Mycoplasmosis

דגלמנגה

New member
לוקחים ת'כלב לוטרינר

ועושים מה שהוא אומר. הוא יודע איך מטפלים במיקופלזמה, זה המקצוע שלו.
ואגב, אתה קצת בפורום הלא נכון.
 

אייר37

New member
לוקחים לוטרינר

המון הוצאות על כלב מעורב שלא תוכננו. לפי וטרינר מחלה קשה מדבקת. לרוב אצל חתולים.
 

Yukita

Active member
מנהל
אז מה אם הוא מעורב? מה קשור? מגיע לו פחות?

 

דגלמנגה

New member
כלב /חתול זה אחריות, וטיפולים רפואיים אי אפשר לתכנן

כלב מעורב גזע זה לא דבר פסול, כי מה שחשוב זה האופי שלו והקשר ביניכם. כשאתה מטפל בכלב שלך ומעביר אותו את המחלה, נוצר קשר חזק ביניכם, בגלל הדאגה, בגלל הקרבה ובזכות ההבראה. תתחיל עם זה, אתה תראה שזה בא לבד. מבלי שתרגיש.

היתה לי כלבה מלינואה מעורבת ½16 שנים והיא סבלה, כבר מגיל 3-4 שנים, מהיפ-דיספלסיה, שהלכה והחריפה ככל שהיא התבגרה. זה דרש התייחסות מיוחדת ולקראת הסוף הייתי צריך להרים ולשאת אותה החוצה וחזרה הביתה בכל טיול צרכים. אני כבר לא צעיר, לגב שלי יש הבעיות שלו והיא שקלה איזה 25 קילו. היה בינינו קשר מיוחד, כמעט טלפתי. כשהיא נפטרה הלב שלי נשבר. לא יכולתי לחשוב על כלב אחר במשך שנים.

אתה בתחילת הדרך ונכונה לך ידידות מופלאה עם יצור מדהים, שנותן אהבה בלי שום תנאים. זה אומר שלא משנה איך תנהג בו, הוא יאהב אותך בכל מקרה. כמה בני אדם כאלה אתה מכיר...? טיפול בבקטריה מנוולת בתחילת הדרך, זה מחיר קטן מאוד ביחס לתמורה שתקבל. תרשום את זה על התנור ותחזור לספר לנו בעוד כמה שנים.
 

cipo 1

New member
רגשת אותי מאוד במסר שלך הלוואי והכלב הזה יזכה להיות מטופל

כפי שמגיע לכל יצור חי באשר הוא.
עודד
 

Yukita

Active member
מנהל
למיטב הבנתי

מיקופלסמוזיס זה זיהום בקטריאלי, שיכול להיות בגלל כל אחת משלוש בקטריות שונות. הזיהום הזה נוטה להיות עיקש למדי אבל בדרך כלל הטיפול הוא באמצעות אנטיביוטיקה - בגלל העיקשות של הטפיל מדובר בדרך כלל בתקופה ארוכה יותר של מתן אנטיביוטיקה מאשר ה"תן לו 5 ימים" הרגיל. חשוב לטפל, כי הבקטריות יכולות לגרום למחלות שונות כגון דלקת ריאות, דלקות פרקים (שזה לא נעים וכואב) ודלקות בדרכי השתן. איבחון מתבצע בין השאר בעזרת בדיקות דם ובדיקות שתן, לפעמים בדיקה של נוזלים מהפרקים - תלוי מה הסימפטומים.

בקיצור, לא להיבהל, להיות בקשר צמוד עם וטרינר שסומכים עליו ולטפל בכלב.
 

אייר37

New member
למיטב הבנתי

נכון מחלה מסוכנת לפי וטרינר מדבקת עוברת בין אדם חתול כלב ואסור שאישה תגע בכלב כזה. חרא של מי שמוסרים כלבים לאימוץ מדביקים אותם במחלות. חולים מטונפים.
 

Yukita

Active member
מנהל
יש אפשרות מסוימת להדבקה, אבל נראה לי שהתבלבלת

בין מיקופלזמוזיס לטוקסופלזמוסיס.
&nbsp
 

Yukita

Active member
מנהל
רק להבהרה

"אסור שאישה תגע בכלב כזה" - אם הוטרינר באמת אמר את זה, רצוי להחליף לוטרינר שיודע על מה הוא מדבר ולא סתם מייצר היסטריה מיותרת שיכולה לפגוע גם בכלב וגם באנשים מסביבו.
&nbsp
יש מצבים, כמו טוקסופלסמוזיס, שיש בהם סיכון מסוים לעובר של אישה בהריון - אם היא לא נושאת כבר נוגדנים עוד מלפני ההריון (ואז אין סיכון בכלל). גם אז הסיכון אינו גבוה ברמה של "אסור שאישה תיגע", להיפך - לא נדבקים מללטף או להחזיק חתול עם טוקסופלסמוזיס. במקרה הזה מדובר בהדבקה אפשרית דרך הצואה, וגם אז צריך שזה ייכנס לפה, כלומר הסיכון הוא בעיקר למי שנהנה לנשנש צואה של חתולים ופירוש הדבר שהיגיינה פשוטה של שטיפת ידיים כל פעם שנוגעים בארגז החול מורידה את רמת הסיכון לרמה די אפסית. לנשים בהריון פשוט ממליצים ליתר בטחון לבקש ממישהו אחר בבית לטפל בארגז החול לתקופת ההריון. למעשה, הסיכון הגבוה ביותר להידבק בטוקסופלסמוזיס אינו מחתולים בכלל אלא מגינון בגינה (באדמה יש את גורמי הטוקסופלסמוזיס) ומירקות בלתי שטופים.
&nbsp
באשר למיקופלסמוזיס, דווקא זה לא מפורסם בתור סיכון מיוחד לנשים - כמו כל זיהום אפשרי, רצוי שאישה בהריון תנקוט באמצעי היגיינה סבירים (תשטוף ידיים כראוי, לא תתן ללקק לה את הפנים ותשטוף ידיים אם מלקקים לה את הידיים וכו'). זה לא שמדובר במשהו שפשוט עובר באוויר ותוקף את כל מה שמסביב. מדובר בטפילים שמראש עבורם הכלב או החתול הם הפונדקאים המועדפים יותר מאשר בני אדם. מדובר בגורמי זיהום אפשריים שנמצאים כל הזמן סביבנו (גם אם אין לנו כלב או חתול) ורוב הזמן מערכת החיסון שלנו ורמה סבירה של היגיינה מגינים עלינו מפניהם. פרופורציות.
&nbsp
וטרינר מקצועי יודע לתת למשפחות המטופלים שלו מידע בתור המסגרת הפרופורציונלית הנכונה, מבלי לייצר היסטריה או רושם כאילו מדובר לפחות בכלבת.
 
למעלה