שוב פעם הרבנים משתדלים לגרום נזק

לא מכירה אותו. ודיברתי עליך ולא עליו

אתה לוקח ציטוט מאיזה אדם שמעיד על עצמו שהיה חרדי ואפילו ראש כולל ומאמץ אותו בחום. כי הוא מתאים לתפיסת העולם שלך.
אי דיוקים לדוגמא : מדובר ברבי ישמעאל ולא אמי, הטענה בדבר טיפת מים ואדמה באה דווקא מפי בתו של אותו שואל ויש עוד.
אבל זה לא העניין.
עיקר הגמרא היו לברור את ההלכה הפסוקה מהמישנה.
יש בגמרא הרבה מאד לוגיקה מורכבת.
אם אתה יהודי אני לא מבינה מה ההתלהבות בלבזות ולהנמיך את התרבות של עצמך. גם אם אינך שומר מצוות.
 

דגלמנגה

New member
וכך זה מופיע במקור

"אמר ליה ההוא מינא לרבי אמי: אמריתו דשכבי חיי, והא הוו עפרא, ועפרא מי קא חיי? – אמר ליה: אמשול לך משל, למה הדבר דומה למלך בשר ודם שאמר לעבדיו: לכו ובנו לי פלטרין גדולים במקום שאין מים ועפר, הלכו ובנו אותו. לימים נפלו. אמר להם: חזרו ובנו אותו במקום שיש עפר ומים. אמרו לו: אין אנו יכולין. כעס עליהם ואמר להן: במקום שאין מים ועפר – בניתם, עכשיו שיש מים ועפר על אחת כמה וכמה! ואם אי אתה מאמין – צא לבקעה וראה עכבר שהיום חציו בשר וחציו אדמה, למחר השריץ ונעשה כלו בשר. שמא תאמר לזמן מרובה – עלה להר וראה שהיום אין בו אלא חלזון אחד, למחר ירדו גשמים ונתמלא כולו חלזונות".

לא רבי ישמעאל, לא הבת של השואל ולא נעליים. את טובה יותר בחלומות ובסיסמאות.

אני יהודי שורשי, יותר מכל מה שאת מסוגלת לתפוס בצרות אופקייך. מה שאת מכנה בשם "תרבות", זו בעצם "דת". התרבות שלי אינה הדת. אינני "חסר דת". אני חופשי ממנה ומשעבוד לרבנים.
 

דגלמנגה

New member
במיוחד בשבילך, שנעלמת דום אחרי שנסתרו שקרייך ע"י הצגת המקור

אין ספק שתצהירי שלא פתחת ולא קראת, כמו שאין ספק שתסתקרני וכן תקראי. כך זה אצלכם, החרדים, לשקר לחילוני, כשאתם סבורים שאינו יודע את האמת, על מה שאתם מנסים למכור לו.
https://www.hofesh.org.il/religion_merchants/maavak/analogy_to_sales.html
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אולי את בוחרת למי להקשיב או לא להקשיב אבל רוב הקהילה הזאת לא

עושה כמוך וכן מקשיבה לרבנים שלה, במיוחד שפה מדובר לא ברב אחד בודד אלא ב-14 רבנים של אותה הקהילה.
 
לא מדוייק

המשפחות הממש חרדיות מראש לא יכניסו כלב.
אני מניחה שהנערים שמטיילים עם כלבים ומשפחות שמגדלות כלבים הם גם ככה פחות "חרדים". או שבאבניקים צעירים או משפחות שגם ככה לא ממש שייכים לזרם החרדי.
משפחה חרדית שורשית מראש לא היתה חולמת לגדל כלב. ובאלעד יש לא מעט משפחות דתיות לאומיות.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
דווקא ראיתי כמה פעמים גברים חרדיים שמסתובבים עם כלבים אבל

אני לא יודע לאיזה זרם הם שייכים.
אני כמובן מדבר על ההתנהגות הכללית של קהילה חרדית כלשהי שהרבנים מסויימים מהווים סמכות עבורה.
 

voyager2005

New member
תעזבי, יש פה יותר מידי שנאה

מספיק לראות את הכותרת לאשכול, והתגובות כבר נכתבות מאליהם
 

גורדיאן

New member
נכון מאוד, יש פה הרבה שנאה.

שנאה לנוגשי-העבדים הקוראים לעצמם 'רבנים' ועושים את תורתם קרדום לחפור בו, שנאה כלפי העדרים של שטופי-המוח הנותנים להם לשעבד אותם, שנאה לצרות האופקים והבורות מרצון, לבגדים המגוחכים והלא-נוחים בכוונה, לזקנים הארוכים (בחום הקיץ!), לשכונות המטונפות, לזלזול בזולת (כולל כלפי החרדים האחרים), לקמעות ולפסלים של שטופי האמונות הטפלות, לבטלנות ולשנור, והכי הרבה שנאה יש כלפי הניסיונות לכפות על האנשים החופשיים את כל זה בגלל תאוות הכוח של מנהיגי החרדים החוששים כי 'צאן (!) מרעיתם' יגלה את החופש ויברח מאזיקי הדת.
 
על איזה חופש אתה מדבר?!

תיקרא לאט מה שכתבת ותבין באיזה שפל אתה נמצא. ירדת לרמה של לדבר על בגדים שאנשים בוחרים ללבוש?! לזקנים?! לא נעים לומר אבל ההתנסחות שלך מזכירה לי התנסחויות שבהם השתמשו שונאי ישראל בעיקר בארצות אירופה (ואני לא מדברת על השואה. אירופה היתה שטופה בשנאה ליהודים דורות רבים).
 

voyager2005

New member
ואני לתומי חשבתי שזה פורום לאוהבי חתולים

גם אלה שלובשים בגדים לא נוחים ושטופים באמונות טפלות שונות
&nbsp
אני כבר מזמן הבנתי שהפורום פתוח לכל דיעה, חוץ מהדיעות שהוא לא מוכן לקבל, כיאה לפורום של חופשיים
 

Yukita

Active member
מנהל
הפורום אכן פתוח לכל דעה שאין מטרתה לפגוע

התאגדות רבנית נגד גידול כלבים - מטרתה לפגוע.
 
ראשית, זה פורום חתולים. לא פורום כלבים.

שנית, הרבנים הביעו דעתם לגבי מה נכון לחיי הקהילה שלהם.
הם לא אמרו לרצוח כלבים. פשוט קראו לא לגדל כלב בטח לא בסביבה חרדית.
אבל זו כמובן הזדמנות פז להשתלח ב"רבנים" כשם כולל וב"חרדים" כשם כולל ולהכניס לכאן את כל הדמיונות של "כפיה" וכו'
אבל כמובן שבשם "כל מי שלא מסכים איתי - אין לו זכות עמידה" - הכל מותר.
 

Yukita

Active member
מנהל
הם לא "הביעו דעתם" אלא הוציאו קביעה הלכתית מזויפת

שתכליתה לגרום לאנשים לזרוק כלבים מהבית או לזרוק בעלי כלבים מהעיר. כך או כך, המטרה היא לפגוע. במקרה זה על בסיס שקרי, שהרי כ"מומחי הלכה" תפקידם היה לומר שאין איסור הלכתי לגדל כלבים, ולו באמת היו רןצים לפתור את הבעיה בטוב ומבלי לגרום נזק - להמליץ על בניית תכניות לימוד או חוגים שילמדו את הפוחדים מכלבים לא לפחד, או לפחד פחות.
&nbsp
אבל הרבנים העדיפו לפרסם "על פי ההלכה" שקרי, והציבור הדתי מעדיף להצדיק כל דבר שהם עושים, אפילו במחיר פגיעה בחיי אנשים ןבעלי חיים.
 

Yukita

Active member
מנהל
לא שנאה

אכזבה.
&nbsp
אכזבה שאנשים מנצלים את סמכותם כדי להזיק, והנזק במקרה הזה עשוי להיות נשמעותי ולעלות בחיים.
&nbsp
למרבה הצער, במגזר הדתי אוהבים מאוד להגיד שהכל משנאה כדי לבנות לגיטימציה לא להיות ביקורתיים כלפי פנים. שנים רבות זה איפשר תופעות קשות כמו פגיעה מינית בילדים להמשיך להתקיים, שהרי מה נוח מלומר שמדובר בהאשמות שווא הנובעות משנאה, ולטייח. לשמחתנו, עם הזמן, ובעקבות הפרסומים הרבים, קמו גורמים שהחלו לפעול במקום לטייח. כך צריך להיות גם במקרה הזה. במקום להצדיק רשעות וטפשות, צריך להקים קול צעקה נגד דבר כזה, לא "להבין" ולהצדיק.
 
זכותו של אדם לומר מה שהוא חשוב שנכון לנורמה

הקהילתית שבה הוא חי.
אחי גר ביישוב חקלאי דתי סרוג. בהתחלה לא היו כלבים. הוא הביא כלב ראשון. לאט לאט עוד משפחות הביאו כלבים ובאמת היתה ישיבה של היישוב (יישוב קהילתי) וכמעט יצאה החלטה לאסור על גידול כלבים ביישוב. לאנשים פשוט לא התאים שכלבים מסתובבים ונובחים סביבם. בסוף לא התקבלה ההחלטה הזו. אבל אפשר להבין שלאנשים יש איזה מראה בראש של איך דברים אמורים להראות.
כשאני הולכת ברחוב ורואה חתולה מניקה אני עוצרת להסתכל וחושבת "איזה מקסים. מה רבו מעשיך השם". כשאת רואה את זה את מסתכלת וחושבת "מתי ואיך אני אעקר את החתולה כדי למנוע מראות כאלה בעתיד".
לכל אחד יש בראש מראה של חברה מתוקנת כפי שהוא רואה אותה. וזה בסדר גמור.
והאמירה של "שוב הרבנים" היא סוג של התרסה והכללה ומה לא.
ומה שגורדיאן כתב לפני כן - זה מביש.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
פשוט זו נורמה שיותר מובנת לך ויותר קרובה לליבך אבל זה לא

הופך אותה אוטומטית ללגיטימית. באירופה באותם זמנים שהזכרת (וגם עכשיו למען האמת) הייתה נורמה לשנוא יהודים ולהתבטא נגדם. האם זה אומר שהיתה להם זכות לזה? האם זה באמת נורמלי ולגיטימי? ברור שלא. אז לא כל נורמה שקהילה מסויימת המציאה לעצמה היא נורמלית ולגיטימית ולא לכל נורמה יש זכות קיום.
 

Yukita

Active member
מנהל
בדיוק

ומה שעושים במגזר הדתי חרדי זה להלביש נורמות מהסוג הזה בלבוש מזויף של מסורת והלכה. הרי כאשר 14 רבנים מתכנסים לאסור משהו שאין לו בסיס הלכתי זה זיוף.
&nbsp
באשר לחתולות מניקות, מי שעוצר ואומר מה רבו מעשיך שוכח משהו. שוכח שהתערבות האדם היא שגרמה למשהו שהיה אפשר להתפעל ממנו בנסיבות אחרות להפוך לבעיה. גם הרבנים האלה, שמצאו את הזמן ואת הרצון לגרום למסורת ולדת להיראות כמעשי איוולת המכוונים לגרימת נזק במזיד, שוכחים.
&nbsp
אין לי בעיה עם לבוש וזקנים, יש לי בעיה עם פגיעה בחיים והתעלמות מסבל, יש לי בעיה עם עידוד והנצחה של חינוך לשנאת החי שזה בדיוק מה שהרבנים האלה עשו. הם עשו דבר טפשי, מכוער ומיותר, והם במו ידיהם מכסים בבוץ הזה כל חוכמה שטמונה שידע מן העבר.
 
מי מחליט מה נורמלי ומה לגיטימי?!

כשאני רואה אנשים הולכים עם שיער צבוע בכחול, חצי ראש מגולח ואיזה נזם על האף - בעיני זה לא נורמלי ולא לגיטימי - עבור הקהילה שלי ועבור הילדים שלי.
אבל שהם ילכו איך שבא להם אם זו הנורמה שלהם. אני לא מבזה אותם ומבינה שכל אדם הוא אדם בפני עצמו.
הכללות קלות לנו אבל הרבה פעמים הם חוטאות לאמת.
קל לדבר על ה"חרדים האלה" בלי להכיר באמת מקרוב אפילו חרדי אחד או שניים.
אני עצמי דתית לאומית שחיה כל ימי בעיר שברובה לא דתית, חלקה מסורתית, גם עם ערבים. למדתי במוסדות חרדיים והמשפחה המורחבת שלי נעה על כל הגוונים של החברה הישראלית. ואני אוהבת את כולם ומעריכה את כולם. ולמדתי שאפשר להתווכח על רעיונות ועל דעות. אבל צריך להתייחס לכל אדם בפני עצמו ולא כמייצג קבוצה.

קהילה חרדית היא קהילה שבחרה לעצמה דרך חיים. ככה הם גדלו וככה הם מגדלים וטוב להם בחלקם. תפקידי הרבנים להתוות דרך לבני הקהילה. בחלק מהקהילות זה רק בהלכה. לחלק אחר זה גם בהנהגות. שיהיה.
זו בחירה שלהם וכל אחד יחיה את חייו. בנחת. בלי להשמיץ. בלי לזלזל. בלי להתגדל על ידי דריכה על האחר. וזה באמת לא קשור לפורום חתולים אלא לשיח בישראל שמקצין כל הזמן.
 

Yukita

Active member
מנהל
יש בעיה כאשר מי שקובע את הנורמות גורם לפגיעה בחיים

זה המקום שבו בלי שום ספק לנורמות של קבוצה כזו או אחרת צריך להיות גבול. זה מה שקורה כאן.
&nbsp
באשר לחיים בישראל בכלל, לקבוצות חרדיות ודתיות-לאומיות שונות תפקיד מאוד לא מכובד בהקצנת השיח בישראל. הציבור הדתי עבר הקצנה משמעותית בחלקים שונים שלו, ומנסה לכפות על כלל הציבור את הקצנותיו. זה מתבטא בפועל בתחומים שונים בחיינו. הציבור הדתי בהחלט אינו נקי כפיים ואינו בעל לגיטימציה מיוחדת בעניין הזה.
 
למעלה