שוב פעם הרבנים משתדלים לגרום נזק

dimitrygo

Active member
מנהל
תשימי לב למה שאת כותבת - "בעיני זה לא נורמלי ולא לגיטימי"

וזה בסדר גמור כי את החלטת בעצמך שזה לא נורמלי ולא לגיטימי בשבילך. וזה בכלל לא משנה האם זה נכון או לא, זו החלטה חופשית שלך.
זה לא מה שקורה בקהילות החרדיות כי הם לא מחליטים בעצמם. יותר מזה הם מנסים לכפות על אחרים את הדעות ואת הנורמה שלהם.
&nbsp
תדמייני לך מצב שלמרות שאת לא מקבלת את הנומרה של "שיער צבוע בכחול, חצי ראש מגולח ואיזה נזם על האף" הקהילה הזאת כופה עליך את הנורמה שלה ואומרת שכל עוד את לא צובעת את השיער שלך בכחול ולא מגלחת חצי ראש את לא יכולה לצאת מהבית. מה תגידי על הקהילה הזאת? איך תתייחסי אליה?
 
הם ממש לא כופים על אחרים את הנורמות שלהם

אף אחד לא ביקש או הכריח אף אחד לקום על יום מוקדם כדי ללכת להתפלל, להניח תפילין, לברך לפני ואחרי כל אכילה, ללכת בכיסוי ראש, להמנע ממאכלים לא כשרים, לתת מעשר לצדקה, לא לחלל שבת ועוד.
עולם שלם של חוקים קיימים שם. הם לא כפו על אף אחד.
ו
 

Yukita

Active member
מנהל
נחמד הדברים שאת מספרת לעצמך

הסקטורים החרדי והדתי-לאומי בהחלט כופים, במרבית אם לא כל תחומי החיים במדינה. לא רק מצביעים למפלגות שפועלות לחיזוק הכפייה הדתית בפועל, אלאגם מממנים ומשתתפים בעמותות שונות שמטרתן מסיונרית טהורה. זה מתבטא בהמון דברים, קטנים וגדולים, ולא רק בדברים כמו להכנס לנו לצלחת ולחיי הנישואין.
 
אף אחד לא כופה עלייך איך להתנהג

כמובן שיש כפיה. כמו למשל : אוסרים עלייך לחצות כביש באור אדום, מכריחים אותך לשים חגורת בטיחות, וכשהגעת לגיל 16 חייבת להיות ים ת"ז והיום אפילו מכריחים אותך לתת טביעות אצבעות.באיזו זכות?! בזכות זה שאנחנו לא חיים הבודדים אלא כחברה. והחברה צריכים למצוא את האיזורים שמחברים את החברה כדי שהיא תוכל להמשיך להתקיים.
החרדים לא כופים כלום בפפן האישי.
הדבר היחיד שעליו הם מתעקשים הוא סטטוס קוו .
תחבורה ציבורית ששייכת למדינה ולכן שייכת גם לי ולבן כי אנחנו חלק מאותה חברה : אסור לפי ההלכה שתיסע בשבת.
יש לי רכב. אם מישהו ירצה להשאיל ממני את הרכב אתן לו בשמחה. אבל אסור לי לתת את הרכב שלי למישהו שיסע בו בשבת. זה עניין הלכתי טהור.
אבל אין מניעה שאנשים יסעו המוניות או בתחבורה פרטית.
לגבי נישואין : גם זה סטטוס קוו שנאכף כמו שלכל מדינה יד את חוקי הנישואין והגרושין שלה ומה נחשב ומה לא. במקרה הזה, כדי לשמר חברה אחת ולא להגיע למצב שאתה לא יתחתנו עם אלה : הולכים למכנה משותף הכי בסיסי.
אלה שני הדברים היחידים וההכרחיים לשימורנו כאן יחד כעם אחד.
ואם כבר כפיה, אז הכפיה החילונית והכפיה המחשבתית שולטים כאן ברמה. (להזכירך את הנסיון הנתיב להכריח כינוסשל חב'"ד(!) להיות מעורב ..).
 

Yukita

Active member
מנהל
זו בדיוק הדוגמא לנורמות שלך ושל הציבור שלך שנכפות על הכלל

"תחבורה ציבורית ששייכת למדינה ולכן שייכת גם לי ולבן כי אנחנו חלק מאותה חברה : אסור לפי ההלכה שתיסע בשבת."
&nbsp
לא, מאמי. מה שאסור לפי ההלכה הוא נורמה שלך, שאינה נורמה של חלקים אחרים בציבור, למעשה - לא נורמה של רוב הציבור. את והציבור שלך כופים אותה בכוח על אחרים. כך הדבר לגבי נישואים ועניינים רבים אחרים כאן בישראל. הדבר הנכון הוא לאפשר לכל אחד לבחור, וכאשר מונעים בכוח הקמת קווי תחבורה ציבורית מן המעוניינים בכך, זאת כפייה. את הרי לא תוכרחי ולא תאולצי לנסוע בקו כזה, אך את כן מכריחה ומאלצת אחרים לא לנסוע, על בסיס אמונה שהם אינם שותפים לה.
&nbsp
את גם מאוד סלקטיבית. אם הטיעון שלך בעד השלטת הנורמות שלך על אחרים הוא שאנו שייכים לאותה חברה, אזי ברור שחייבים לדאוג שבכנס חב"ד ובכל כנס אחר לא תהיה הפרדה: אנו הרי שייכים לאותה חברה ובחברה הזו אסור לפי חוק להדיר נשים. מה, לא אוסרים עלייך לחצות כביש בירוק, לא נוטלים ממך טביעות אצבעות?! כמובן שעלייך לקבל איסור על הפרדה, הרי בכל מדינה יש דברים שאוסרים עלייך!
&nbsp
אם באמת את רוצה שאנשים לא יראו בדת כפייה ומשהו שצריך להרחיק ולפעול נגדו, הדרך הנכונה היא להצביע למפלגות שפועלות נגד כפייה דתית. זו גם הבחירה הנכונה לפי המסורת, שכן השליטה המרכזית הזו והכפייה המוחלטת על כל העם מעולם לא התקיימו עד להקמת הרבנות הראשית.
&nbsp
&nbsp
 

dimitrygo

Active member
מנהל
בטח שכן אבל בגלל שהנורמות האלה מקובלות עליך את פשוט לא שמה

לב לזה. זה עוד לא הגיע לכפיה פעילה והתערבות בחיים פרטיים של אנשים אבל למשל איסור של תחבורה ציבורית בשבת ועל פתיחת חנויות בשבט וכו' וכו' זו כפיה נטו של הנורמות שמקובלות בקהיות מסויימות על ציבור כולו.
 
תחבורה ציבורית בשבת

היא הסכמה שעליה החליט הציבור לפני עשרות שנים. זה מה שנקרא סטטוס קוו. דרך הפשרה שבה אנחנו יכולים לחיות כאן יחד.
אבל בשנים האחרונות יש נסיונות מהצד החילוני מיליטנטי קיצוני לחרחר מריבות ולעורר מהומות על לא מאומה
אבל זה פורום חתולים וכבר כלשהו די והותר.
אז ברשותכם - אעצור כאן.
רק תחשבו איזו מדינה מיוחדת יש לנו כאן ומה בדיוק המטרה בנסיון להפוך אותה לעוד מדינה ללא ייחודיות.
 

Yukita

Active member
מנהל
הציבור מעולם לא הסכים הסכמה כזו

מדובר בדיל מפלגתי פוליטי נטו, במקור בין בן גוריון למפלגות חרדיות בתמורה לכך שלא יתנגדו להקמת המדינה, ומתוך מחשבה שעם הזמן והפרגמטיות הדרישות הדתיות יתמתנו כיוון שלא ייצגו את רוב הציבור. הציבור מעולם לא נשאל לדעתו, וזה מאוד נוח עבורך לחשוב שמדובר בקיצונים מיליטנטים חילוניים, אבל לא - רוב הציבור מצביע ברגליים ונוסע בשבת, ובהחלט היה נוסע גם בתחבורה ציבורית, לו היתה כזו.
 
למעלה