שאלות לגבי גורה בת כ-3 חודשים

p a k a

New member
שאלות לגבי גורה בת כ-3 חודשים

רק התחילו לצמוח השיניים, העיניים כבר פקוחות. מטרנה צמחית לתינוקות זה בסדר בשבילה? המטרנה בפנים התקשתה אבל אני מגרדת את זה ואז עושה 2 כפות (לפי הכפית שיש בפנים) אבקה ו-60 מים פושרים (במידות של מזרק).. ואמורים לגרום לגורי חתולים לשהק אחרי האוכל כמו שאמורים לגרום לתינוקות? בינתיים היא עשתה קקי לבד ופיפי לבד, אבל אני עדיין לוקחת צמר גפן חמים ורטוב וגורמת לה לעשות צרכים בתנועות סיבוביות, כמו שקראתי כאן שאמורים לעשות. היא נמצאה בקיבוץ לבדה, צורחת, אחרי שכנראה האימא לא באה אליה כמה ימים. היא נמצאה באזור דירות האירוח של הקיבוץ, ובגלל המצב הביטחוני (אני גרה בקיבוץ דפנה, ממש על גבול ישראל-לבנון) הדירות לא פעילות, ולכן החתולים איבדו את מקור האוכל שלהם ורובם הלכו מהאזור. ל-2 החתולים שראיתי שם השארתי מים ואוכל. אני לא יכולה לאמץ אותה כי יש לי חתול (תומאס, למי שזוכר) וכלבה וכי ההורים מסכימים רק שתי חיות
היא אצלי רק עד שהיא תוכל לאכול אוכל מוצק, אבל כנראה היא תהיה של חדר חיות ששייך לבית ספר תיכון שיש בקיבוץ, שבו מעורבים תלמידים ומטפלים בחיות שיש שם (אוגרים, ארנבים, כביות, תוכים, עכברים ועוד), ושם חברה שלי עובדת ומי שאחראית על החדר חיות מטעם הבית ספר רצתה שיהיה שם חתול אבל רק בתקופה של הבית ספר, כי בחופש הגדול אין אף אחד, אז זה מסתדר כי עד שיתחיל הבית ספר אני מניחה שהיא כבר תוכל לאכול אוכל מוצק.
 

אשתר1

New member
התכוונת 3 שבועות?

צירפתי האחד השירשורים למטה הסברים על טיפול בגורים יונקים.
 

GeJuFan

New member
אז ככה:

בגיל הזה את כבר יכולה לתת לו A/D מעורבב עם מים פושרים או סיינס דיאט קיטן מעורבב עם מים במידה ואין לך אפשרות להשיג A/D. תני לו אם מזרק של 5ML אני חושבת ששני נגלות יספיקו. תאכילי כל שש שעות. המידות: כף אוכל כף וחצי של מים, בעוד חמישה ימים תורידי את המים לכף ובעוד שבוע וחצי לחצי כף. בעוד שבוע תתחילי ללמד אותו ללקק מעט את האוכל. בעוד שבועיים תעבירי את הרטוב לצלחת נמוכה ותערבבי עם אוכל יבש בייבי קאט של רויאל קנין. אם אין אפשרות להשיג את זה אז תשתמשי בכל אוכל אחר לגורים רק תשרי את זה במעט מים לפני כי הגרגירים יהיו לו מעט גדולים. כל יום תוסיפי עוד ועוד גרגירים ותורידי מהכמות של האוכל הרטוב. תשאירי גם גרגירים יבשים בצלחת שטוחה בחדר שהוא שוהה בו סביר להניח שהוא יתחיל לאכול אותם לבדו בתוך זמן קצר. הוא עדיין צריך חימום, קחי את המנשא של החתול שלך שימי מגבת ובקפל העליון שימי בקבוק מים חמים החליפי את המים בכל האכלה. אני חושבת שעדיין כדאי לנסות לגרום לו לעשות צרכים בעזרת צמר גפן לח במים פושרים. אבל גם לשים לו ארגז חול קטן האינסטינקט לעשות צרכים לבד יכנס לתוקפו סביר להניח בימים הקרובים. מגש אלומיניום רחב ונמוך לאפייה יעשה את העבודה לבינתיים.
 

mia01

New member
מזון רפואי המגיע בשימורים.

הוא רך מאוד ולכן ניתן למתן במזרק. הוא עשיר בערכים תזונתיים ואמור להיות טעים באופן מיוחד...
 
איך לגמול גור...

אפשר לגמול גור כבר בגיל 3 שבועות. מדוע לגמול מוקדם גור יתום? א. כדי לא לסכן את הגור בשאיפת חלב ב. כדי לספק לו את כל הצרכים התזונתיים (נכון לגבי אותם חתולים שבלתי אפשרי להאכיל אותם בתחליפי חלב ייעודיים לחתלתולים). ג. במקרה ומצאתם את החתלתול בגיל 3 שבועות- כדי לחסוך שלב מעבר נוסף. ד. מזון יבש ניתן להשאיר כל היום, ואין צורך להניק!!! איך לגמול? יש להשתמש במזון יבש ייעודי- כופתיות רכות וקטנות. הגורים ילמדו למצוץ את הכופתיות ולא ללעוס אותן, ולכן המזון צריך להיות מותאם לגיל זה. שימו לב שהמזון מיועד לגילאים אלו. שקית מזון 2 קילו בד"כ מספיקה לגור אחד עד לשלב הגדילה הבא (4 חודשים) ולפעמים יותר. בד"כ המזון היבש אינו מושך את תשומת הלב של הקטנטנים מייד. עם זאת ***איני ממליצה*** להתחיל בהאכלה במזון רטוב, אלא אם יש צורך. האכלה במזון רטוב גורמת לשלב מעבר נוסף, והרבה פעמים גורמת לשלשולים בגורים שממילא חלשים. אם הגור ינק חלב להרטיב במעט מהחלב אותו ינק כדי להקל על המעבר אם לא, יש לפתוח קופסת מזון רטוב איכותי מאוד, להכניס כמות של גרגר (של היבש) לפיו של החתלתול, עד שיבין שמדובר ב"אוכל", וכשהחתול הבין שצריך לחפש את האוכל הטעים (שלב שמלווה בצרחות של תאבון בריא)- למרוח כגרגר על כ-15 גרגרי היבש. מנסיוני כמות זו מספיקה לחלוטין. חשוב להחליף את המזון כל מספר שעות כדי שלא יתקלקל, אבל בד"כ אם לא השארתם יותר מדי מזון, החתול יסיים אותו. לאחר כ-3 או 4 ימים בהם יש צורך למרוח את המזון הרטוב על היבש ניתן להפסיק להוסיף את המזון הרטוב, ולהשאיר מזון יבש ככל העולה על רוחכם.
 
ואיך ללמד אותו לשתות

בכלל לא טריביאלי בגילאים מוקדמים D-: יש מספר שיטות, ואפשר לנסות עד שמוצאים את הדרך המתאימה לגור שלכם. ברגע שלמד, הוא לא ישכח :) אחד הדברים הכי מצחיקים זה לראות את הגור מנסה לאכול את המים, עד שהוא לומד ללקק אותם :) כמובן- לשתות מים, לא חלב ולא שום דבר אחר!!! שיטה א- מזרק אם הגור יודע לינוק ממזרק- לטפטף מים ממזרק בזמן שהגור שותה מהמזרק, לקרב את המזרק לקערת המים באופן הדרגתי תוך כדי הטפטוף, עד שהמזרק המטפטף ממש נוגע בקערה. לפעמים הם לומדים לקשר... שיטה ב- אצבע בגורים קצת יותר גדולים (חודש וקצת) להרטיב את האצבע במים, ולהרטיב את הפה שלהם, לגרום להם ללקק אותה, כל פעם קרוב יותר לקערת המים. לעיתים רחוקות מצליח, אך השיטה הפשוטה ביותר ליישום. שיטה ג'- כופתיות בגור שנגמל אך מסרב לשתות אם הגור מקשר בין כופתיות למזון- להכניס מעט מזון יבש (כופתיות) לתוך המים. הגור ינסה לאכול ויאלץ להבין שמה שמסביב זה מים. לא להשאיר את הכופתיות במים הרבה מאוד זמן, אלא להכניס את הכופתית למים מולו- הן משנות צורה ולא מזכירות את הכופתיות שהוא מכיר. עדיף בזמן שהוא רעב. שיטה ד'- מרק להוסיף מעט אבקת מרק *ללא מונוסודיום גלוטמט* או רוטב טעים (גם הוא ללא MSG) למי השתייה, ולהרטיב את שפתי הגור הסרבן. אין להוסיף יותר מדי. חשוב להחליף במקרה כזה את המים בתכיפות. לאחר כ-3 ימים הגור יבין את עקרון השתייה. לדעתי- השיטה האולטימטיבית לגורים סרבנים במיוחד. אבל הכי פחות נוחה...
 

p a k a

New member
../images/Emo26.gif

אם אין אפשרות להשיג אוכל לגורי חתולים, אפשר להשתמש באוכל רגיל של חתולים (CAT CHOW -שקית כחולה), אם משרים אותו במטרנה צמחית של תינוקות שאותה היא שתתה עד עכשיו?
 
בגיל 3 שבועות-

בד"כ לא יעבוד.. לא מומלץ מבחינת דרישות תזונתיות (וגם המטרנה הצמחית אינה אידאלית), אך בלית ברירה הכל אפשרי.
 

p a k a

New member
החלפתי את המטרנה הצמחית

במתכון לאוכל לגורים שמצאתי במאמרי הפורום ("כוס חלב, ביצה, כף שמן זית, כף סוכר. לערבב היטב את החלב, ביצה, וסוכר, ביד או בבלנדר או מעבד מזון, ואז להוסיף בהדרגה את שמן הזית ולערבב. את כל התערובת לשים במקרר ולהוציא כל פעם קצת ולחמם.") זה נראה כאילו החתלתולה אוהבת יותר את המתכון הנ"ל מאשר את המטרנה
אני אנסה להשיג אוכל לגורים, בינתיים אני לא מתחילה עם הגמילה מחלב. הגורה מפתחת שיניים ונראה כאילו כל יום שעובר הן מתחזקות יותר ויותר. תודה רבה על הכל! עוד שבוע בערך אני אתחיל לעשות לה גמילה.
 
למעלה