיתית (אוכלי המוות מן הסתם נחשו שהשאר תחליפים ולא באמת תנשמות לבנות אמיתיות). בנוסף, למה לעזאזל לכלוא תנשמת בכלוב ולא לתת לה להתעופף? למה לסכן אותה? הדוויג חכמה והיתה יודעת להתרחק מהארי. זה פשוט סתםסתםסתם כדי להכניס מוות מיותר שיתן "אוירה" אבל לא ידכא "מדי" את הקורא.
והארי, מה הסיפור שלו? הוא יושב בסירה עם המטאטא שלו, כשכבר ממילא 4 אוכלי מוות אחריו, הסירה מתנתקת ומה הוא עושה? ווינגארדיום לביאווסה (לנצח יהדהד לי בראש בקול של אמה ווטסון)?! למה לא לעלות על המטאטא ולעוף?
פרק מתסכל. לא רגשית, טכנית.
*אור, אם זה מדי דומה להודעה האחרת שלי, התנצלותי מראש אם תאלצי לשרשר ואלמד את הלקח
*אז, בינתיים אני בפרקים הראשונים. בעבר, בדיונים על השביעי, די נמנעתי מלהביע דעה כי...וול, לא ממש היה לי על מה לבסס אותה
עכשיו, בקריאה מחודשת שלו, להלן כמה תהיות- אתם יכולים או לשים לינק לדיונים בנושא בעבר, או לענות לי ואולי יצא פה דיון מענין (מהתגובות שלכם, לא מהשאלות שלי
1. כשמודי ושבעת מחליפי הארי מגיעים לדארסלים בהתחלה ונוחתים בחצר, למה הארי פשוט רץ לקבל את פניהם? הוא לא אמור לוודא שלפחות אחד מהם הוא מי שהוא טוען שהוא ולא, נניח, אוכל מוות?
2. אותו פרק, מודי אומר לו שהתוכנית היא להגיע להורים של טונקס ומשם להתעתק צד אל צד. אבל כל הסיבה שהם לא מתעתקים מהדארסלים ישירות, היא כי יש מעקב על ההעתקות. איך התעתקות מהטונקסים תפתור את זה? זכור לי שיש משהו עם התעתקות צד-אל-צד אבל לא בדיוק זוכרת מה.
3. משהו בפרק הזה נראה כאילו רולינג רצתה להכניס אותנו ישר לאוירה של "הספר הזה לא בהכרח יגמר בטוב". אני מדברת על זה שמודי לא הכין את הארי טקטית למהלך וזה כל כך לא מתאים לו. הרי כשרודפים אחרי הארי והאגריד, האגריד אשכרה צועק לו "הארי!" וחושף אותו והארי קורא להדוויג בשמה ומסגיר את העובדה שהיא הדוויג האמיתית (אוכלי המוות מן הסתם נחשו שהשאר תחליפים ולא באמת תנשמות לבנות אמיתיות). בנוסף, למה לעזאזל לכלוא תנשמת בכלוב ולא לתת לה להתעופף? למה לסכן אותה? הדוויג חכמה והיתה יודעת להתרחק מהארי. זה פשוט סתםסתםסתם כדי להכניס מוות מיותר שיתן "אוירה" אבל לא ידכא "מדי" את הקורא.
והארי, מה הסיפור שלו? הוא יושב בסירה עם המטאטא שלו, כשכבר ממילא 4 אוכלי מוות אחריו, הסירה מתנתקת ומה הוא עושה? ווינגארדיום לביאווסה (לנצח יהדהד לי בראש בקול של אמה ווטסון)?! למה לא לעלות על המטאטא ולעוף?
פרק מתסכל. לא רגשית, טכנית.
*אור, אם זה מדי דומה להודעה האחרת שלי, התנצלותי מראש אם תאלצי לשרשר ואלמד את הלקח