לא מבין למה החתול עושה קקי מחוץ לארגז

ramtsi

New member
לא מבין למה החתול עושה קקי מחוץ לארגז

שלום, אימצנו חתול בן 2.5 שנמצא אצלנו כשבועיים. חתול מתוק, מנומס ועדין. משום מה, עושה קקי מחוץ לארגז פעם בשבוע בערך - ולא באותו המקום. הוא בריא, רגוע ונמצא במעקב אצל וטרינר. מחליפים חול פעם בשבוע וחצי עד שבועיים.

אני אובד עצות. תודה למגיבים.
 

אלישבע777

Well-known member
זו באמת בעיה.

תנסו להרגיל אותו לחול, וללטף אותו ולתת חטיף שהוא אוהב, כשהוא נכנס לחול, לשבח ולהלל במילים קבועות, שהוא ילמד שהן מילות שבח, אפשר לצלצל גם בפעמון קטן , שילמד שצלצול הפעמון מתקשר עם הצרכים שלו. כמו כן, תעבירו קצת קקי לחול, שיריח את זה שם. במקום שהוא עשה ( מחוץ לקופסא) , לנקות היטב היטב, שלא ישאר ריח. אם תראו שהוא הולך למקום אחר לעשות - קחו אותו בעדינות לחול שלו. לתת לו תגמול חיובי בחול ( וגם כשהוא סתם נחמד).
האמת, שעם חתול בוגר- קשה מאוד לשנות הרגלים. כמו כן יש לבדוק אצל הווטרינר אם הכל תקין אצלו. לי היה חתול זקן שסבל מעצירות והוא עשה בכל הבית, ולא רק בקופסא. בסוף הוא עבר ניתוח לכריתת המעי הגס. החתול שלכם בוגר צעיר, התופעה הזו, אינה נפוצה אצל צעירים.
 

Yukita

Active member
מנהל
מספר שאלות

האם הארגז הוא מהסוג הפתוח או הסגור? אם זה ארגז סגור, יתכן שכדאי לפתוח אותו ולראות אם זה יעזור.
&nbsp
איזה סוג חול שמתם בארגז?
&nbsp
כתבת שהחול מוחלף פעם בשבוע. מעבר לזה, האם אתם מפנים את הצרכים כל יום (ללא החלפת חול)? אם אינכם עושים זאת, התחילו לעשות כן כי הימצאות צרכים בארגז יכולה לדחוף חתול לחפש מקום נקי לעשות בו צרכים. לשם דוגמא, אצלנו יש 5 חתולים ויש פינוי צרכים מהארגזים כל יום.
&nbsp
מה מיקום הארגז בבית? האם הוא נמצא ליד משהו מרעיש, כמו מכונת כביסה? יתכן שכדאי לשים ארגז נוסף בבית בנקודה שונה לגמרי ולראות אם זה יעזור, כי יתכן שמשהו במקום הארגז הוא הגורם לבעיה. לפעמים זה משהו מפחיד סמוך לארגז, לפעמים זה מיקום חשוף מדי - בכל אופן לעיתים שינוי מיקום עוזר.
&nbsp
יתכן גם שבהיות החתול חדש בבית, הבטחון העצמי שלו עדיין נמוך ולכן מדי פעם הוא נלחץ ומחפש מיקום אחר לעשות בו צרכים. במקרה זה, דברים שמוסיפים רוגע יכולים לכלול תוספת מקומות מחבוא ומדפים לעליה לתצפית מגבוה - שני דברים שעוזרים לחתולים להרגיש רגועים יותר.
 

ramtsi

New member
תודה על העזרה, להלן כמה תשובות

הארגז הינו מהסוג הפתוח, והחול הינו חול מתגבש. כמו כן, הוצאת הגושים מהחול נעשית פעם ביום.
מיקומו של הארגז בסלון, והוא הונח שם על מנת להקל על הסתגלותו למעבר אלינו. בכוונתי להניח את הארגז במרפסת השירות בתקווה שזה יעזור. אם זה לא יעזור אשקול רכישת ארגז חול נוסף.
&nbsp
אצל הוטרינר לא התרשמו שיש בעיות רפואיות שמצדיקות את זה.
&nbsp
 

Yukita

Active member
מנהל
לאור התשובות

יש סיכוי מסוים שהמיקום קצת חשוף מדי, במקום עם יותר מדי תנועה ורעש, עבור חתול שהמקום והאנשים עדיין חדשים לו. במקרה כזה, ארגז נוסף במיקום אחר ו/או הפיכת הארגז הקיים לארגז סגור אולי יועילו.
 

LEEM7

New member
אצלי מה שעזר זה ארגז ענק

יש לי חתול שהיום הוא בן 7. אחת לכמה זמן הוא היה עושה מחוץ לארגז. זה היה מטריף אותי.
הוא היה אצלי כגור אומנה. אבל גם הוא וגם אחיו (שגם הוא היה איתו אצלי באומנה) התרגלו לארגז חול באופן מיידי כשהחלו לעשות בעצמם. רק הקטע הזה עם הקקי מחוץ לארגז הטריף אותי.
לפני בערך שנה עלה לי רעיון, החלפתי את הארגז שהיה (שגם הוא לא היה קטן. אלא היה בגודל בינוני גדול) בארגז ענק. ממש ענק: אורך בערך 60 סמ ורוחב בערך 50 ס"מ (פלוס מינוס ס"מ).
והוא סגור אבל לא לגמרי. חוץ מפתח הכניסה, יש גם פתח בשליש ה"גג" של המכסה. כלומר פתח הכניסה ממשיך, כך ששליש מהמכסה פתוח. הארגז מגיע עם "דלת" שניתן לפתוח רק את הדלת עצמה אבל היא מתקפלת כך שניתן לפתוח את השליש העליון. אין לי מושג אם זה קשור או לא, אבל הוא הפסיק לעשות קקי מחוץ לארגז.
הרושם שלי הוא, שהוא היה צריך הרבה מקום לחפור ולהסתובב. והארגז הקטן יותר (למרות שכאמור לא היה ככ קטן) לא הספיק לו.
לגבי המיקום: בסלון זה לא טוב. הארגז צריך להיות בחדר יותר קטן עם מעט תנועה של אנשים. אצלי יש אחד במרפסת ואחד במקלחת.
חתולים אוהבים פרטיות.. :)
 

sharonei1

New member
זה עובר לבד

קרה לי כמה פעמים בתקופות שכנראה היו לחוצות לחתולים
 
למעלה