חתול מקיא ואוכל דברים מוזרים

cupidil

New member
חתול מקיא ואוכל דברים מוזרים

בוקר טוב, יש לנו חתול מסורס כבן 7-8. בעבר סבל מקריסטלים ודלקות בשתן ולכן בשנים האחרונות אוכל הילס CD. באמצע שבוע שעבר הוא הקיא פעמים נוזל צהבהב ובשבת בבוקר הוא הקיא נוזל לבן. תפסנו אותו מכרסם עלים מהצמחים שבמרפסת ומלקק את הרובה שבין המרצפות. חוץ מזה הוא מתנהג ואוכל כרגיל. מישהו נתקל במשהו דומה? תודה
 

Yukita

Active member
מנהל
כרסום צמחים הוא עניין רגיל למדי

גם החתולים שלי "מנשנשים" והאמת שאין הרבה מה לעשות בקשר לזה מלבד, עד כמה שאפשר, לבדוק את האינטרנט לוודא שהצמחים שלכם לא רעילים לחתולים. באופן טבעי גם חתולים וגם כלבים בחוץ מכרסמים ואף אוכלים עשבים - קשה לומר שהסיבה לכך ברורה ב100%, אחת הדעות הנפוצות היא שכך הם גורמים לעצמם להקיא בסוג של ניקוי קיבה כשהם לא מרגישים כל כך טוב. לפי הנסיון המעשי שלי לאורך השנים, לא נראה שהם מרגישים לא טוב לפני ויש זמנים שהם מאוד מתלהבים מצמחים - במיוחד באביב, הם מתלהבים מהצמיחה החדשה והרעננה - באופן שמראה לי שזה משהו שכן מושך אותם בפני עצמו. כנראה הסוכרים בצומח רענן טעימים להם למרות שהם לא באמת מסוגלים לעכל את הצומח ולכן מקיאים בסוף. &nbsp לפני שעברנו לדירה הנוכחית היתה לנו מרפסת קטנטנה ומרבית הצמחים היו תלויים מחוץ למעקה, אז החתולים לא נשנשו צמחים ולא הקיאו. מאז עברנו למקום עם מרפסת גדולה והרבה צמחים - יש הרבה יותר הקאות, כתוצאה מלעיסת צמחים. נכון לעכשיו לא נראה שזה נגרם מבעיה בריאותית או גורם לבעיה בריאותית - זה פשוט חומרים שהם לא מצליחים לעכל ולכן בסוף מקיאים אותם ו/או נוזלי קיבה. &nbsp ליקוק רובה לעומת זאת זה קצת מוזר. כלבים וחתולים שמלקקים ו/או מכרסמים קירות (=טיח, כמו הרובה) לעתים סובלים ממחסור בסידן. לכן כן הייתי מעלה את הנקודה הזו בפני הוטרינר שלכם בשיחת טלפון כדי לדעת אם הוא מסכים שייתכן שיש כאן התנהגות שנובעת ממחסור תזונתי וקבלת ייעוץ מה אפשר לעשות בעניין.
 

אלישבע777

Well-known member
החתול שלי מקיא כמעט כל יום

הוא אוהב צמח נוי ירוק לבן וגם צמח בר - מרור הגינות , הצומח אצלי בעציצים , כעשב רע. כשהוא אינו אוכל את הצמח הזה, אז ההקראות שלו , קולניות ומלאות סבר ויללות והוא מקיא מיץ קיבה. כשהוא טועם מהצמחים , הוא מקיא אותם יחסית בקלות, ואז ההקאות פחות דרמטיות ופחות קולניות
 

גורדיאן

New member
כל יום זה הרבה,

אולי יש לו בעיה רפואית? חוץ מזה הקאות משפיעות לרעה על בריאות השיניים, בגלל החומציות, כדאי לשים לב במיוחד לכך שאין לו בעיות בשיניים.
 

Yukita

Active member
מנהל
גם לדעתי

אצלנו כאמור מקיאים יותר מאז יש יותר גישה לצמחים, אבל ממש לא כל יום. בהחלט כדאי לפקוח עין.
 

אלישבע777

Well-known member
אכן אמרתי לווטרינר, אבל הוא לא התרשם יותר מדי

לעשות בדיקה רצינית לחתול בריא, שאוכל ושותה בסדר, זה לא רצוי. הוא רגיש כמעט לכל מזון ומקיא אותו תוך שניות: כל סוגי הבשר לאנשים ולחתולים, כל מזון רטוב, פרט ליוגורט וקוטג. מזון יבש מקיא לפעמים. והוא גם הולך לאכול צמחים מהעציצים, כדי להקיא בכוונה... זו קצת טרחה בשבילי, אבל ככה זה 11 שנה מתוך 12 שנותיו.
 

דגלמנגה

New member
וטרינר בלתי מתרשם מאוד לא מרשים ...בלשון המעטה.

אני לא מומחה בחתולים, אבל כמה דברים שהעלית כאן הדליקו אצלי נורה צבעונית. 1) מקיא נוזל לבן. בכלבים יש לזה משמעות שאינה ניתנת לביטול כלאחר יד, ולו מפני שהווטרינר לא התרשם. 2) כשאינו אוכל את מרור הגינות ההקאה שלו מלאת סבל ויללות, כשכן אוכל ממנו ההקאות פחות דרמטיות. ידע מהצד: לצמחים המכונים 'מרור' יש לעתים קרובות תרכובות מאלחשות. החזרת הנאכלת כמרור בפסח, ידועה בתכונת האלחוש שלה. שורה תחתונה: יש סיבה מדוע החתול סובל כשהוא מקיא, סיבה שאת אינך יודעת אותה, הווטרינר לא מתרשם יותר מדי והחתול שם עליה 'פלסטר-חתולים'. יוקיטה אומרת שחתולים הם אלופי העולם בהסוואת חוליים. 3) החתול רגיש כמעט לכל מזון ומקיא אותו תוך שניות. ז'תומרת שהמזון טעים לו והוא אוכל, אבל משהו בפנים דוחה את המזון וגורם להקאתו בתוך שניות. יד על הלב, שום נורה לא נדלקת אצלך מהמידע הזה? להרחבת הידע, הרי לך מאמר של ד"ר שרון שגב: "הקאות כרוניות בחתולים - כדורי שיער לא מה שחשבתם" https://www.regevet.com/הקאות-כרוניות-בחתולים/ אנ'לא יודע מה המסקנות שלך, אבל אני הייתי מטיס את החתול הזה לבדיקה מעמיקה אצל וטרינר אחר, רצוי במרפאה שיש בה התמחויות שונות ולא רק רופא כללי.
 

דגלמנגה

New member
סליחה, תקלה

אספתי סימנים משתי כותבות, אז נא להתייחס בהתאם ...כשאתם קוטלים אותי
 

אלישבע777

Well-known member
הכתבה בקישור מעניינת אבל

אכן הכתבה מעניינת ויתכן מאוד שלחתול שלי יש רגישות יתר למזונות לחים מכל סוג, פרט לגבינות וליוגורט. הוא בן 12 וחי עם זה די יפה. ההקאות מפריעות לי יותר... הוא אפילו קצת שמן לאורכו. כל שנה, בדיקה שנתית ובשנים האחרונות גם בדיקת דם ופעם אחת צילום רנטגן בגלל חשד לבעיה בעצמות. אני לא מטיסה אותו לבדיקה מעמיקה יותר. אני סומכת על הווטרינר שלי, שמטפל בחתול הזה ובקודמים 30 שנה אם לא יותר. הציל לי את הקודם ונתן לו 4 וחצי שנים נוספות. אכן החתול שלי מת על צמח העציצים הנפוץ בשם ירקה ( צבע העלים ירוק לבן) עד שגילה שבעציצים נובט צמח אטרקטיבי הרבה יותר - מרור הגינות, שהוא עשב רע, נפוץ ביותר בכל מקום. הוא לועס אותם בכוונה להקיא. אלו הן הקאות יזומות והן שקטות יחסית. . מרורת הגינות הוא ממשפחת המורכבים ( סביון, חמניה) והירקה ממשפחה אחרת - כנראה שושניים. החזרת שאוכלים בפסח כמרור, היא ממשפחת המצליבים ( כרוב, צנון, ברוקולי, כרובית) לא יודעת אם יש במרור חומר מאלחש ואם הוא עוזר. למרות שיש לו מיץ חלבי, הוא אינו רעיל, אך אינו צמח מאכל לאדם. ההקאות הספונטניות הן הגרועות כי הן מלוות ביללות שבר, התכווצויות ובדרמה גדולה, והן רק של מיץ קיבה, מאידך - הן יחסית נדירות פעם פעמיים בחודש להערכתי ואולי פחות מזה, אחרי כל סערה כזו, הוא הולך לצלחת שלו ואוכל כרגיל... אם אני אשכח למלא לו את הצלחת, אז כשאמלא אותה הוא יאכל מהר וכמעט בטוח יקיא. הוא חי יפה מאוד, חיי מלך. וגם מתאמן קצת על ההליכון כשנחה עליו הרוח... אני לא בעד טיפול יתר ובדיקות של אימא היסטרית. ומזל שיש לי ווטרינר לא חמדן וישר שלא עט לתקוע לי עוד ועוד בדיקה שאולי לא תגלה כלום, אבל תענה את החתול שלי, לשווא.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
כדאי להנביט דשא חתולים או סתם חיטה כדי שיהיה לחתול מה לכרסם

ליקוק של קירות ורצפה זה לרוב התנהגותי אבל אולי באצת חסר לו מינרלים.
 
למעלה