חתולה שעושה צרכים מחוץ לארגז בעיקר בקיץ ומחשבות על תזונה

חתולה שעושה צרכים מחוץ לארגז בעיקר בקיץ ומחשבות על תזונה

שלום לכולם.

לפני 3 שנים אימצנו חתולה בוגרת (בת 8 בימינו), לאחר כ4 חודשים בביתנו התחילו בעיוה של צרכים מחוץ לארגז.
הבעיה קיימת בעיקר בחודשי הקיץ ופוחתת מאוד עד נפסקת בחורף.
היא בעיקר אוהבת לעשות צרכים על ספות (בשני חדרים שונים) ולעיתים על הרצפה (ליד אחת הספות - שמנו ארגז נוסף באזור ופינינו אותו לאחר שלא עזר). בעיקר פיפי אך לפעמים מפנקת בקקי.
ניסינו המון דברים - ספריי דוחה, פליווי - גם ספרי וגם מיכל אידוי לשקע, 2 ארגזי חול גדולים ופתוחים, רישתנו חלון כדי שתהיה לה אפשרות להרגיש קצת בחוץ, משחות וטיפות מרגיעות למינהן, צעצועים ואפילו תרופה פסיכיאטרית שלא עשתה לה טוב. החתולה נבדקה באחד מהתקפי ההשתנה לפני שנתיים ולא התגלו קריסטלים בשתן, התנהגונתה לא שתנתה מאז.

המצב כרגע בבית הוא שהספות מכוסות בנייר כסף שמונע ממנה לבצע את זממה על הספות, שותה בשמחה ממזרקה, אוכלת taste of the wild, החלפנו את שני הארגזים בארגז אחד גדול באופן מביך (הקופסא הכי גדולה במקס טוק) ומשתמשים בחוץ האהוב אליה שמנוקה מידי יום
כך עבר עלינו חורף שקט עם השתנה אחת בלבד (כשהורדנו את הנייר כסף מהספה ל8 דקות).

עכשיו כשהקיץ בפתח, אנחנו רוצים להקדים תרופה למכה. חשבנו לעבור לאוכל מניעתי לקריסטלים בשתן, היו לה פעם אחת בצעירותה וזה מה שהיא אכלה כשהגיע אלינו.
עברנו לאוכל רגיל בעצת הוטרינר והבנתי ש hills c/d הוא לא טוב ולא מומלץ לאורך זמן.
אני לא בטוח אם כדאי לעשות את המעבר שכן על פניו לא נראה שיש בעיה רפואית, אבל אין רעיון נוסף.
מה דעתכם? האם כדאי לעבור למזון יורינרי, אם כן איזה סוג מומלץ לתקופה ארוכה? האם יש לכם רעיונות אחרים? אנחנו גרים בקומת קרקע ויש חתולים בחוץ, אולי הם קשורים?
כל רעיון יתקבל בברכה.

תודה!
 

Yukita

Active member
מנהל
חתולה שעושה מחוץ לארגז

ממה שהבנתי מהפוסט, אין לכם סיבה לעבור למזון רפואי - לחתול בריא, הוא פחות טוב ממזון איכותי רגיל. הוא אמור לשרת תכלית מסוימת, וחומרי התזונה בו שונים בהתאם.

אנינ תוהה אם אכן אין בעיה רפואית. האם הכיוון היחיד שבדקו הוא חסימה בדרכי השתן? מה עם אפשרויות אחרות שהן בריאותיות, לא התנהגותיות?

מה שכן, אחרי זמן רב כל כך יתכן שגם אם זה התחיל כמשהו רפואי, ובהנחה שזה עכשיו לא משהו רפואי (לא מובן מאליו כמו שזה נשמע), ההתנהגות התקבעה. יתכן שהחלפת הספות תעזור במשהו כי הספות הנוכחיות שלכם כבר "מסומנות", אבל לגמרי לא מובטח. במקרים שיש בהם פן התנהגותי, חלק מהעניין הוא לא להתעכב כדי שלא יתקבע דפוס, אבל נראה שאכן ניסיתם את הדרכים התרופתיות להורדת מתח שאולי גורם להתנהגות הזו. האם ניסיתם דרכים שאינן תרופתיות - להוסיף ארגז חול חדש לגמרי, בלי הריחות ובלי ההקשר של הארגז הקודם ובנקודה אחרת בבית? אם ארגז החול שלכם סגור, אולי כדאי לנסות אחד חדש אבל פתוח? אולי להוסיף מקומות לטיפוס לגובה, שזה דבר שעוזר להרגיע חתולים?
 
תודה על התגובה המפורטת

הכיוון הרפואי היחיד שנבדק הוא קריסטלים בשתן. הבדיקה נעשתה לפני שנתיים והייתה תקינה.
אני קצת מסופק שמדובר בבעיה רפואית מכיוון שבחורף כמעט ואין צרכים מחוץ לארגז ובקיץ הבעיה מחריפה. אבל אולי כדאי לבדוק שוב כדי להיות רגועים.
כבר ניסינו הוספת ארגז נוסף, החלפת ארגז לחדש ושינוי מיקום, כל שינוי אכן מוביל לשינוי זמני בהתנהגות (לפעמים גן לרעה) אך הבעיה ממשיכה. כל הארגזים פתוחים.
מקומות תיפוס לגובה באמת אין לנו הרבה, אולי נוסיף. האמת שהחדר היחיד שיש בו שידת מדפים גבוהה שהיא יכולה לטפס עליה ספג הכי הרבה שתן, אז גם זה בסימן שאלה. היא יותר חובבת כוכים ממקומות גבוהים.
חשבנו אולי שהחום מציק לה בקיץ ועלתה הצעה לספר אותה, הדעות ברשת חלוקות לגבי זה, מה דעתכם. הפרווה שלה דיי ארוכה..

תודה מראש.
 

Yukita

Active member
מנהל
קשה לומר שתספורת לחתול

זה משהו שבדרך כלל עושים, מלבד כטיפול מיוחד בחתולים גזעיים. ברמה העקרונית, בחתול בריא רגיל, כזה שלא עיוותו אותו בהינדוס לצורה של גזע נבחר (כמו הפרסים, שצורת הפנים שלהם והפרווה הארוכה משתלבים למשהו שלחתול קשה לתחזק ולכן דורש טיפול מלאכותי), הפרווה היא חלק ממה ששומר על הבריאות. הפרווה שומרת על העור, וכאשר החתול בריא ומטפל בה כראוי, היא גם מסורקת ומאווררת ולכן מצד אחד בחורף עוזרת לשמור על חום ומצד שני בקיץ עוזרת למזג את הגוף ולהרחיק חום חיצוני מיותר. בניגוד למה שחושבים, פרווה טבעית על הגוף עליו היא שייכת אינה כמו ללבוש מעיל פרווה: היא חשובה גם בקיץ, ולכן, למשל, מאוד לא מומלץ לגלח כלבים בקיץ כי הם יכולים להיכוות מהשמש ממש כמונו ולחטוף מכת חום בהעדר הפרווה המגינה עליהם.
&nbsp
עם זאת, יש מקרים שמשהו בהם שונה מהרגיל ולכן מתנהלים אחרת - אבל באופן כללי מאוד, הפרווה היא חלק חשוב מהחתול וזו הסיבה שברוב המקרים לא מספרים אותם.
 
למעלה