בתור שמר-חתול זה תמיד היה ברור לי

שימי לב שמדובר במחקר עם גורי חתולים

בלבד.
וברור לכולם שהתנהגות גורים שונה מתנהגות בוגרים.
כל גור זקוק ל"אמא" שלו. גם גור של נמר יגיב ככה כשהמטפל שלו זנח אותו.
אבל בוגרים זה שונה.
וחתול זו לא חית להקה ולכן הגיוני גם שהיא תראה פחות תקשורת לבעלים מאשר כלב.
וזה בסדר גמור
חתול צריך להיות חתול. לא כלב.
 

Yukita

Active member
מנהל
כאן בדיוק הדיעה הקדומה שלך

חתול אינו מראה פחות תקשורת לבעלים מאשר כלב.
&nbsp
אנשים, לעומת זאת, נוטים לשכנע את עצמם שהחתול שלהם לא באמת מתקשר איתם. אפילו עכשיו, היום, ביקרתי בבית שאליו ביקשו ממני במיוחד להגיע פעמיים ביום בעת היעדרות הבעלים. למה? כי לדעת הבעלים החתול שלהם שנורא חברותי אינו מבחין כלפי מי הוא חברותי, אז הוא יהיה חברותי באותה מידה לאדם הזר שבא לדאוג לו בעת היעדרות האדם שלו. כמובן שזה אינו נכון. זה לא נכון אפילו כאשר החתול מכיר את מי שבא לטפל - הוא מבחין יפה מאוד בין אנשים שונים וגם בתוך משפחה קרובה שחיה איתו בבית הוא בוחר, לא פחות מכלב, מי הוא זה שאליו הוא מחובר במיוחד.
&nbsp
כל עניין הנאמנות הפחותה אצל חתולים זה קשקוש, ונאמנות גם לא הופכת אותם ללא-חתולים. יש להם את הדרך שלהם. את ההוכחה אני רואה שוב ושוב, ושוב ושוב, בכל בית שהגעתי אליו. בוגר, גור, קשיש, צעיר - לא משנה.
 
המילה "נאמנות" אינה נכונה

לא לגבי כלב ולא לגבי חתול.
תקשורת - כן.
כלב בהחלט מראה הרבה יותר התלהבות ותקשורת לבעלים שלו בד"כ מאשר חתול.אני מסכימה שחתולים מזהים את המטפלים (ספרתי כאן בעבר שהמשפחה של אבי עלו לארץ בשנות החמישים והיה להם שם חתול שהיה נכנס ויצא. הם כמובן לא יכלו לקחת אותו והשאירו לשכנים את הטיפול בו. לאחר שנים גם אותם שכנים עלו לארץ והם סיפרו שהחתול סרב לאכול. הוא הסתובב וילל מסביב לבית הנעול עד שבסוף מת. אמנם סיפור חריג אבל היה).
חתולים אינם כלבים. גם בינם לבין עצמם יש תקשורת אבל מועטה.
הכלבות שלי משתוללות הרבה יחד ומטיילות אחרינו בכל הבית.
החתולים שלנו לא. מדי פעם אפשר לראות את טומי מלקק את ג'וי או שג'וי מטפסת עלינו לקבל ליטוף - אבל רב היום הם מעדיפים להיות עם עצמם.
וזה בסדר גמור. הם חתולים.
 

Yukita

Active member
מנהל
מה שלא נכון הוא הפרשנות שלך לדפוסי התנהגות

נאמנות איננה להשתולל יותר לידך. נאמנות היא לזהות אותך אישית בנפרד מאחרים ולהיות קשורים ספציפית אלייך ולהעדיף אותך על פני אחר לטווח ארוך. לחתולים אין שום בעיה להפגין נאמנות, לא פחות מכלב, גם בלי כשכושי זנב והשתוללות.
 
נאמנות אכן אינה להשתולל

לכן המילה נאמנות לא מתאימה גם לכלב לדעתי (יש יוצאים מהכלל).
פעם ירדתי מהבית עם שתי הכלבות הקודמות שלי. איכשהו מעדתי ונפלתי מכל המדרגות. זה ממש לא הזיז להם...הן המשיכו לנסות להגיע לרחוב ולטיול שלהן....
לגבי תקשורת : כלבים מתקשרים הרבה יותר טוב מחתולים. הם מציינים רגשות ורצונות הרבה יותר מחתולים.
ושוב, זה בסדר גמור. יש אנשים שדווקא אובר ההתלהבות של הכלבים מרתיעה אותם והם יעדיפו חבר נעים ולא נודניק. כמו חתול. ויש להיפך.
אבל לנסות לדחוף בכל לאנשים שחתולים הם מה שהם לא - נראה לי מגוחך
כל חיי רציתי כלב. לא חשבתי מעולם שאגדל חתול. ועוד שניים. במצב העכשווי, שיש לי גם וגם ואני נהנית מכולם, יש ימים שאני בהחלט מעדיפה את חברת החתולים מהכלבים ויש להיפך.
 

Yukita

Active member
מנהל
אין לזה שום קשר לרצונות שלך

ולנסות בכל הזדמנות לדחוף שחתולים הם לא מה שהם כן לא יותר טוב. רמת הדעות הקדומות שלך פשוט מגוחכת.
&nbsp
יש לי כלבים ויש לי חתולים, שניהם טובים בעיניי. כשמר חתול ודוג ווקר, גם יו א לי להכיר מגוון רחב של חתולים וכלבים אחרים. השוני או הדמיון ביניהם לא בהכרח תואם את הדעות הקדומות והסטריאוטיפים של הציבור האנושי לגביהם. החלוקה בין כלבים כנאמנים לעומת חתולים שלא היא די אדיוטית ולא משקפת את המציאות. הדבקת תויות לא נכונות כאילו הן מה שמגדיר כלב או חתול לא מועילה לאף אחד ולעתים בהחלט גורמת נזק.
&nbsp
מהנקודה הזו - בא לך לשכנע את עצמך בדברים לא נכונים? בבקשה. ההפסד כולו שלך.
 

voyager2005

New member
לגבי נאמנות

יש לי 3 חתולים, שמבלים את רוב\כל זמנם בחוץ. כשאני הולכת לאנשהו, מידי פעם הם מצטרפים אלי, ביחד או לחוד. הם ילוו אותי עד המקום שבו הם מרגישים נוח, ושם יעצרו, וכבר קרה שהם חיכו לי שם אפילו כמה שעות. כמו כן, מידי פעם אני הולכת ברחוב, ושומעת חתול קורא לי, ואז הם מופיעים בריצה ומלווים אותי משם.

וודאי שזה שונה מכלב. הם חתולים, והם לא יבואו איתי אם לא בא להם. אבל זה גם הולך הפוך: כשהם באים איתי, זה רק כי בא להם. אני לא מציעה להם שום תמורה מעבר להליכה בצוותא.

לא חשבתי על זה כ"נאמנות" במובן של כלב שנאמן לראש הלהקה ומקבל פקודות, וקצת מוזר לי להשתמש במילה הזו לגבי חתולים, אבל זה בהחלט קשר. הם רואים אותי כאמא-חתולה שדואגת להם, וזה לא משנה שהם כבר לא גורים, ושבמצב טבעי הם כבר מזמן היו עוזבים את אמא שלהם וחיים באופן עצמאי. הם לא חיים במצב טבעי. הם חתולי בית ואני חלק מהחיים שלהם, כמו שהחתולים האחרים הם חלק מהחיים שלהם. מהבחינה הזו, כולנו "להקה". אולי להקה שאוהבת גם לבלות בנפרד משאר חברי הלהקה, אבל עדיין להקה.

אני לא מרגישה שהחתולים שלי מציינים פחות את רצונותיהם. כשהם רוצים או צריכים משהו, הם יודעים טוב מאוד לבא, לבקש\לדרוש. כל אחד עם האישיות והרצונות שלו כמובן.
 

voyager2005

New member
כדאי לקרוא את המחקר המקורי

כי גרסת העיתונות העברית מעוותת את הדברים
&nbsp
המחקר גם בדק חתולים מעל שנה, ומצא אותו חלוקה יחסית בין הקבוצות השונות.
&nbsp
https://www.cell.com/current-biology/fulltext/S0960-9822(19)31086-3
&nbsp
חתול בטבע הוא אולי לא חיית להקה, אבל זה לא המצב ברחוב, וזה וודאי לא המצב בבית. חתולים שגדלים כחתולי בית, מתייחסים לבעלים שלהם כאמא-חתול. זה לא משנה אם בטבע הם כבר מזמן היו עוזבים את אמא.
 

sharonei1

New member
גילו את אמריקה


אצל כל היונקים זה ככה
 
למעלה