חתול ונער

לולו142

New member
חתול ונער

היי, יש לי חתול ג'ינג'י בן שנה וחצי שנמצא אצלי מאז הצלתי אותו כשהיה בן שבועיים. במקביל יש לי ילד שאני מגדלת מאז ילדתי אותו לפני 16.5 שנים.
הם לא מסתדרים ביניהם.
החתול שורט ותוקף (גם אותי אבל אני יותר סבלנית וגם אוהבת אותו) ונמאס לי להפריד ביניהם או לכעוס על הילד שמתעצבן ונהייה פיזי מולו.
אשמח לעצות ממי שהתנסה במצב דומה.
 

אלישבע777

Well-known member
הנער הרגיל אותו הרגלים רעים

כנראה שיחק איתו כמו שמשחקים עם גור כלבים - בידיים חשופות ובאלימות. חתול הוא צייד. כשהוא רואה יד זזה במהירות, הוא מנסה לתפוס "ולטרוף" מאז החתול רואה בידיים של הנער, משחק של טריפה והנער לא יודע שזה אסור , כי רק הוא נפגע מזה.

הכלל- משחקים עם החתול רק שהוא נינוח ונחמד. לא משחקים מהירים מדי ולא אלימים. לא לתת לחתול לצוד ידיים. הן אינן משחק. לתת לחתול חבל או חכת חתלולים לתפוס אותה, או כדור ולא ידיים ורגלים. ללטף את החתול, ולשיר לו ולרכוש את אמונו שהכל יהיה בסדר ולא יהיו הפרעות לקרוא את שפת הגוף של החתול. הוא אומר בגופו מתי מתאים לו ומתי לא!!
כשהחתול מתחיל לשרוט ללכת מהמקום. לעולם לא לאפשר שריטה ולא להתגרות בחתול בעניין זה חתולים מזהירים בשפת גוף לפני שהם תוקפים. ללמוד ימנים
 

Yukita

Active member
מנהל
אפשר בהחלט לשפר יחסים

צריך לבנות אמון בין השניים. אם הנער מוכן, אז זה אפשרי. הוא בכלל מעוניין?
&nbsp
אם כן, אז יש לכם שתי אפשרויות: בהתחשב במצב, הדרך הנכונה היא ליווי על ידי יועצת חתולים שתייעץ לגבי דפוסי התנועה של הנער ואיך הוא ניגש לחתול, ותייעץ, בהתאם לאופי החתול והמצב בביתכם, איך לתת לחתול יותר בטחון כדי שיתנהג בצורה יותר נינוחה. זו שאלה של האם תהיי מוכנה לשלם ליועצת.
&nbsp
הדרך השנייה לא מאוד שונה, אבל הצלחתה תלויה מאוד ביכולת שלך להבחין בדברים הקטנים שבגישה הראשונה שהבאתי היועצת היתה מצביעה עליהם. יש סדרת סרטונים (באנגלית, ללא כתוביות, אבל לא מאוד ארוכים ודי משעשעים) בשם my cat from hell. יועץ החתולים הססגוני בסרטונים מייעץ לעתים קרובות בסיטואציות כגון "החתול שלי שונא את בן הזוג שלי, מה לעשות??" ומה שאפשר לעשות הוא שאת ובנך תיצפו יחד בסרטונים ותדברו אחרי כל צפייה על הדברים שדומים אצלכם בבית ואיך להתנהל בהתאם לעצות בסרטון. זו גישה עצמאית שלא עולה כסף, אבל דורשת זמן וסבלנות, הבנה שהסרטון אורך כמה דקות, אבל תהליכי שינוי בבית אורכים הרבה יותר.
&nbsp
מהיכרותי עם חתולים לאורך שנים, לחתולים קשה עם ילדים, עם הרעש, התזזיתיות ובמידה רבה - עם חוסר האמפתיה. זה נכון בעיקר לגבי פעוטות וילדים בגיל היסודי המוקדם. נער נחמד בגיל העשרה כבר אינו כזה, ולכל אם הוא מוכן להירתם למאמץ ולראות בזה פרויקט אישי - הוא דווקא עשוי להצליח. מה שכן, כדאי להבהיר מראש שיתכן שלא יושגו הישגים גדולים וכך להיות מוכנים להתאכזב לטובה
 
היא כתבה שהחתול תוקף גם אותה

ככה שלא ניראה לי שזה קשור לקושי של חתולים עם ילדים דווקא
מצטרפת להמלצות של צפיה בסרטונים ו/או יועצת. קשה ולא כיף לגדל חתול שצורף.
 

Yukita

Active member
מנהל
אמנם תמיג יש קשר לאופי אבל

אנשים כלל לא מודעים לדברים שהם עושים שגוררים תקיפה. במקרה של הנער יש בעיה נוספת, כיוון שהיא ציינה שהוא "נעשה פיזי" כלומר תוקף בחזרה, שזה בערך הדבר הכי מסוכן שניתן לעשות בסיטואציה הזו.
&nbsp
בהחלט יש קשר להתנהלות אישית. אצל ילדים זה בולט יותר, כי יש מאפיינים לתנועה ולהתנהלות דלהם שפחות מופיעים אצל מבוגרים. בבסיסו של דבר, מדובר באותם דברים ואם יש להם יכולת לעצור, להתבונן ולהפנים, הסרטונים יראו לשניהם כמה מהדברים האלה. לאנשים רבים קשה לבד כי מדובר בהתבוננות בעצמך ושינוי דברים בעצמך.
&nbsp
&nbsp
 

לולו142

New member
תודה לכל מי שהתייחס

אז באמת החתול תוקף גם אותי וצד את שנינו בבית. זה מרגיש כמו חיים בצל מישהו אלים שלא יודעים מתי יקפוץ לו הפיוז אבל יודעים שיקפוץ.
כשהיה קטן קראתי עצות סותרות שנעו בין לשחק איתו עם הידיים ולא לתת לו ידיים בכלל. בחרתי באופציה הראשונה ואולי זו היתה טעות.
הבן שלי רגע מסכים לטיפול ורגע ממש לא ואני יכולה להבין אותו.
אני אנסה את הסרטונים בתקווה שהם משהו שעוד לא ראינו ויאיר את עינינו.
שוב תודה על תשומת הלב והאמפתיה שלא מקבלים בפורומים אחרים :)
 

Yukita

Active member
מנהל
בהחלט לא נשמע נעים לחיות ככה

בעקרון במצב, הזה הרעיון הוא לתת לחתול מספיק בטחון ומקומות לטפס אליהם כדי שיצפה מגבוה ויירגע קצת במקום לרדוף אחריכם. מה שכן, החתול שלכם צעיר (שנה וחצי) ולכן גם פעיל מאוד וזה חלק מהעניין. יתכן מאוד שחלק מזה אינו תוקפנות מצידו גם אם זה לא נעים לכם, אבל ההבחנה בין משחק לבין אגרסיביות ישירה (מכל סיבה שהיא) היא באמת עניין שצריך לראות בעיניים כדי לדעת.
&nbsp
רמת אנרגיה גבוהה עקב גיל צעיר פירושה שייעוץ לגבי העסקה של החתול, יצערת מוקדי עניין שהם לא אתם בבית, עשויים לעזור.
&nbsp
אגרסיביות ממש בדרך כלל נובעת מבטחון עצמי נמוך, וזה יכול לנבוע מהתנהלות שלכם (שפת גוף וכו) שהחתול רואה כמבהילה, או ממשהו בחיים בבית (למשל סביבה רועשת כדוגמא אפשרית אחת) שגורם לחתול להיות במתח. סיבה נוספת היא בעיה רפואית נחבאת שאינה בולטת לעין אך גורמת לכאבים שבגללם החתול מסתובב תמיד זועף ואגרסיבי - ולכן אחד הדברים שתמיד מומלץ לעשות הוא בפשטות בדיקה כללית מקיפה אצל וטרינר לוודא שאין לו, למשל, כאבי שיניים, אזניים, דלקות בדרכי בשתן ושאר עניינים שיכולים להפתר בקלות יחסית ולהוביל להתנהגות רגועה יותר. חתולים לא נוטים להראות שהם חולים עד להחמרה ממשית במצב, ולכן אין להסתמך על "הוא נראה טוב" "הוא אוכל". אצלנו למשל גילינו שכאבי שיניים היו הסיבה שחתולה אחת שלנו לא זזה מהמקום, לכאורה בעיית תנועה אבל התברר שפשוט כאבו לה השיניים מכדי לזוז וכמובן היא לא רצתה שייגעו בה. היא אכלה ולכן עניין השיניים ממש לא היה משהו שחשבנו עליו עד שהוטרינר בדק לה את הפה די במקרה אחרי שאר הבדיקה.
 

sharonei1

New member
אני מרגיל את 2 החתולים שלי להתנהגות חיובית לפניי שאני נותן

להם אוכל רטוב
זה הזמן הכי טוב להרגיל כי הם הכי לא תוקפניים שהם מריחים בשר
אז בכל פעם שאני מחזיק ביד את הקערות עם האוכל הרטוב והם מיללים אני 5 דקות מלטף אותם בכל הגוף מצמיד אותם להתחבק ביחד ולהתחבק איתי ולהסתובב לי מסביב לרגל ורק אז שם להם את האוכל הרטוב והם יותר ויותר עושים את זה גם בלי האוכל
 

גורדיאן

New member
אם לא איכפת לך....

אז:
1. אתה לא צריך להרגיל חתולים להתנהגות חיובית, אם תהיה נחמד אליהם הם יהיו נחמדים אליך, אין צורך בקונצים מהסוג שאתה מתאר.
2. להרחיק אותם מאוכל רטוב שהם מריחים, או להרחיק את האוכל מהם, זאת התנהגות שבמוקדם או מאוחר תעלה לך בכמה שריטות טובות.
 

sharonei1

New member
בנתיים הם רק נשכבים על הריצפה ועושים מיאו מיאו

שאני מביא להם אוכל רטוב
לא נראה שהם חושבים לשרוט אותי בכלל במיוחד בזמן שאני מביא להם רטוב
 

sharonei1

New member
לפעמים שהם עצבניים עליי

הם קצת נושכים אותי אבל בעדינות אין סימנים אחריי
הגורה הגדולה הרבה יותר רגועה עכשיו נותנת לו ללקק לה את האוזניים
 

sharonei1

New member
כבר אבוד הם עושים לי סימפוניית מיאו מתי שאני מביא להם רטוב

לא טוב ?​
 

voyager2005

New member
אף פעם לא אבוד

אבל התכוונתי יותר שלא יתחילו ליילל כדי שתביא את האוכל. אם אתה מלמד אותם לעשות משהו כשאתה מביא את האוכל, הם לומדים שזה מה שהם צריכים לעשות כדי לקבל אוכל. לכן אני משתדלת לא לתת אוכל לחתול מיילל. ואם הוא מיילל, לחכות לכמה שניות של שקט לפני שאני נותנת את האוכל.

גם אם אתה מלמד אותם דברים אחרים, אז הם ילמדו לקשר את זה דווקא לאוכל.
 

אלישבע777

Well-known member
יפה! צריך להרגיל את החתולים להתנהגות חיובית!

חתולים הם אומנם חיות מבוייתות ולמדו לתקשר עם האדם, אולם הן עדיין חיות סוליטריות מטבען. החתולים לעולם לא יתנהגו כמו כלבים, ותמיד יהיו במידה זו או אחרת בלתי צפויים.
החתולים הם חיות של הרגלים. מה שהם למדו בילדות, לטוב ולרע, זה מה שנקבל ויהיה קשה לשנות. לכן חשוב לחנך אותם ( ולהיות עקביים) , בגיל צעיר בשיטת "המקל והגזר" , טוב לא מקל באמת ובוודאי שלא גזר. הכוונה - להיות נחמדים לחתול- ללטף, לשיר שירים, לתת חטיפים או מזון, לשחק - רק כשהם מוכנים לזה ( לפי שפת הגוף) וכשהם מתנהגים יפה ונינוחים. אפשר גם להעיר אותם מהשינה בשביל זה! ממילא הם ישנים 13 -20 שעות ביממה...דווקא בשינה, כדאי ללטף אותם, הם יאהבו את זה!
אם החתול כועס, נסער, מפחד, ומתנגד לליטוף או למשחק ( חובט בזנבו, מנסה לנשוך או לשרוט, נוהם, או לא רוצה לשתף פעולה - פשוט ללכת!! לא להתעקש על משהו טוב, כשהוא אינו רוצה. בשום אופן לא להרגיע אותו בליטופים, הוא יירגע בעצמו ( לא לתת לו צ'ופר כשהוא "ילד רע") אם הוא נושך, לנזוף ולעזוב!

מה שאתה עושה זה טוב ואפשר להרחיב את החינוך. אף פעם לא מאוחר. בסוף הוא לומד.
 

voyager2005

New member
אם הוא רק מנסה לשחק, אולי כדאי לאמץ חתול נוסף?

בן אדם לא יכול לשחק עם חתול כמו חתול אחר
לגבי ההשוואה לאדם אלים, מה בדיוק קורה כאשר "קופץ לו הפיוז"?
 
למעלה