חתול מעיר אותנו בלילה בשביל טונה

ramtsi

New member
חתול מעיר אותנו בלילה בשביל טונה

שלום, החתול שלנו התחיל בשבוע האחרון להעיר אותנו בסביבות 3 כדי שנביא לו טונה. חשוב לי לציין שיש לו אוכל יבש אבל משום מה הוא לא אוכל ממנו בלילה, ככה יוצא שהוא הופך להיות רעב ומעצבן בשעות האלה.
בנוסף הוא עדיין נושך ושורט את הרגליים שלי ושל אשתי לפני שהוא מקבל את הטונה שלו.
הוא מקבל טונה פעם ביום בבוקר. האם יש טעם לתת גם בערב?
אני מוצא את עצמי ממש מתעצבן עליו וחבל לי שאני מרגיש ככה הוא סה"כ חתול חמוד ונוח כשהוא לא רעב.


ההתנהגות הזאת אופיינית רק לשעות הלילה, בשאר היום הוא חמוד ורגוע ואוכל מהאוכל היבש.
 

גורדיאן

New member
נו, טוב, אתה לא מבין חתולים.

מהיכן בדיוק בא לך הרעיון שהוא מציק לך ב-3 בבוקר בשביל טונה?
חשבת אולי שהוא עושה את זה בשביל צומי ואין לזה שום קשר לטונה?
אז כן, לתת לו טונה זה צומי, אבל אין קשר בין ההצקות לטונה!

אז כל מה שכתבתי לך בפעם האחרונה נכון גם למקרה הזה.
 

Yukita

Active member
מנהל
להתעלם

ולסגור את הדלת לחדר השינה. לא להגיב, לא לקום, לא לתת טונה.
&nbsp
לוודא לפני שהולכים לישון שיש לו הכל (לא בחדר, השינה שלכם), במידת האפשר לשחק איתו ולתת צומי לפני השינה, אבל לא לתגמל התנהגות בלתי רצויה בשעות הלילה.
&nbsp
יציק וירעיש לילה, שניים, שלושה - אם לא תגיבו, יוותר בסוף. זה לא שונה מפעוט מפונק. אין בעיה לסגור את הדלת לחדר השינה.
 

sharonei1

New member
מה הבעיה לתת לו טונה בערב לפני השינה ?

החתולים אצלי מקבלים רטוב גם בבוקר וגם בערב
למה רק פעם אחת בבוקר הוא בעונש ?
 

voyager2005

New member
כבר אמרו מעלי, אבל באופן יותר גורף...

א. הכלל העיקרי אצלי זה אף פעם לא לתת אוכל לחתול שמיילל לקבל. כלל נגזרת: כשמכינים או אוכלים אוכל, ובעיקר בשר\דגים\גבינות - החתולים מחוץ לחדר. אין דבר כזה שחתול שנושך ושורט יקבל אוכל. אם אתה נותן לו אוכל, במיוחד אוכל מיוחד, אתה מתגמל אותו על ההתנהגות שלו. במקרה שלך, אתה מלמד אותו לשרוט ולנשוך אותך. אם תכננתי לתת להם אוכל ומשום מה הם מייללים, אז שיחכו. הבנתי שאצל חתולים מספיק כמה דקות כדי לנתק בין סיבה לתוצאה.

ב. אני נותנת אוכל רטוב לפני השינה, מכמה סיבות. אחת מהן זה לתת להם "ארוחה דשנה" לפני השינה, שתעזור להם ללכת לישון. באם החתולים מייללים באמצע הלילה, שזה מאוד נדיר, אני אבדוק מה קורה, אבל בשום פנים ואופן אני לא אתן להם אוכל: לא אוכל יבש, ובוודאי לא אוכל רטוב או פרס אחר. ברגע שנתת לחתול טונה באמצע הלילה, לימדת אותו שכדאי להעיר אותך. יקח הרבה זמן ללמד אותו אחרת, אבל אין ברירה, חייבים להתמיד.

חתולים לא הופכים מעוצבנים מחוסר אוכל בלילה. בעבר לא מלאתי את האוכל של החתולים בלילה, ולא קרה כלום. בוודאי שאם יש לו אוכל זמין, זאת לא הסיבה שהוא מעוצבן, ולא הייתי מחפשת את הסיבה באוכל.

לפעמים נוטים לגשת לאוכל כאופציה ראשונה כשחתול רוצה משהו, וחתול בדרך כלל לא יגיד "לא" לאוכל, במיוחד אוכל "שווה", אבל זה לא אומר שיש כאן סיבה ותוצאה (עצבנות ואוכל). יש כאן גם סכנה של השמנה - החתול רוצה משהו, ומקבל אוכל, אז הוא אוכל. אבל האוכל משמש תחליף למה שהוא רצה מלכתחילה (למשל, צומי), והוא מתרגל לאכול במקום.

ג. קראתי בעבר שעדיף לא לתת לחתולים טונה באופן תדיר. מידי פעם זה בסדר, אבל לא כל הזמן. עדיף אוכל לחתולים (שזה יוצא די אותו דבר מבחינת מחיר), וכדאי לגוון.

ד. חתול שחי רק בבית צריך שהבעלים יספקו לו עניין, במיוחד כאשר הבעלים לא נמצאים במשך רוב היום. יש הרבה רעיונות באינטרנט.
 

אלישבע777

Well-known member
לא לתת לו טונה ובכלל להתעלם!

אתם מחזקים על ידי פרס, את ההתנהגות שאותה אתם רוצים למנוע. פרסים נותנים רק כשהוא שקט, נינוח, חברותי ולא מפריע. כשהוא מפריע לכם - להתעלם לחלוטין. לא לקום, לא לדבר איתו, לא ללטף, שום כלום. להתשדל לא לכעוס או לגרש אותו , כי זה גם כן סוג של פרס!! עתה, ייקח זמן , עד שהוא ילמד שאתם רציניים ומתמידים ולא מוותרים. זה יכול לקחת שבועות ואפילו חודשים. לשנות הרגלים - זה קשה מאוד, אבל אפשרי. כל פעם שתוותרו לו , זה ייקח יותר ויותר זמן לחנך אותו מחדש.
השינה שלכם חשובה ביותר. אם כלו כל הקיצין, אז צריך לחשוב על כך שהחתול בלילה יהיה במקום שהוא לא יוכל להפריע לכם. וגם פקקי אוזנים ומאוורר חזק שעושה רעש מונוטוני, למיסוך קולות (הפוך על הקיר, שלא יקרר אתכם). עם תתמידו, תראו שהתופעה תלך ותעשה נדירה. אבל אי אפשר לבטיח שהוא לא ינסה את מזלו בשיטת מצליח, מידי פעם. אל תשכחו שהחתול הוא חיה לילית והוא גם יכול לישון , מתי שאתם לא יכולים. ואל תרחמו עליו, כי סופכם להתעורר בשבילו כל שעה ושעה...
 

sharonei1

New member
איזה פרס ? החתול רעב עכשיו חורף מסכן רק פעם ביום מקבל רטוב

בחורף חתולים אוכלים יותר החתול רוצה קצת אוכל רטוב בערב לא מגיע לו ?
שירעב ? רק כי זה פרס לקבל רטוב ?
ממליץ גם לתת אוכל איכותי רטוב כמו שזיר ולא טונה רגילה
אצלי מקבלים בבוקר ובערב וזה לא פרס או עונש
 

Yukita

Active member
מנהל
אפשר לתת מה שרוצים

פשוט לא בתגובה לנודניקיות, בטח לא בשעות מוזרות בלילה ו/או אם זה מלווה בנשיכות/שריטות.
&nbsp
לא צריך להיות קשים מדי וגם לא רכים מדי. לטפל באהבה, לא לקלקל בפינוק. תמיד להיות כמובן עם עין פקוחה לראות האם מדובר בכלל בבעיה רפואית, אבל בגדול - לא לתגמל התנהגות בלתי רצויה (גם לא בילדים, אגב).
 

sharonei1

New member
אני לא רואה כתגמול קצת אוכל רטוב לארוחת ערב

שנותנים בזמן, אם הוא לא מקבל בשעה נורמלית אז ברור שבשעות מוזרות הוא ימשיך לבקש
 

אלישבע777

Well-known member
פנית לפורום לקבל עצה מבעלי ניסיון ואת לא מסכימה לה...

את לא חייבת לקבל אף עצה, אבל את מתבצרת בעמדך ולא מבינה מה אופיו של החתול וגם לא מאמינה, שאנשים בעלי ניסיון רב - יודעים מה הם מייעצים.
קשה לגמול חתול מהרגלים. ככל שעובר הזמן והחתול שלך מתרגל לבקש אוכל בלילה, זה רק עלול להחמיר, לא להשתפר. מחר הוא יעיר אתכם כי משעמם לו , כי בא לו וכי הוא שמע ציפורים מצייצות בארבע בבוקר.
יבוא יום והוא גם עלול לעשות מה שהחתול שלי עשה, כשהוא רצה להעיר אותי לפנות בוקר ( לא בגלל רעב, אלא בגלל שעמום!) - לקפוץ עלי, להפיל חפצים מהשידה, ליילל נוראות, לפתוח את הארון ולהתיישב על המגבות ( הוא יודע שזה אסור!), לנשוך , להסיר את השמיכה... לא מאחלת לך, להתעורר ככה!
אני שגמלתי את החתול שלי להעיר אותי מוקדם, יודעת כמה זה היה קשה. לקח לי שנה עד שהוא נרגע סופית, בהדרגה וגם היום, הוא פעם פעמיים בשנה הוא מעיר, בעיקר אם הצלחת שלו התרוקנה.
 

sharonei1

New member
זה לא אני פניתי זה ramtsi

וארוחת ערב זה לא תגמול זה צורך בסיסי של החתול לאכול בערב
החתולים שלי לא מפריעים לי לישון למרות שאוכלים ארוחת ערב רטובה
 

אלישבע777

Well-known member
אם הם אינם מפריעים, אז

אין בעיה. הבעיה קיימת רק אם הם מפריעים, ואז העצה רלבנטית.
עקרונית, כשהחתול מפריע לנו, לא להשתיק אותו במשהו טוב כמו - ליטוף, אוכל, חטיף וכל מה שהוא אוהב.
את כנראה נותנת להם מזון כשהם רגועים ולכן הם נשארים רגועים!!! וכך צריך לנהוג תמיד.
המזון הרטוב, או החטיף או הליטוף - אינם יוצרים בעיה כלל, בתנאי שהחתול מקבל אותם כשהוא רגוע ולא כדי להרגיע אותו.
 

sharonei1

New member
זו בדיוק הבעיה בהודעה המקורית כתוב שהחתול המורעב

לא מקבל בשעה נורמלית בערב אוכל רטוב אלה רק בבוקר
לכן ב 3 בלילה הוא כבר לא יכול יותר ומעיר אותם
אם יתנו לו בשעה נורמלית בערב שהוא רגוע לא יעיר אותם ב 3 בלילה
 

voyager2005

New member
החתול לא מורעב

בפירוש כתוב שיש לו מספיק אוכל.

אתה והשואל המקורי שניכם החלטתם שהחתול רעב ושהוא רוצה טונה באמצע הלילה, אבל אין שום הוכחה ממה שנכתב שזה מה שהוא רצה במקור

מה שבטוח זה שעכשיו הוא יודע שאם הוא מיילל באמצע הלילה, הוא יקבל טונה

לא ברור מאיפה החלטת שחתול "לא יכול יותר" אם אין לו טונה. בגדול, הבעיה של רוב חתולי הבית זה לא רעב, אלא השמנה. כ 60% מחתולי הבית שמנים מידי, וזאת בגלל שהבעלים מאכילים אותם בלי קשר למה שהם רוצים או צריכים
 

אלישבע777

Well-known member
ל-שרון בעניין שעת ההאכלה "נורמלית" של החתולים

העניין הוא, שחתול הוא חיית לילה ורק אצלנו, הוא מתאים ( חלקית) את עצמו לפעילות של הבעלים והופך לחיית יום. חתול הוא חיה של הרגלים. אם הוא התרגל לקבל את הטונה שהוא מאוד אוהב, באמצע הלילה - אז הוא יעיר את הבעלים באמצע הלילה! וזה שהוא מקבל גם נניח בשעה שבע בערב, שהיא "שעה נורמלית", לא ימנע ממנו לבקש גם בשעה 2:00 בלילה, או כל שעה לא נורמלית אחרת. בשביל החתול - כל שעה בלילה היא שעה נורמלית בהחלט לפינוקים ולאכילה!

יתר על כן, חתול שרגיל לעובדה שהבעלים קמים לפקודתו בלילה, הוא יעיר את הבעלים, גם בגלל שעמום וגם כל מיני סיבות שלעולם לא נדע.

כנוצר הרגל, קשה מאוד לשרש אותו.
 

אלישבע777

Well-known member
מרחיבה את דבריה של יוקיטה

אחת השיטות לאילוף בעלי חיים, היא באמצעות מזון. כדי לקבל שקט, תנו לו את המזון רק כשהוא נינוח ושקט, ואפילו מוקדם יותר מהשעה הרגילה, לפני שהוא מנדנד. אני ממליצה אם זה אפשרי, שהצלחת תהיה מלאה במזון יבש רגיל, כך שהוא לא ירעב עד הערב. את המזון המיוחד, טונה או אחר, תנו באמת כפרס, על התנהגות טובה,כמו שאתם רגילים. ככה מרגילים את החתול לשקט ולביטחון בלי לפנק אותו ובלי שהוא ישלוט בכם.

החתול שלי, בניגוד לחתול הקודם, כשנגמר לו האוכל בצלחת ( זה קורה לפעמים, לפעמים איני מעריכה נכון את הכמות הנדרשת), הוא נורא נלחץ וקורה שהוא מעיר אותי מוקדם מדי. אני לא קמה!! אם אקום בגלל זה אפילו פעם אחת, הוא יתחיל להעיר מתי שהוא רוצה, למשחקים ובגלל שמשעמם לו. אני קמה, רק כשהוא מפסיק לנדנד ולא ניגשת מייד להאכיל אותו, כדי שלא יקשר זאת לאוכל. אצלי החתול קצת השתנה כי התופעה הזו, החלה כשהוא היה חתול בוגר ולא כגור... ואכן החתול, לא תמיד מעיר אותי כשהצלחת ריקה, הוא כבר מבין שזה לא יעזור לו. גם ככה, הוא אוכל שנים שלושה גרגרים ונח...
 
למעלה