האפי לי

New member
../images/Emo5.gif

למה חתולה אוכלת את הגורים שלה? נשארו עוד שניים מחמישיה וראיתי צילומים די מגעילים שמתעדים את האירוע המזעזע
 
לקחת מיד את הגורים ולטפל בחתולה!

איפה זה קרה? מדוע מי שצילם את הדבר המזעזע לא לקח מיד את שני הגורים? מה שאת מתארת נדיר מאוד. החתולות אמהות טובות לגורים שלהם. גם לחתולה צריך לדאוג ולבדוק מדוע השתגעה. היכן ומתי זה קרה, ומה עושים עם הגורים והחתולה? מורן
 

GeJuFan

New member
האם הם היו בחיים? ידוע שכשהגורים

מתים(לפחות ככה זה אם זאבים או כלבים) האמא אוכלת את הגורים בשביל לספק חלב לגורים הנותרים.
 

bilbolim

New member
יאק

החתולה של השכנים שלי שהייתה ממליטה כרונית עד העיקור, פעם שמעתי קולות של לעיסה כאלו וגם ראיתי אותה אוכלת גור שלה, וזה היה לה חסר מזון או משהו כזה הרי היא חתולת בית שמנמות. זה פשוט דוחה.
 

f e l i n e

New member
לצערי הזדמן לי לחזות בתופעה../images/Emo7.gif

שמה המקצועי הוא: eat in protect mechanism נקודות שחשוב לזכור בקשר לתופעה:
מדובר בתופעה נדירה המתרחשת אצל אימהות מסוימות- הרוב לא ינהגו כך.
התופעה מתרחשת ברוב המקרים, כשהאם מצויה במצב של סטרס אדיר.
ברירה טבעית: לעיתים הן ממיתות כך גורים שהן חשות שלא ישרדו (בעלי מום)
בכל מקרה של המתה+ אכילה הן מחזירות לעצמן אנרגיה שאיבדו במהלך טיפולן בגורים המומתים. ועכשיו לפירוט סוגי מקרים וסיבות אפשריות להתנהגות כזו באותם מקרים:
האם מבינה שהגורים סובלים מפגם כלשהו שימנע מהם להתפתח כראוי. אנו כבני אדם לא יכולים להבחין בכך. האמא חשה שמשהו בריחו של הגור פגום- האם תהרוג או תנטוש גורים כאלה. היא לא יכולה להרשות לעצמה לבזבז אנרגיה על גידול גורים להם סיכוי קטן מאוד לשרוד. ההריון, ההמלטה והטיפול בגורים לוקחים ממנה אנרגיה מרובה. ע"י אכילת הגורים הפגומים היא יכולה להשיב לעצמה אנרגיה (שמקורה בנוטריינטים) חסרה ונחוצה (בדומה להתנהגות אכילת שיליה).
אֶם תהרוג את גוריה אִם מקום הגידול שלה אותם הופך לבלתי בטוח עבורם, במיוחד אם היא מרותקת אליו, ולא יכולה להזיזם או להחביאם. הריגה זו משוייכת לאינסטינקט הגנה מתוך ייאוש ותסכול עמוקים. האם חשה שאינה יכולה להגן על גוריה נגד איום נתפס, לכן היא הורגת אותם בנסיון עקר להגן עליהם. יתכן שהאינסטינקט מורה לה שעדיף לו תהרוג אותם בעצמה ותאפשר לעצמה בכך יכולת מילוט מהירה יותר, מאשר לנסות להגן עליהם נגד איום בלתי עביר (לפי תפיסתה) ולסכן עצמה. מעשים כאלה נעשים מתוך ייאוש ולחץ נוראי שאותן אימהות חשות.
אימהות הנמצאות תחת סטרס מכביד עשויות להחליט לקזז הפסדים. יתכן שכשהן חשות שבלתי אפשרי עבורן לגדל או להציל את גוריהן, הן מעדיפות לזנוח אותם לזמן מה או לתור אחר מקום מחסה בטוח ומתאים יותר. כיוון שכבר השקיעה הרבה מאוד מאמץ בהריון, בהמלטה, ובהנקת הגורים (ובהשגת ציד עבורם אם הם גדולים יותר, ואם אינה מואכלת באופן מוסדר ע"י אדם) היא אוכלת אותם במטרה לספוג מחדש חלק מהאנרגיה שאיבדה כשהושקעה בהם. כך היא מחזקת עצמה בשביל חזרה מהירה למצב פרוה בו תוכל להתעבר שנית במהירות באותה עונת רבייה. אם היתה נוטשת אותן (כמו שכמה אימהות עושות) אזי כאילו כילתה משאביה לשווא ולא תמליט בשנית באותה עונת רביה משום שלא יהיו בה הכוחות לכך. דבר זה עשוי להסביר מדוע נקבות מסוימות אוכלות כמה מגוריהן, אך לא את כולם: באמצעות הפחתת מספר הגורים שלהן, הן מגבירות את הסיכוי לגידול מוצלח של הגורים שנותרו להן. סטרס יכול להגרם מנוכחות מאיימת של אנשים, כלבים, חתולים זכרים מאיימים ושאר טורפים.
גורים שנולדו בעונה קשה לגידול- שוב: האם תאכל חלקם כדי לקבל אנרגיות לגדל את הנותרים בעונה הקשה- מתאים במיוחד לחתולות רחוב.
לעיתים האם תאכל את גוריה היות שדבק בהם ריח של אדם או חיה אחרת. האם לא מזהה את ריחם עוד, חשה מאויימת ומחוסרת יכולת להימלט. הם הופכים לטרף בעיניה או שהיא חשה איום קרוב ומלחיץ על גוריה (הריח הזר) ולכן היא אוכלת על מנת להגן. מבחינתה- זהו מוצא אחרון. הסטרס גובר על היצר האימהי, מבלבל אותו וגורם לה להגן עליהם בדרך של הריגה.
נקבות מסוימות מתקשות להחליף התנהגות ציד בהתנהגות אימהית כשהן מטופלות בגורים. לכמה מהן אינסטינקטים אימהיים לא מפותחים דיים, או שהן סובלות מחוסר איזון הורמונלי כך שלא מתעוררת אצלם התנהגות אימהית בעקבות ההמלטה והטיפול בגורים. חתולות כאלה מוטב שיעוקרו וכנ"ל גוריהן- קיימת סברה שתכונה זו עוברת בתורשה.
סיבה נדירה: נקיון יתר של הגורים במהלכו האם נושכת וכורתת לגורים איבר מגופם. כדי לשמור על היגיינת הקן האם נפטרת מהגופה ע"י אכילתה.
לעיתים כשגורים מתים מוות טבעי האם אוכלת את הגופה כדי לשמור על היגיינת קן וכדי שריח המוות לא ימשוך טורפים פוטנציאלים. תורגם מכאן.
 

eafek

New member
איזו תופעה מעניינת!

פליין, תודה רב על ההשקעה!
 

S i r i u s

New member
דווקא שמעתי על כמה מכרים כאלה

סבתא שלי סיפרה לה על החתולה שהיתה לה כשהיא הייתה קטנה שאכלה את הגורים שלה פעם אחר פעם בכל המלטה בלי שאף אחד יבחין בסיבה.
 
למעלה