חתולה בעייתית

מונבי

New member
חתולה בעייתית

אתחיל בזה שכל חיי גידלתי חתולים, אימצתי גורה מהרחוב, טריקולורית, קיבלה את כל הטיפולים ועוקרה. אני גרה בדירת חדר, והחתולה אנרגטית במיוחד.היא כבר שברה לי את כל מה שאפשר לשבור, היא מעירה אותי באמצע הלילה בנשיכות ושריטות, היא כל הזמן תוקפת, מורידה תמונות מהקירות, נכנסת לאסלה ומרטיבה את כל הבית, נכנסת למקרר כשהדלת נפתחת ומסרבת לצאת, אוכלת את העציצים, משמידה עבודות אומנות שלי , כמעט ולא ישנה, כל הזמן מחפשת מה עוד לא השמידה...והפכה את חיי לגיהנום ברור לי שאף אחד לא ירצה לאמץ אותה ואני אובדת עצות... מרגישה שחיי התהפכו ולא מסוגלת להמשיך איתה. מה עושים????
 

Yukita

Active member
מנהל
נשמע אינטנסיבי

ברור שלא קל לך

&nbsp
בת כמה החתולה? בדרך כלל יש שלב מופרע שעובר עם הגיל, אם כי אצלך באמת קצת קיצוני אם כל מה שאת מתארת נכון. יש כמה דברים שניתן לעשות גם בדירת חדר כדי להעסיק בצורה חיובית, אם כי לרמת אנרגיה כזו בדרך כלל הפתרון הוא גור נוסף בגיל דומה, שיתישו האחד את השני. מן הסתם הרעיון נשמע לך מפחיד כרגע עם כל המאמץ והבלגן, אבל זה באמת יכול לעזור.
&nbsp
דרך אחרת היא להזמין יועצת חתולם שתעזור לך למצוא דרכים להתנהל כך שאיכות החיים שלך ושל המשופמת תשתפר. יועצת טובה תעזור לסדר כל מיני דברים קטנים בבית כך שהחתולה תקבל תעסוקה חיובית יותר בלי לשגע אותך ככה. שוב, יש פה שאלה של גיל, לא ראיתי גיל בפוסט שלך.
 

מונבי

New member
החתולה כבר בת שנה וחצי

כל הבית מלא במתקנים שבניתי לה. איזורי גירוד, משחקים צעצועים ומה לא, יש לה עץ עם מדפים בגובה שתי קומות, ומסלולים ליד התיקרות. צעצועים תלויים וחבלים, גן עדן לחתולים. נוסף לכל גם לא חברותית. לא אוהבת להתפנק או להתלטף. מגרגרת בלי הפסקה לעצמה ולא נותנת לי כמעט לגעת בה. רק נושכת אותי ומתנפלת לי על הרגליים כשאני זזה... תופעה שלא נתקלתי בה
 

אלישבע777

Well-known member
מאד קיצוני! העצה שלי

מה שאת מספרת זה ממש נורא! חתולים נועדו לשמח את הבעלים שלהם ולא להתעלל בהם!!!
החתולה מופרעת ברמות על. אני יודעת שכאן יתנפלו עלי אנשי הפורום, אבל אני חושבת ואומרת את דעתי, שכדאי לך להתייעץ עם הווטרינר לטיפול תרופתי. תרופת הרגעה מתאימה, תשמח לא רק אותך, אלא גם את החתולה. לדעתי היא סובלת ממצבה כמעט כמוך. היא ממש לא רגועה ומגיבה מתוך חרדה.
כל הכבוד לך על שאימצת חתולת רחוב, שהיתה לך הסבלנות האין סופית עבורה ועל כל מה שעשית למענה - מעל ומעבר!! איני יודעת אם מישהו אחר, היה יכול להחזיק מעמד כמוך. עם כל הכבוד לחתולים והאהבה שלנו אליהם - הבעלים חשובים יותר!!
 

Yukita

Active member
מנהל
אוקיי

בהחלט לא מצב שגרתי. כפי שאני רואה זאת, ותוך תלות בסביבה שלכם ובך עצמך, עומדות בפנייך שתי אפשרויות (או שילוב שלהן):
&nbsp
1. אכן כמו שכבר הוצע לך - משהו בכיוון התרופתי, אבל לא אצל הוטרינר הרגיל. מאוד חשוב להבין שזה טיפול פסיכיאטרי לכל דבר ואין מטרתו לסמם ולהרדים, אלא לעזור למי שבלחץ ובחרדה למצוא דרך החוצה מהתחושות הללו. זה די תלוי אם החתולה סובלת או לא. איני שם והתיאור שנתת אינו מספיק על מנת לקבוע אם החתולה סובלת וחרדה, או שהיא די מרוצה (אבל את לא, שזה כמובן לא טוב). וטרינר התנהגותי מקצועי, כזה שהמשיך מעבר ללימודי הוטרינריה במסלול מיוחד לפסיכיאטריה של בע"ח, מה שמכונה וטרינר התנהגותי (ולא רק מי שמכנה עצמו ככזה) אמור להיות מסוגל לאבחן ולדעת אם יש טעם לטיפול כזה. רשום בפרטים שלך ת" א והמרכז. אם זה האסןר שלך במציאות, ד"ר נעה הראל היא הכתובת בשבילך. יש לה את ההכשרה הרשמית הנוספת.
&nbsp
2. אם הסביבה מתאימה, לא מסוכנת מדי, אפשר לחשוב על הפיכת החתולה לחתולת חוץ-פנים, כזו שמוציאה אנרגיות בחוץ ובאה הביתה בעיקר כדי להירגע. זו לא דרך שאמליץ עליה בדרך כלל, כי היא כרוכה בסיכון גבוה: אחוז גבוה מאוד של חתולים בחוץ אינם מסיימים את חייהם בצורה טבעית. במקרה שבוחרים בדרך הזו, אם היא אפשרית בכלל בתנאים שלכם, יש לזכור את הסיכון. אם בוחרים בכך, לא לוקחים את החתולה החוצה, אלא מאפשרים לה לצאת מפתח מתאים שגם יאפשר לה לחזור. יתכן שכדאי להתייעץ עם וטרינר התנהגותי קודם.
 

גורדיאן

New member
היא כבר עברה בדיקה מעמיקה של וטרינר?

אולי היא סובלת מכאבים כלשהם וזה מה שגורם להתנהגות הזאת?
 

מונבי

New member
בריאה לחלוטין

במסגרת התנהגותה המופרעת, אכלה לפני חודש קש של מטאטא, ועברה ניתוח חסימת מעיים בעלות של 3500 שח,,, בהזדמנות זו עברה את כל הבדיקות האפשריות ולא נמצאו שום בעיות פיזיות.
 
למעלה