קבלו את העדכון השנתי של דירוג המזונות

dimitrygo

Active member
מנהל
קבלו את העדכון השנתי של דירוג המזונות

בעדכון הזה שיניתי את ההתיחחסות שלי למרכיבים כגון "חלבון עוף מיובש", "חלבון עוף מעובד" וכו' לטובה. הייתה לי התכתבות ארוכה עם נציג של FEDIAF (European Pet Food Industry Federation) שאיכשהו שיכנע אותי שזה מאוד דומה לקמח עוף, אם כי ההגדרה שלהם די מערופלת. כתוצאה מזה הציונים של מזונות כמו רויאל קנין, פרו פלאן וכו' עלו בצורה די משמעותית.
www.catfood.co.il
 

דגלמנגה

New member
איזה מזל שיש לנו אותך


נכנסתי לאתר שלהם והתחלתי לשוטט בין הדוחות על מזון משומר וחצי יבש לחתולים - חטפתי סחרחורת. כל כך הרבה נתונים ומושגים, ממש מקצוע שצריך ללמוד אותו. ואני רק ברמה של מצמוצים ופיהוקים ופיתויים פה ושם בקמצוצי טונה
, כשהממוצמץ מסרב לפהק בחזרה...
 

dimitrygo

Active member
מנהל
הבעיה הכי גדולה איתם שכל מה שהם עושים זה רק בגדר המלצות,

שום דבר לא מחייב. אני אפילו לא מתאר לעצמי איזה תקציב הם מבזבזים על כל הניסוחים, מסמכים ותחזוקה שלהם והכל לשווא. יותר מזה, בגלל המורכבות של התקנות וההגדרות שלהם הייצרנים דווקא נמנעים מלהשתמש בהגדרות של FEDIAF כי זה כן מחייב ולכן הם ממציאים הגדרות משל עצמם. למשל ההגדרה הרשמית היחידה של מרכיב בשרי מעובד היא Processed Animal Protein ואז אפשר לפרת את הסוג של בעל חיים, את התהליך ועוד פרטים. זו הגדרה קצת מפחידה ולכן היצרנים משתמשים במשהו יותר מובן כמו חלבון מיובש וכו'.
 

Yukita

Active member
מנהל
אם ההגדרה שלהם מעורפלת

מה באמת שכנע אותך? מעניין לדעת

&nbsp
.. וכמובן גם מה שיש אצלנו בבית נמצא שם בעקבות "דירוג דימה"
 

dimitrygo

Active member
מנהל
תראי את התשובה שלי לדגלמנגה למעלה

למרות שאירופה זה עולם ישן אבל בכל מה שקשור למזון לבעלי חיים זה המערב הפרוא וכל אחד עושה מה שנוח לו. הניסוח "הגדרות מעורפלות" למעשה אינו נכון כי אין הגדרות למרכיבים כאלה בכלל. התכתבתי גם עם מספר יצרנים וכל זה גרם לי לשנות את הגישה בעינין הזה. להגיד שעשיתי את זה בלב שם אני לא יכול אבל הרגשתי שאני עושה אבל לכמה מזונות בהשוואה למקבילות שלהם מארה"ב וקנדה.
 

Ka13

New member
תודה על העדכון וכל

הכבוד על מסמך ככ מקיף, נראה שהתווספו הרבה מאוד מזונות חדשים. קצת לא מבינה את הדירוג שנתת ל ownat
כתוב שיש בשר אבל לא מפורט מה בדיוק. שאלתי אותך בעבר על המזון הזה וענית שבעייתי מצדך שאין פירוט מלא של הבשר - איזה בשר בדיוק יש שם...מאיזה חיה ואיזה חלקים.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
זה מזון אירופאי וכפי שהסברתי אין להם הרבה הגדרות

למרכיבים בשריים. ההגדרה הרשמית של AAFCO:
Meat Meal or Meat & Bone Meal is the rendered product from mammal tissues, with or without bone, exclusive of any added blood, hair, hoof, horn, hide trimmings, manure, stomach and rumen contents except in such amounts as may occur unavoidably in good processing practices.

זו הגדרה של קמח בשר ולא של בשר מיובש אבל אין לי כזו.
וניתן למצוא הסברים כגון:
“meat” listed in the ingredient list is derived from cattle, swine, sheep or goats unless the label specifies the meat was derived from another species (e.g. venison or rabbit meal).

אז אני מסתמך על ההגדרה ועל ההסבר האלה. לכן אני לא מוריד נקודות בגלל שאני לא יודע באיזה סוגים של בשר משתמשים במזון כזה אבל הייתי מעדיף פירוט מלא ומדוייק.
 

Ka13

New member
אני מבינה את המגבלות

עם זאת לאמינות יש משקל זהה לדעתי לאחוזי החלבון במזון.
אתה הערת את תשומת ליבי לזה ובצדק, חוסר פירוט מחשיד לשימוש בחלקים ובשאריות שאינם ראויים למאכל ( יש מזונות שמציינים במפורש שחלקי הבשר במזון ראויים למאכל *אדם*). אמינות זה מושג חמקמק בתעשיית המזון לבעלי חיים ודווקא בגלל זה יש לתת עליו את הדעת . אני באופן אישי לא הייתי נותנת קרדיט לחוסר שקיפות ואמינות.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אבל זה אומר לפסול את כל המזונות תוצרת אירופה כי מה שהם

רושמים, אפילו דברים הכי טובים ואיכותיים, ברוב המכריע של המקרים לא מגובה ע"י שום תקן.
בנוסף אני תמיד אומר לא להסתמך רק על הציון שאני נותן אלא להתעמק ולקרוא את הנתונים של המזונות. כי הציונים הם מאוד סובייקטיביים. בנוסף מזונות שקיבלו ציונים זהים או קרובים יכולים להיות מאוד רחוקים מבחינת המרכיבים וערכים תזונתיים. כך שהציון בפני עצמו אינו מספיק.
 

Ka13

New member
אני מבינה את זה

בושה שאין לאירופה תקן ראוי.
אני מבינה את הבעייתיות בדירוג , אין לי טענות אלייך . אני כותבת
גם כדי שאחרים יקראו וידעו שכדאי להיצמד למזונות בתקן.
אני התעניינתי בownat ולא שמתי לב לבעייתיות ברכיבים ורק המחשבה שיש שם אפים ,עיניים וחיך של חמון הורידה אותי מהמזון הזה אבל יצא לי גם לקרוא על דברים גרועים יותר.
 

שרונה200

New member
היי דימיטרי, שתי שאלות -

1. יש לי חתולה עם עצירות, בעיות נשימה וחשד להתחלה של כליות (המצב מסובך ואני לא מעוניינת לבדוק את בעיית הכליות ולא לתת לה מזון רפואי). אני מחפשת מזון יבש נטול דגנים עם אחוז חלבון 30% ולא יותר. יש לך המלצה ?
2. בלאונרדו נטול דגנים לדוגמה הדגשת באדום את ה ash. קראתי כאן
https://www.vetknowhow.co.uk/blog/what-is-ash-in-pet-food
ש ash זה מינרלים ולא צריך להתייחס לזה כקבוצה אלא לבחון כל מרכיב. במקרה של חתולים שסובלים מכשל כליות צריך להגביל את ה phosphorus אבל לא את ה ash כי אז מונעים מהם מינרלים חיוניים. האם במקרה שלי אני יכולה להתעלם מה ash שמסומן באדום ולהתייחס רק ל phosphorus ?
 

dimitrygo

Active member
מנהל
1. תבדקי מזונות NOW לחתולים בוגרים דווקא ולא למבוגרים

יש בהם 33-31% חלבון איכותי וזרחן די נמוך.
2. אני לא מוריד ציון בגלל אחוזי אפר גבוהים אבל אכן מדגיש ערכים חריגים (ביחס לאחוזי חלבון). במזונות תוצרת צפון אמריקה ערכים של סידן וזרחן שרשומים על המזונות הם ערכי מינימום. כלומר בפועל יכול להיות הרבה יותר ממה שרשום. במזונות תוצרת אירופה זה יותר מסובך אבל עדיין יכול להיות הבדל בין הכמות הרשומה לבין כמות בפועל. לדעתי אפר זה בעיקר סידן וזרחן כי כמות של שאר המינרלים יחסית זניחה. כלומר אם מצויין אחוז אפר גבוה אז כניראה גם אחוזי סידן וזרחן הם גבוהים. אבל זו רק השערה.
 

g l o r y

New member
רק מעדכנת שמצאתי RC RENAL רפואי בארץ

מכיוון ואני יודעת שיש כאן עוד אנשים עם הבעיה ואין מלאי בשום מקום.
הזמנתי מהשירות לקוחות של אניפט, מסתבר שיש להם מלאי של זה ומזל, כי החתול החליט שזה האוכל עכשיו ולא מעניין אותו שנגמר ושינו יבואן ואין בארץ.
 

g l o r y

New member
תודה רבה דמיטרי!!! ושאלה

היה לי דיון עם הווט שלי בנושא מזון ללא דגנים ורציתי לדעת מה אתה חושב בנושא.
&nbsp
כשהיא שמעה שאני נותנת את הBRIT הרפואי החדש היא הזדעזעה ואמרה לי להפסיק, כי יש מטופלים אחרים שלה שנתנו את זה והחתול שלהם הידרדר ממש מהר.
בכלל היא אמרה לי שהיא ממש נגד מזון ללא דגנים מכמה סיבות, הראשונה שבהם היא שמחקרים מודרניים על כל הטרנד הזה גילו קורלציה בין תזונה של מזון ללא דגנים בכלבים וחתולים, ובעיות בריאות כמו כשל לבבי ועוד. לפי מה שהם אומרים זה לא באמת בריא, לא ממש הבנתי למה. לפי מה שהיא אומרת היו לה כמה דוגמאות פיזיות לזה במרפאה.
הסיבה השניה היא שיצרנים מתפארים ב"ללא דגנים" אבל בפועל לא טורחים לאזן את האוכל תזונתית ולא לאיכות שלו ויש "תחליפי דגנים" שהם מכניסים, מקורות אחרים לנפח או לסיבים או WATEVER שהם גרועים יותר.
מכל העניין יצאתי מבולבלת אבל מכיוון שהחתול הפסיק לאכול את BRIT בכל מקרה, זה לא כל כך שינה לי באותו רגע.
אבל זה מעניין אותי והייתי רוצה לדעת מה דעתך בנושא.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
לגבי בריט אין לי מושג, זה מזון די חדש בשוק שלנו ואני לא

יודע איך היא קבעה שהוא משפיע לרעה. אנחנו יודעים שממחלת הכליות אין מרפא אז אני חושב שאי אפשר לייחס כל שינוי לרעה דווקא למזון.
&nbsp
לגבי דגנים - זה נכון שתווית "נטול דגנים" לא הופכת את המזון אוטמתית לאיכותי. כי באמת במקום דגנים יש במזונות כאלה מקורות אחרים של פחמימות. השאלה היא פחות "איזה פחמימות" ויותר "כמה הפחמימות". כך קרה "היסטורית" שמזונות איכותיים (לדעתי לפחות) שמכילים כמות רבה של מרכיבים בשריים ואחוי גבוהים של הפחמימות הם נטולי דגנים. כניראה זאת הייתה הדרך של היצרנים להבליט את המזונות שלהם.
&nbsp
לגבי מחקר על מזונות ללא דגנים. אכן יש מחקר כזה אבל הוא מתייחס בעיקר לכלבים. הם גילו עליה דרסתית מאוד במספר מקרים של מחלת לב מסויימת בשנים אחרונות ומצאו כביכול קורלציה בין מזונות נטולי דגנים שהכלבים החולים האלה אכלו לבין המחלה. הם לא יודעים מה בדיוק הקשר, הם לא יודעים מה בדיוק גורם למחלה, הם גם לא חייבו את היצרנים להוריד את המזונות האלה מהמדף. בגדול במחקר הזה יש יותר שאלות מאשר תשובות. אבל כן הם יצאו עם ההמלצה הזאת לא להאכיל במזונות נטולי דגנים.
 

g l o r y

New member
תודה!! בקיצור

כמו בהרבה דברים בתעשיית המזון והבריאות לחיות מחמד, אין הרבה מסקנות בסלע ויש הרבה דעות. זה די מבלבל..... החתול בכל מקרה מגלה חיבה מוזרה לדגנים. הוא טיפס על השיש לפני כמה ימים והתעלם לחלוטין משניצלים טריים וישב ואכל גריסים (שעורה) שבישלתי במים. למה? כי הוא מוזר.
&nbsp
אני הגעתי בסופו של דבר למסקנה שיותר חשוב לי שהחתול יאכל ותהיה לו איכות חיים בזמן שנותר לו מאשר שיסבול את האוכל שהוא לא אוהב וימות מתת תזונה.
אני מבשלת לו דגי מים מתוקים עם העצמות שלהם מבושלות במים כדי להוציא את הג'לטין,שמה את הבשר במים עם הג'לטין (מוציאה עצמות כמובן), מקררת ונותנת לו את זה כי זה מה שהוא אוכל בתיאבון, בתוספת מיני ירקות שהוא ממש אוהב. בעקבות זה השתפר לו התיאבון והוא גם אוכל את האוכל רפואי יבש (RC RENAL) בלי שאני ארדוף אחריו. הוא שומר על משקל יפה והפסיק להקיא מים כמעט בכלל (פעם בחודש אולי).
((הייתי רוצה להוסיף לזה תוסף משלים כדי לאזן את האוכל אבל קשה להשיג בארץ ובחו"ל לא שולחים בלי מרשם מווט. )
כל עוד הוא אוכל, משחק, חיוני וטוב לו, טוב לי. לא הייתי ממליצה את זה לאחרים כי אני לא יודעת כמה מאוזן ובריא זה, אבל לו ספציפית זה עובד כרגע ואין לי תכנית טובה יותר... שיגעתי אותו מספיק.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
על איזה תוסף את מדברת? יש מה שנקרא premix שכן שולחים לארץ

 
למעלה