מפגש גורי חתולים!

MoranSP

New member
מפגש גורי חתולים!

שלום אני מורן. לפני כשבועיים אמצנו חתלתולה (שוקולית) שגילה היום כחודשיים. האם יש כאן מעוניינים במפגש גורים בני חודש - חודשיים? אני יודעת שחתולים הם חיה טריטוריאלית. ולרוב לא יקבלו יפה חתול חדש, בטח שלא במפגש אחד. אך עם גורים בגיל הזה העניין אפשרי הרבה יותר, ולחלק אולי קצת נחוץ. שוקולית היא גורה חברתית מאוד. אנחנו כל היום איתה אבל אם אך ורק לרגע לא נותנים לה צומי היא מחפשת דרכים להסב את תשומת ליבנו. עם כל היחס שאנחנו נותנים, אנחנו מרגישים שחסר. משהו שרק גור אחר יכול להעניק לה. שוקולית היא גורה מחוסנת. אז אם למישהו פה יש גור בן חודש - חודשיים, חברותי, שנראה שמפגש יעשה לו טוב. אשמח שיצור קשר [[email protected]]. במקרה ונראה שהמפגש לא הולך טוב, נוכל להיפרד כבר על ההתחלה, ככה שאין לחץ והכל אפשרי.
 

Yukita

Active member
מנהל
בגיל הזה אין טריטוריאליות

זה לא אומר שרעיון טוב להרים גור, להוציא אותו מבית אחד, לשים אותו בבית שני ואחרי זמן קצר לתלוש אותו שוב ולחזור לבית הראשון. אלה לא ילדים ופליי-דייט זה לא ממש רעיון מגניב עם חתולים. מה שכן יעבוד זה אימוץ גור נוסף, כלומר לא טילטול ממקום למקום אלא יצירת מצב קבוע. בגיל הזה סיכוי טוב שיתחברו ויחיו יחד באהבה כל חייהם. שניים לא באמת קשים יותר מאחד (אפילו להיפך, כי הם מעסיקים האחד את השני הרבה יותר מכפי שתוכלו להעסיק אחת). אם החלטתם ששניים זה לא בשבילכם, עדיף לא להשליך רגשות שלכם על האחת ולנסות לספק לה דברים שמתאימים יותר לגורי אדם. היא תהיה בסדר גמור גם בלי לייצר תסבוכות כאלו, גם אם יהיה לה כנראה נחמד בגיל בזה אם תאמצו עוד אחד. מאוחר יותר כנראה הרבה פחות.
 

voyager2005

New member
למה שלא תאמצו גור נוסף?

בשלב הזה זה יחסית פשוט, זה יחסוך לכם הרבה אנרגיה, ויעשה רק טוב לחתולה שלכם &nbsp מפגש עם גור אחר זה תהליך שלוקח זמן. מדובר בכמה ימים לפחות עד ששני החתולים יסתדרו. זה לא משהו שאפשר לסדר בשעה של פגישה
 

MoranSP

New member
התלבטות לאימוץ גור נוסף

ליוקיטה ול- voyager2005, תודה על המענה. האמת שמאוד רציתי לאמץ גור נוסף ועדיין רוצה. אך מכיוון שזהו הגור הראשון שלי, ומכיוון שרק אני אחראית על הנושא בבית, חושבת שזה יותר אחראי לראות איך אני עם אחד לפני שנביא עוד. גם אם מאוחר יותר זו תהיה משימה קשה. ועם כמה שהם ישחקו יחד, יכול להיות ש ב- 50% מהזמן שניהם יחפשו צומי מאיתנו, ואולי זה משהו שלא נעמוד בו. עניין החינוך כפול שתיים, וגם כספית, פחות בטוחה. אשמח אם יש לכם ניסיון עם שני גורים בגיל הזה ותוכלו ממש לתת לי תמונת מצב אופיינית שהייתה אצלכם ביום-יום. כי יכול להיות שזה באמת קל יותר ואני סתם מגזימה. במפגש התכוונתי למשהו קטן בפארק או חצר. כי ראינו ששוקו אוהבת, אך גם לא התרוצצה רחוק בזכות גילה הצעיר (וההשגחה הצמודה שלנו כמובן!). בעבר היו לי חמוסים, שגם הם לא קלים להפגשה אך היינו עורכים מפגשים עם אנשים מהאתר והחמוסים נהנו מאוד למרות הקרבות הראשוניים. אני יודעת שחתולים, חמוסים או כלבים הן חיות שונות, אך חשבתי אולי פשוט זה רעיון שאף אחד לא ניסה כאן. ניסיתי לדמיין מה היה קורה אילו שוקולית הייתה פוגשת גור בגילה באחד האיזורים שהיינו איתה. אז אולי זה מתאים רק לשוקולית שלי מפני שהיא אוהבת את החוץ, אבל אולי יש עוד כאלו? בנוסף יש גם את עניין הנשיכות. כשהיא נושכת אותנו, אנחנו אומרים "איי" ולא זזים, או שמניחים אותה רחוק מהרגל, או מנסים לתת לה משחק חלופה. אך לא נראה שיש התקדמות, והבנתי שזה משהו שחתולים למדים בגיל הזה תוך כדי משחק עם חתולי אחרים.
 

גורדיאן

New member
תשובה:

אחזור על מה שאמרו לפני, מפני שכנראה לא ממש הפנמת את זה: המפגש שהצעת אינו רעיון טוב-אבל-קשה-לביצוע, הוא פשוט רעיון רע, לא מפני שהכוונה שלך רעה אלא מפני שזה ממש לא מתאים לחתולים, זה לא האופי שלהם. שוקו לא "חברותית" - היא תלויה בכם כי אתם ההורים שלה והיא יודעת שחייה מותנים בקשר ביניכם, אין לזה קשר ליחס שלה לכל יצור אחר. אולי היא תשמח לשחק עם גור אחר, אבל באותה מידה היא תשמח לשחק עם גליל של נייר טואלט, ואין לזה קשר לחברותיות, זה רק פיתוח כושר גופני. להוציא גור לפארק - רעיון גרוע במיוחד, יש שם כלבים, פרעושים, מחלות, רעש ומקומות שאם היא תיבהל ותברח אליהם לא תוכלו להגיע אליה ולחלץ אותה, ואין השגחה צמודה מספיק לעצור גור מבוהל. איך זה לגדל שני גורים ביחד? - כמו לגדל גור ורבע מכל בחינה שהיא, זה לא כפול, זה קצת יותר הוצאה לאוכל וטיפול רפואי וזהו, וצומי אפשר לתת גם ל-4 חתולים ביחד, במיוחד כשהם גורים. מצד שני בלילה כשישעמם להם הם ישחקו אחד עם השני במקום לטפס למיטה ולרקוד לכם על הראש כדי שתתעוררו (הלילה הוא שעות הפעילות שלהם). בקשר לנשיכות ולשריטות - מה שאתם עושים זה הנכון, אבל צריך סבלנות כי לוקח להם הרבה זמן ללמוד את זה, לפעמים חודשים. דרך אגב אל תגידי 'איי' אלא תצעקי 'איי' (לא שאגות, כמובן, אבל הרמת קול), ומייד, כדי שהיא תקשר את צעקת הכאב לנשיכה או לשריטה. להנחה רחוק מהרגל אין משמעות או השפעה, וגם לא משחקי חלופה. בהצלחה.
 

Yukita

Active member
מנהל
בפארק או בחצר בשום פנים ואופן לא

הדבר הכי קטן יכול לגרום לבריחה מבוהלת של לפחות גור אחד, מה שיכול להיגמר בכך שיאבד לגמרי. זה יכול לקרות לשוקו שלכם או לגור השני, או לשניהם. פשוט לא. אם מתעקשים על תכנית גאועה, לפחות שזה יהחה בסביבה בטוחה יותר, כלומר בתוך בית, אבל כאמור גורים לא חווים תלישה ממקום א והנחתה במקום ב בתור הכיף האדיר שאת אולי היית חווה אם יד גדולה היתה יורדת מאי שם ומרימה אותך ואז מורידה אותך במקום לא מוכר (בעצם, כנראה היית נבהלת מאוד). &nbsp יש תכניות שהן לא במקום. &nbsp באשר לאימוץ או אי אימוץ גור נוסף, השיקול הוא שלך. בעיניי זה לא קשה אבל לא הסברת נקודות כמו איך את האחראית היחידה בבית לחתולה - אם את גרה עם הורים אז הם בעלי הבית וברור שאי אפשר להנחית עליהם דברים. אם את עם בן/בת זוג, בהחלט עדיף לפחות להסכים ביניכם כי כמובן במקרים של חוסר הסכמה יתכן שהחתולה/ים ישלמו מחיר. כן צריך להסכים על נקודות שונות בגידול, של אחת או של שניים. &nbsp &nbsp
 

voyager2005

New member
אני אימצתי גור נוסף בדיוק מהסיבה הזו

אימצתי גורה, גם אצלי פעם ראשונה, ואחרי כמה זמן הרגשתי שהחתולה שלי יותר מידי לבד. הרבה יגידו פה שאני סתם השלכתי עליה את ההרגשות שלי, אבל מאז שהם הפכו לשניים, החתולה שלי הפסיקה לשחק עם הזנב שלה. אחרי שראיתי את החתולים משחקים, הבנתי שאין שום סיכוי שיכולתי לתת לה את זה בעצמי. לדעתי, כל הצעצועים בעולם לא שווים חתול אחר. ממה שאני למדתי, אם החתולה שורטת, מייללים "איי" כי זה מה שגורים אחרים יעשו, וככה חתולים לומדים מה זו שריטה חזקה מידי. זו היתה עוד סיבה לחיפוש גור נוסף, כי הרבה מהשריטות והנשיכות זה ניסיון לשחק איתך כמו חתול אחר. וזה אכן די עזר. אגב, מאוד התלבטתי מבחינת אישיות, ואיך גור נוסף ישפיע על החתולה שלי, ומה יהיה באמת מבחינת תשומת לב וכו' - איך בוחרים לחתולה חבר לחיים? בסוף הגורה החדשה נפלה עלי, זה פתר את ההתלבטות, והם הסתדרו מצויין (אחרי שבוע של התרגלות). החתולה שלי היתה בת כמה חודשים, והגורה החדשה כבת חודשיים אולי פחות. אי אפשר לדעת על פי אישיות וניסיונות להיות "שדכנית", במיוחד בגילים האלה. יש סיכוי טוב שהגורים יסתדרו זה עם זה, וזה מה שהכי חשוב. בדיעבד, אני לא יודעת למה התלבטתי כל כך. כשחיפשתי גור חדש, ניסיתי להביא את החתולה שלי לבקר גורים אחרים שעמדו למסירה כדי לראות אם הם יסתדרו. זה לא הסתיים טוב. החתולה שלי לא יצאה מהכלוב, והגורים האחרים רק התקיפו אותה. כמו שהסבירו פה, גם לא היה סיכוי שהיה מסתיים אחרת. לסיכום: חינוך - זה חוסך הרבה בעיות, ואני לא צריכה להעסיק את החתולים כספית - זה באמת יותר השקעה, אבל חוסך לי את רוב המשחקים. לאחרונה השקעתי קצת כדי לגוון, והם אפילו לא מסתכלים על זה. צומי - אצלי אין בעיה, אבל זה גם תלוי באישיות של כל חתול, וביחסים ביניהם. מצד שני, כשחתולה רוצה צומי, זה רק בשביל ליטופים. התפקיד שלי כחתול נגמר.
 

אלישבע777

Well-known member
חתולים צריכים ללמוד שאסור לנשוך

אני ממליצה שכל פעם שהיא נושכת אותך תעשי שני דברים: תייללי כמו חתול שכואב לו, או "תבכי" וגם תלכי למקום אחר. אם תהיי עקבית ולא תוותרי, היא בסוף תבין שאסור לנשוך. כגורים נושכים זה את זה, זה לא נורא עבורם. החתול שלי, למד ממש מהר את העניין הזה כי הוא גדל עם אחים והבין מהו כאב של נשיכה. כשהוא לא מרוצה מהליטוף שלי, הוא נושך ממש ממש בקלות, כאזהרה וכדי להביע אי שביעות רצון. מניסיוני, יש חתולים, שלוקח להם הרבה זמן עניין זה ולכן צריך התמדה. ללטף אותה ולשחק, רק כשהיא רגועה ולא נשכנית. ובכלל לא לתת לה ידיים ורגליים כמשחק, לא לנפנף ביידים מולה, כי עבור חתול זה טרף.
 
למעלה