מתלבטים בין חתול לכלב

אספרסו2

New member
מתלבטים בין חתול לכלב

חצי מהמשפחה מעדיף לגדל חתול החצי השני כלב.
תובנות בעד ונגד?
 

sharonei1

New member
אולי תגידו אתם קודם למה חצי רוצים חתול וחצי כלב

לגביי התובנות הקיימות של כל צד אצלכם
 

רוןרי

New member
חחח. גם אצלינו חצי משפחה העדיפה חתול חצי כלב

אבל בינתיים תמיד החתול ניצח. כלב זאת יותר השקעה ולכן גיל הילדים, שעות הפנאי של המשפחה ונכונות להשקיע בכלב הם פרמטרים חשובים.
 

אספרסו2

New member
זמן יש

ומעל לכל שתי האופציות מרתקות באותה המידה עם כל התכונות המאפיינות אותן ולכן קשה להחליט.
 

Yukita

Active member
מנהל
למה לא אחד מכל אחד?



 

אלישבע777

Well-known member
10 סיבות למה לאמץ חתול ( מומלץ) ו-10 סיבות למה לא

אני אוהבת כלבים מאד. הם חכמים, רגישים, נאמנים, מבינים, ממושמעים ומה לא! חיית המחמד האולטימטיבית. אבל - הם דורשים השקעה של זמן שזה חשוב יותר מכסף. (זמן הוא משאב מתכלה, כסף - אפשר להרוויח).
אם זמנכם יקר וקצר, לכו על חתול.
למה כן:

א. בעל חיים מלא יופי וחינני. כיף להסתכל עליו בכל רגע.
ב. כיף ללטף ולהתלטף ולהתכרבל. כשהוא מגרגר זו סימפוניית הרגעה
ג. חתול תמיד נשאר תינוק נצחי עם קול תינוקי, שובה לב. ומה יותר חמוד מתינוק?
ד. אפשר להשאיר בבית ( עם מים ואוכל וכו') חתול לשעות רבות, ובשעת הדחק אפילו לכמה ימים. חתולים הם חיות סוליטריות, והם מסתדרים לבד, מצויין.
ה.חתול אינו צריך כל הזמן ליטופים ושעשועים. כשהוא בוגר, הוא מעדיף לישון...13 שעות ביממה, וחתולי בית מבוגרים - אפילו יותר.
ו. חתול יכול לחיות בדירת חדר, בלי לצאת החוצה, ובלי לסבול מזה. הם חיות אידאליות לאנשים בעלי דירות עירוניות קטנות
ז. חתולים החיים בביית מניסיוני, בריאים לפחות 10 שנים ראשונןץ ועפ"ר יותר, וכמעט ואין צורך ללכת לווטרינר ( אבל מומלץ ללכת לבדיקה שנתית וחיסונים וחובה ממש חובה, לעקר חתולה ולסרס חתול, בגיל צעיר של 6-8 חודשים).
ח. החתול חיה נקיה ואין להם ריח, חוץ מריח הבושים שלי, על פרוותו ( מרוב חיבוקים...)
ט. הם נאמנים! אוהבים את בעליהם! אבל מראים את זה בצורה שונה מאשר כלב. מי שמגדל חתול, יודע יפה שהם כאלה, מי שלא מגדל חתול, לא יודע!!
י. החתול אינו עולה הרבה זמן וכסף. מידת ההשקעה הכספית - תלויה בבעלים. חוץ ממזון מים וארגז חול, שאי אפשר בלעדיהם - לא חובה שום דבר אחר (אם כי רצוי לספק לו מקום טיפוס וגרוד וצעצועים שאפשר לעשות לבד בחצי דקה...)

למה לא (
)
1. הם מבקשים ליטופים ורוצים להתכרבל או לשחק - מתי שבא להם. הם גם יודעיו לך כשהם לא רוצים ליטופים או נדנודים, דווקא כשכן בא לך להשתעשע איתם קצת. יש להם רצונות משלהם והם לא תואמים את רצונותיך
2. חתול , חיה של הרגלים. מה שהתקבע אצלו בגיל הילדות, זה מה שיהיה - לטוב ולרע. לכן צריך ללמד אותו ומהר, מה אתם רוצים ממנו ולהקנות לו הרגלים טובים -
3. חתול נושך ידים ורגלים או שורט, אם הוא לא חונך היטב בילדותו. זו יכולה להיות בעיה, לילדים שמנדנדים לחתול וגם להורים שלהם.
4. עולה על כל מקום , כולל השיש במטבח ואם יש שם מזון אטרקטיבי- הוא לא יחכה שניה!!
5. המקום הכי נעים לחתול זה המיטה של ההורים או הילדים, העדפה הזו , לא תמיד טובה להורים חולי ניקיון, אבל הילדים מתים על זה .
6. החתול הוא בעל הבית והוא חיה עצמאית מדי, להורים קשוחים ולילדים נודניקים...
7. החתול משיר שערות בין תחילת מרץ ועד סוף אוקטובר...( אפשר למלא כריות בצמר חתולים...) כל הבית מתמלא עדרי כבשים (אצלי הן כבשים ג'ינג'יות... ) צריך להבריש אותו המון, כמה שיותר... ריך להרגיל אותו להברשה ולהתרגל לנקות את הבית והספות יום יום...
8. חתול שורט ריפודים ועושה בהם שמות. לכן צריך גם לחנך אותו כשהוא צעיר וגם להתאים את הבית לחתול. או לקחת חתול בוגר, מחונך.
9. החתול אוהב לשבת במקומות משונים. הכי טוב לו- על אחד ממדפי ארון הבגדים, בעיקר על המגבות הנקיות והריחניות ביותר שאחרי כביסה. הוא תמיד מתיישב על המחברת שהילד כותב בה, ועוצר את העט בכף רגלו. החתול יתיישב בעיקר על מכנסיים/חצאית שחורים ובעיקר על הכביסה הנקיה, המונחת על המיטה לפני קיפול... החתול מזן חובב אורחים, יכנס מתחת לשמלות של האורחות ויכניס את וילטף בזנבו המונף כל עוגת קרם על השולחן. הוא גם יעלה עליו, להריח כמובן... ולשבת עליו.
10. חתולים מתים על ג'וקים והם משחקים איתם עד מוות. הם גם אוהבים להביא ג'וקים מתים לבעלים שלהם, ישר למיטה. חתולי בית-חוץ, יביאו הביתה יונים מתות, בשר צייד. לא מתאים לצמחונים...

עכשו - תחליטו!!!
 

sharonei1

New member
בקשר לסעיף 8 למה לא

גם כלבים משירים הרבה שיער
ולגביי סעיף 10 תעבירי ללמה כן זה יתרון שאין ג'וקים בבית
 

גורדיאן

New member
כן, התנהגות מוכרת מאוד.

אנו גרים בקומת קרקע ולעיתים רחבת הכניסה מהגינה נראית כמו שדה קטל וזרועה ג'וקים מתים.
יש לנו גם חשופיות, אלו שבלולים כהים בלי 'בית', ויום אחד כשיצאתי למלא את קערת האוכל לחתולי הרחוב ליווה אותי טייגר, הזכר הגדול, עברנו ליד חשופית גדולה ותוך כדי כך שהוא הולך אחרי ובלי לעצור הוא הוריד לחשופית כאפה מדוייקת והרג אותה.
 

אלישבע777

Well-known member
מעניין שחתולך הרג חשופית במכה!

החשופיות הן שבלולים המזיקים מאוד לגינות. הן התרבו בשנים האחרונות, כי הן אוכלות מזון של חתולי רחוב. הן מפרישות ריר הגנה רב, המאפשר להן להחליק אפילו על משטחים חדים ומחוספסים ואפילו על שברי זכוכית, בלי להפצע. הריר הזה, דוחה חתולים והם אינם אוכלים אותן. אני חושבת שהחתול שלך, לא יעשה זאת שנית... אחרי שבטח ליקק את הריר המגעיל מרגלו... אבל אם הוא עדיין נוהג להרוג אותן, ספר לי . מעניין!
 

גורדיאן

New member
זהו טייגר, זכר אלפא לוחם וקטלני!

הוא גדול, חזק ולא מפחד מכלום, הוא מנהל כבר 4 שנים מלחמת טריטוריה מול חתול לבן גדול ממנו ששייך לחצר אחרת ולפעמים פולש לחצר שלו, ולמרות כל הפציעות הוא לא מוותר ולא יוותר לעולם. מעניין שלמרות הקרביות שלו הוא היחיד (מבין השלושה שלי) שמעולם לא נשך או שרט אותי 'בטעות', אפילו כשלא היה מרוצה מדברים שעשיתי (אמפולות, כדורים ושות'), איתי הוא עדין וכך גם עם הגורים שאני מטפח בחצר 'שלו'.
אני בספק אם משהו מהריר של החשופית נשאר על הרגל שלו, הוא טייל איתי ובטח הריר התייבש ונפל לפני שהוא חזר למרבץ בו הוא נוהג לטפח את עצמו.
הנה תמונה שלו מלפני שנתיים, אז הוא היה בן 5.

 

רוןרי

New member
למרות שתמיד ילדי גדלו עם חתולים מהשניה שנולדו

לפחות הניסיון שהיה לנו היה שלא תמיד לחתולים יש כוח וסבלנות לפעוטות. אז הייתה לי חתולה שפשוט התעלמה והיו כאלו שכיפכפו ולא תמיד בגלל שהקטנים התגרו בהם. מצד שני גם לא כל כלב בנוי לאינטראקציה עם ילדים קטנים אבל יותר קל לדעת מראש. חתול במיוחד גור זה מה שנקרא חתול בשק קשה לדעת איך יהיה.
 

אלישבע777

Well-known member
כל חתול הוא חתול בשק!

אפשר לאמץ בוגר צפוי, אבל גם עם הרגלים שקשה לשרש.

אני בעד אימוץ גור בגיל 6 שבועות. הוא כבר עצמאי וגם ניתן לחינוך.
גורים מבוגרים, הם כבר בעלי הרגלים ( גם פחדים) וקצת יותר קשה איתם.
לכל אופציה, יש מעלות וחסרונות..
 

Yukita

Active member
מנהל
לא מדויק

בוגר צפוי הוא בדרך כלל בדיוק החתול הנכון עבור בית עם ילדים קטנים. הרגלים קשה לשרש- תלוי אלו הרגלים. כן נכון לצפות שמי שרגיל לעשות א' יעשה א' גם בבית החדש, אבל זה עשוי גם לא להיות כך בכלל כי יש הרגלים שהם תלויי מקום.
&nbsp
באשר לאימוץ גור - בכיף, אבל רק אם לא הולכים וקונים מהמלטה מכוונת. אחרת תורמים בצורה ישירה ומודעת לריבוי היתר של החתולים בארץ ונמנעים מלעזור לגורים הרבים הזקוקים לבית. אין שום צורך להקפיד כל כך על הגיל - אצלנו הגיעו במגוון גילאים ולא צצו בעיות מיוחדות. היחידה שאולי אפשר לומר עליה משהו הגיעה בגיל באמת מאוד מאוד מבוגר (כנראה סביבות 8, 9 שנים) מחיי רחוב חשדניים וגם היא בסך הכל הסתגלה די יפה, אם כי במקרה שלה לא ארים אותה בידיים כמו את האחרים.
 
נתתי למעלה תובנות מאד ברורות
חתול חיה נהדרת, הם עדינים וחמודים כמו ילדים קטנים. יצורים עדינים. החיה האהובה עלי בעולם. כדאי לגדל חתול. אגב, הם חיה נקייה.
&nbsp
&nbsp
 

אספרסו2

New member
בוא לא נגזים בקשר לעדינות

בהתחשב בהכחדת אוכלוסיית ציפורי השיר בעולם,החתול בהחלט נחשב לחיית פרא אבל זה מה שמרשים בה,כמו להכניס חיית בר הביתה,כל תנועה שלה מזכירה את בני דודיה הקרניבורים באפריקה.
 
הם עדינים באופן שהם מציגים את עצמם
בשפת הגוף ובתנועות, ביללה, במבט, וגם כמובן בהתפנקות ובאהבה שהם נותנים. הם יצורים עדינים אבל הם אוהבים לצוד ולאכול חיות, כמו שגם אנחנו אוהבים לאכול בשר.
&nbsp
 
למעלה