חתול ששורט ונושך בבוקר על מנת לקבל טונה

ramtsi

New member
חתול ששורט ונושך בבוקר על מנת לקבל טונה

שלום, החתול שלנו הגיע ממשפחה שמסרה אותו, נמצא אצלנו כמספר חודשים. בן 3, בריא וחמוד. מאז שהגיע אלינו התחיל לקבל מנת טונה בבוקר (בנוסף לאוכל היבש כמובן). בימים האחרונים, ברגע שאני קם מהמיטה הוא מתחיל לשרוט ולנשוך לי את כפות הרגליים על מנת שאביא לו טונה. הנשיכות והשריטות מאוד חלשות אך עדיין לא נעים. היום הייתי צריך להסתובב עם מתיז מים על מנת שיפסיק.

חשוב לי לציין שבכל שאר הזמן הוא מתוק ולא מראה שום סימני תוקפנות. יש לי הרגשה שהמשפחה ממנה הגיע הייתה מאכילה אותו בפינוקים כל הזמן... בכל מקרה, הפסקתי לתת לו טונה לבינתיים... האם זו הדרך הנכונה לטפל בבעיה?
תודה.
 

גורדיאן

New member
לא, זאת לא הדרך הנכונה.

לא התזת המים ולא הפסקת הטונה.התזה היא פעולה תוקפנית ואתה לא רוצה להכניס תוקפנות ליחסים שלך עם החתול, וגם לא לתסכל אותו בכך שאתה מונע ממנו את הטונה.
החתול דווקא נחמד אליך וגם מנומס, כל עוד השריטות והנשיכות הן בלתי מזיקות, אבל אם אתה רוצה להפסיק גם את זה כל שאתה צריך זה להרים בתגובה את הקול ולומר בנימה קשוחה 'לא' או 'תפסיק' או כל דבר אחר המקובל עליך, עם הזמן הוא ילמד שאתה לא אוהב תזכורת 'קשוחה' וירכך אותה או יפסיק אותה. חוץ מזה אם אתה רואה שהוא בא "להזכיר" לך מייד תגיד לו משהו כדי שהוא יבין שאתה רואה אותו ומתייחס אליו, חתולים הם חכמים מספיק להבין שאין צורך בתזכורת, במיוחד אם זאת גוררת תגובה שלילית.
 

ramtsi

New member
האם מתן הטונה לא ישמש חיזוק להתנהגות השלילית?

האם החתול ילמד שאם הוא מתנהג ככה הוא יקבל טונה?
זה מאוד מבלבל. כי ניסיתי כמה פעמים להרים את הקול אך ללא תועלת.
הוא שב על עקבותיו בדרכו לכף רגלי. זו תחושה דיי מתסכלת כשפתאום
חייה חברותית ועדינה - לכאורה, מתחילה להתנהג ככה.
&nbsp
 

גורדיאן

New member
כמה דברים:

החתול כבר למד שאם הוא מתנהג ככה הוא יקבל טונה, עכשיו אתה רוצה לשנות את זה, וכדי לעשות זאת אתה צריך ללמד אותו שאתה יודע למה הוא בא, זה עניין ההתייחסות אליו כשהוא מתקרב, וללמד אותו שתזכורת של שריטות ונשיכות לא אהובה עליך וגוררת תגובה שלילית (אבל מנומסת ולא אלימה).
והכי חשוב זה שאתה צריך להיות סבלני, 'כמה פעמים' זה ממש לא מספיק, אולי זה ייקח שבועות או חודשים, וזה יהיה קצר יותר ככל שתעשה את זה נכון יותר ובהתמדה.
 

Yukita

Active member
מנהל
אפשר לתת טונה

פשוט כדאי להקפיד על מיקום קבוע לצורך העניין, כדי שלא יציק לך מחוץ להקשר הזה.
&nbsp
אצלנו כל חמשת החתולים מקבלים מנת אוכל רטוב בבוקר. כל אחד מהם מקבל את המנה שלו בקערה שלו במיקום מסוים וקבוע. הם יודעים שכדי לקבל את המנה שלהם הם צריכים ללכת למיקום שלהם. גם מאכילים ברחוב נוקטים לעתים קרובות בדרך דומה (חלוקה למנות במיקומים קבועים כדי לשמור על סדר סביר בהאכלה). בדרך הזו, לפחות לפי נסיוני, חתולים פחות נוטים להציק מחוץ להקשר המסוים שבו למדו לקבל את המנה שלהם. אצלנו באמת לא מציקים לי בנוגע לאוכל הרטוב.
 
למעלה