פעילות יתר של בלוטת התריס ודלקת מפרקים

אלישבע777

Well-known member
פעילות יתר של בלוטת התריס ודלקת מפרקים

בבדיקה שנתית שגרתית, התגלה אצל החתול שלי(11), פעילות יתר של בלוטת התריס וגם רגישות במפרקים. לאחרונה שמתי לב שהוא מלחית כמו כלבלב מדי פעם, אבל ייחסתי את זה לגילו ולמשקלו ( 5.800 ק"ג).

הוא יצטרך לעבור בדיקות מקיפות יותר לגבי שתי המחלות. הטיפול בבלוטת התריס, אם אכן יתגלה סופית שיש עודף T4 על ידי מזון רפואי נטול יוד. טיפול ביוד רדיואקטיבי, כפי שעושים לבני אדם
( ואני עצמי עברתי אותו), אינו מקובל , כי אי אפשר לאחסן את החומר במרפאה. לגבי דלקת מפרקים, הוא יעבור ברור בצילום רנטגן בהרדמה, ואז יתנו לי המלצות.
שאלתי - למי שיודע, מה מניסיונכם עוזר? אולי יש לכם טיפים או המלצות, עד הברור המקיף, או אחריו. הרופא אמר לי לחכות כמה שבועות לצורך הברור, אבל החגים מתקרבים וזה עלול להידחות אפילו יותר מדי. האם כדאי להקדים את הברור, או לא? בינתיים - החתול לא נורא סובל. הוא רק מיילל בסלון, כמו חתול מיוחם מדי פעם, (ואף מעיר אותי בלילה ביללות הללו), כאילו הוא סובל, אבל איני בטוחה שהוא באמת סובל.
 

Yukita

Active member
מנהל
לי אישית אין הרבה מידע בעניין

אוכל רק לומר שמאחר שחתולים בדרך כלל טובים מאוד בהסתרת מכאובים, יללות רמות צורמניות כמו שתיארת כנראה כן משקפות כאבים. זה לא משהו שרואים (או שומעים...) הרבה בשגרה.
&nbsp
אפשר לנסות להתכתב או לדבר בטלפון עם ביה"ס הוטרינרי כדי ללמוד ממומחים על האפשרויות במקרים כאלה. בעיה אפשרית במקרה זה עלולה להיות שלא ירצו לדון בלי לבדוק אישית כי יש בייעוץ משום התחייבות ואחריות אישית, אבל לעתים אפשר לשוחח או להעביר בדיקות קיימות כדי לקבל חוות דעת נוספת.
&nbsp
 

דגלמנגה

New member
בעניין המפרקים ובעניין הכאבים

בעניין המפרקים - תוודאי שהחתול אינו סובל מעודף משקל, זה מעיק על המפרקים, ואם יש דלקת זה מחמיר במאוד את הכאבים. גם ג'קסון גלקסי מחבר משקל עודף, אצל חתולים, להתפתחות בעיות במפרקים.
בעניין הכאבים - כשכלבים וחתולים משמיעים נאקות כאב, תהיי בטוחה שבני אדם, במצב הזה, כבר מזמן היו מתעלפים, או צורחים במלא גרון (דברים אלה אמרה לי הווטרינרית שהצילה לי את ג'יני מהפרוו-וירוס).
שאלה: מז'תומרת לחכות כמה שבועות וחגים? כאילו מזה, קופת חולים?! וטרינריה זו רפואה פרטית. אם הוטרינר שלך עובד במתכונת קופ"ח - תמצאי אחר, רגיש יותר לסבלם של מטופליו.
 

אלישבע777

Well-known member
הוא אינו מיילל מכאבים!

אל דאגה. יש לי ניסיון של 40 שנות טיפול בחתולים.
אכן יש לו קצת משקל עודף אבל לא נורא ביחס לחתולי בית. 5.600 קג ( ירידה של 100 גרם בשנה האחרונה). איני יכולה לעשות לו דיאטה. הוא נכנס ללחץ כשהצלחת ריקה. תאמין לי שאני אקח אותו לווטרינר. הוא רוצה הבדל בזמן בין שתי הבדיקות, כדי לראות שזה לא מקרי. הוא נורא נלחץ מנסיעות במכונית או באוטובוס. למרפאה הווטרינרית, יש אינטרס לבדוק כמה שיותר מהר, תאמין לי. הם לא דוחים בדיקה סתם!! חותולים זקנים - זו פרנסה מצויינת לווטרינרים!!

אגב למרות הכל החתול, הוא חתול ספורטיבי. למד בכוחות עצמו ללכת על ההליכון. עד לפני חצי שנה, התאמן מדי ערב. היום בגלל גילו , מצבו ובגלל שחם לו, הוא הולך פחות מבעבר. ראו סרטון ויש עוד סרטונים שלו ביו טיוב, חפשו מיש מיש החתול.

אשמח לעצות נוספות ממי שיש לו ניסיון.

 
למעלה