החול חדש לחתול

אלישבע777

Well-known member
החול חדש לחתול

בהמלצת החנות שאני קונה בה חול, קניתי חבילה זו לניסיון.
הייתי רוצה לדעת מה "החול" הזה:
ממה הוא עשוי, יתרונות וחסרונות. הוא אכן ללא אבק, אבל יקר יותר מחול מתגבש. ההתגבשות שלו ממש נמוכה. האם הוא באמת, מתאים לשימוש ממושך יותר?

 

אלישבע777

Well-known member
לא יודעת למה התמונה למעלה אינה ישרה. מעולם זה לא קרה קודם

איך מיישרים?
 

Yukita

Active member
מנהל
לי אישית החול הזה לא מוכר

אולי מישהו אחר מבין הקוראים מכיר?
 

גורדיאן

New member
כנראה שיש סיבה לכך שאין הרבה תשובות,

והסיבה היא שזה רק חול, שום דבר חשוב, את צריכה לנסות ולראות אם זה מתאים לך ואם לא תחליפי למשהו אחר, בכל מקרה החתולים יעשו את הצרכים שלהם וההבדל בין חול כזה לאחר הוא רק קצת יותר או פחות עבודת מטאטא, מובטח לך כי אף חתול לא יגיש נגדך בג"ץ רק בגלל שבחרת חול שלא מתאים לתחת העדין שלו.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
כבר שמעתי על חתולים שסירבו לעשות צרכים בחול חדש וזה קרה

לא רק במקרה של החלפה ממתגבש רגיל לקריסטלי כפי שאפשר לצפות אלא בהחלפה לחול מנסורת עץ כמו קטס בסט.
 

Yukita

Active member
מנהל
לפי האינטרנט

החול הזה עשוי מתירס וזו הסיבה שניתן להוריד אותו עם המים בשירותים (חול רגיל הוא סוג של חומר שכורים אותו מהאדמה). כתוב על החבילה שצילמת "septic safe" שזה בעקרון אומר שזה מתאים למערכת צנרת רגילה של שירותים. מצד שני, גם דבר כזה לא כדאי לזרוק לשירותים אלא לפח כי לא כל מערכות הצנרת מתמודדות היטב עם צואת חתולים או עם חול חתולים גם אם הוא נמכר ככזה שניתן להוריד עם המים. יש גם מערכות שירותים שהן יותר חסכוניות במים - ואז עוצמת המים לא מספיקה כדי להזיז את ה"חול" והשירותים עדיין יכולים להיסתם.
&nbsp
מעבר לזה, יש גם בעיה שהכנסת צואת בע"ח למערכת המים עשויה להכניס טפילים למים שיעברו גם להמשך המערכת. טפילים שלא אמורים להיות שם יכולים לזהם קרקע ולפגוע בצמחיה ובחי במקורות מים. אחד מהטפילים שלא רצוי להוריד עם המים הוא הטפיל הידוע המקושר לעתים קרובות לחתולים (למרות שהם ממש לא מקור יחיד) - הטוקסופלזמה גונדי. לא כל מערכת לטיפול במים ערוכה להתמודד עם הטפילים הללו ולכן יש בעיה להוריד במים משהו שאינו של בני אדם. בשורה תחתונה - למרות מה שכתוב על השק, כנראה עדיין עדיף לזרוק לפח. זה עדיין ידידותי יותר לסביבה כמוצר תירס מאשר מוצר על בסיס חומר.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
תנסי חול בשם סיריה Siria, זה גם חול על בסיסי תירס



 

Yukita

Active member
מנהל
מנסיונכם, איך חול על בסיס תירס מתגבש?

אישית, לא ניסיתי. האם זה מתנהג כמו קטס בסט או אחרת?
 

dimitrygo

Active member
מנהל
כן, הוא מתגבש טוב אבל כרגיל זה עניין של התאמה לשתן החתול

ולכן צריך פשוט לנסות.
אגב אני 13 שנים השתמשתי בקטס בסט וזה חול מעולה פרט לבעיה אחת - הוא מתפזר בקלות בכל הבית ובסוף נשברתי ועברתי לסיריה. לסיריה גם יש בעיות מסוימות - יש לו ריח של קלח טירס או אם תרצי - סמרטוט מלוכלך רטוב. והוא נדבק יותר לדפנות של הארגז אבל רק אם חתולם מתשינים על הדופן כמו אצלי. ולכן ניקוי הארגז הרבה יותר בעייתי מאשר היה עם קטס בסט שלא נדבק לכלום. והוא גם פחות חסכוני. ובכלל הגעתי למסכנה שאין חול מושלם ותמיד יש פשרות.
 

אלישבע777

Well-known member
חול שעושה אבק, ממש לא מתאים לי. די לי באבק הנכנס מבחוץ...

אנסה אם יש סיריה בחנות לבעלי החיים, אני - פט.
היה חול מתגבש בסופר והיו משלוחיםעד שיצא מגיוון ומאז אני מחפשת. אבר קלין הם לא מוכרים
 
למעלה